Hoog verbruik Warmte en Stroom | Eneco Community
vraag

Hoog verbruik Warmte en Stroom

• 27 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

Hallo Eneco,

Onlangs hebben wij de jaarnota ontvangen. Daaruit mag ik concluderen dat we 42GJ aan warmte en 2432kWh aan stroom. Met name die 42GJ doet mij stijl achterover slaan. Het gemiddelde verbuik in ons postcodegebied is 27GJ. Wij verbruiken met z'n 2en dus 56%(!) meer dan gemiddeld aan warmte. Ook het stroomverbruik ligt vele malen hoger (32%).

Is dit op de één of andere logische manier te verklaren?

2 Reacties

Hallo Eneco,

Onlangs hebben wij de jaarnota ontvangen. Daaruit mag ik concluderen dat we 42GJ aan warmte en 2432kWh aan stroom. Met name die 42GJ doet mij stijl achterover slaan. Het gemiddelde verbuik in ons postcodegebied is 27GJ. Wij verbruiken met z'n 2en dus 56%(!) meer dan gemiddeld aan warmte. Ook het stroomverbruik ligt vele malen hoger (32%).

Is dit op de één of andere logische manier te verklaren?

Correctie. Uit de jaarnota blijkt niet (zoals op Mijn Eneco) 42GJ verbruikt te zijn, maar 'slechts' 35GJ. Wat meer in de buurt komt van het gemiddelde, maar nog steeds 30% meer. Ook het stroomverbruik strook niet met Mijn Eneco. Dat is werkelijk zelfs nog iets hoger.

Ik hoor graag hoe wij dit kunnen verklaren.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen,

Dank voor je bericht. Goed dat je dit voorlegt!

De verbruiken die ik lees, liggen niet schikbarend hoog. Vooral niet als we kijken naar het gegeven dat een gemiddeld huishouden 3500 kWh per jaar afneemt. Wat betreft warmte, is het ook van belang om te weten in wat soort woning jij woont. Kun je dat nog even toelichten? Dan denken we graag verder met je mee.

Groet,
Mike

Reageer