Ik begrijp de verbruik standen niet?? | Eneco Community
vraag

Ik begrijp de verbruik standen niet??

• 21 februari 2013
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Ik zie in mijn overzicht dat het vanaf 4 juli 2012 tot en met nu 4537 is verbruikt is dat normaal of niet...??
En het rare is dat ENECO 4011 KWH meer heeft geschat dus hoe zit het dan straks met de juiste standen..??
Eerder dat ik een van u medewerkers aan de telefoon heb ben ik al 15 min verder en iedere keer krijg ik een heel ander antwoord.

Ik vraag mij dan ook af hoe mijn jaar verbruik wordt vast gesteld.

Met vriendelijke groet, 
H

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +1
Beste Hhh,

Ik begrijp uit je bericht dat er onduidelijkheid bestaat over het overzicht van je energieverbruik. Graag leg ik je uit dat we op de laatste jaarnota van 16 juli 2012, het verbruik tussen 9 juli 2011 en 4 juli 2012 hebben bekeken. Op basis hiervan hebben we je gemiddelde jaarverbruik berekend en een nieuw termijnbedrag vastgesteld. We verwachten dat je tot de volgende jaarnota 3995 kWh op het laagtarief verbruikt en 4486 kWh op het normaaltarief. Als je verbruik lager ligt, ontvang je uiteraard het teveel betaalde bedrag van ons terug op de komende jaarnota.

Op Mijn Eneco geven we het werkelijke verbruik weer op basis van de uitgelezen meterstanden van de slimme meter. Dit betekent dat je minder energie hebt verbruikt dan we vooraf hebben ingeschat. Onze eerdere inschatting hebben we gemaakt op basis van het historisch verbruik.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike

Reageer