ik wil graag net als bij Greenchoice | Eneco Community

ik wil graag net als bij Greenchoice

• 1 januari 2014
  • 8 reacties
  • 1289 Bekeken

digitaal mijn maandelijkse meterstanden bijhouden zodat ik mijn energieverbruik in de gaten kan houden.
waar kan dat op jullie site?

8 Reacties

Dat kan niet bij Eneco.
Wat dacht je van:

www.energiemanageronline.nl
Reputatie 6
Badge +1
Hallo, welkom op dit forum.

Eneco heeft niet een dienst die daar op lijkt. Wel hebben ze een apparaat die je goed inzicht kan geven. Dat is de veel besproken Toon. Misschien een overweging om die aan te schaffen.

Naast actuele weer en verkeer informatie, krijg je ook inzicht in je gas en stroomverbruik per uur, zie je wat het energie je per dag kost en hoe je staat tegenover je jaarnota.
1 voordeel: je hoeft niks meer te schrijven of standen integeven.
Hoi Jürgen,

Dat wilde ik nou juist niet melden, want dan lijken wij hier wel Toon aan-smeerders!
Toon kost in principe geld en het bijhouden op de site die ik meldde is gratis; ik denk dat de ts dat zoekt............................
Reputatie 7
Badge +7
:rolleyes: nou jurgen ,
al heb ik een hele mooie Toon aan de muur hangen.
ik duik toch regelmatig de meterkast in om alles op te schrijven 
dan weet ik zeker dat het goed gaat.

nog een goed nieuwjaar toegewenst Jurgen
ook aan alle mee lezers op dit forum

ik duik toch regelmatig de meterkast in om alles op te schrijven 
dan weet ik zeker dat het goed gaat.

Zeker weten Jan,
In een ander topic heb ik de vergelijking van de schattingsmodule van Eneco met die met www.energiemanageronline.nl en daaruit blijkt dat het duimpjes systeem niet goed werkt.
Reputatie 7
Badge +7
Zeker weten Jan,
In een ander topic heb ik de vergelijking van de schattingsmodule van Eneco met die met www.energiemanageronline.nl en daaruit blijkt dat het duimpjes systeem niet goed werkt.

hier ook duimje omhoog op Toon.

iets van 46% minder electriek verbruik
en  7% minder gas verbruik.
op Toon over de afgelopen 2 mnd

klopt vergeleken met energie manager denk ik ook geen sikkepit van.

daar is het electriek min 24%
gas min 17%

dit wel bij de standaard instellingen voor aandeel warm tapwater , en aandeel verlichting (dit moet ik nog aanpassen)
bij doel verbruik heb ik gewoon mijn verbruik over 2013 ingevuld
Reputatie 6
Badge +1
Dank je wel Jan voor de persoonlijke nieuwjaars groet.

ik ben geen Toon aansmeerder, maar voor mij vindt ik het een fantastische apparaat, ondanks zijn nog niet opgeloste nukken. Daarbij doet het recht aan de vraag van Ts, omdat er volgens mij geen module op de mijn eneco site bestaat, waar je dat (dmv handmatig invullen) kunt vontroleren ofdat je nog in de pas loopt.

Of Mis ik iets?
Dank je wel Jan voor de persoonlijke nieuwjaars groet.

ik ben geen Toon aansmeerder, maar voor mij vindt ik het een fantastische apparaat, ondanks zijn nog niet opgeloste nukken. Daarbij doet het recht aan de vraag van Ts, omdat er volgens mij geen module op de mijn eneco site bestaat, waar je dat (dmv handmatig invullen) kunt vontroleren ofdat je nog in de pas loopt.

Of Mis ik iets?

Je mist helemaal niets.
Ik denk dat de ts een goedkope mogelijkheid zoekt om de standen bij te houden; nou dat lukt bij Eneco niet.
Dan adviseer ik juist geen Toon (kost geld) maar een gratis side waar dat wel mogelijk is!
En wel met elke vorm ban energie ook; dus gas; stroom; teruglevering stroom en water.
Dus:

www.energiemanageronline.nl

Reageer