Hoog verbruik stadsverwarming? | Eneco Community

Hoog verbruik stadsverwarming?

• 28 maart 2014
  • 9 reacties
  • 3192 Bekeken

Beste mensen,

Ik heb sinds 4 maart een appartement met stadsverwarming (mijn eerste met stadsverwarming). Nu heb ik het idee dat de warmtewisselaar veel te veel verbruikt, ik heb de afgelopen dagen de standen en het gebruik van de douche en verwarming bijgehouden en volgens mij klopt het gewoon niet.

Ik zal vanavond alle standen plaatsen maar hieronder het gebruik van gisteren (27-03-2014)
om 6:00 was de stand 890.72m3 en 78.38Gj
Toen ik thuis kwam van mijn werk was de stand 890.78m3 en 78.39Gj (terwijl ik helemaal NIKS aan had)
vandaag (28-03-2014)
om 6:00 was de stand 891.19m3 en 78.43Gj

Ik heb 1 radiator ca. 9 uur aan gehad op +-20C en nog 1 radiator ca. 4 uur aan gehad op +-20C.
2x gedouched ca. 10 min per keer.

Misschien dat ik er naast zit hoor en dat de waardes gewoon normaal zijn maar ik vind ze nogal hoog. Ik heb gezocht naar eventuele lekkages, maar naar mijn weten zijn die er niet.
Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?

Gr
Stijn

9 Reacties

Hierbij nog de aanvullende gemeten standen:
19-03-2014
73.19Gj
888.82m3

21-03-2014
73.21Gj
889.18m3

23-03-2014
73.27Gj
889.79m3

25-03-2014
73.31Gj
890.16m3

27-03-2014
73.38Gj
890.82m3

29-03-2014
73.46Gj
891.48m3
Badge
Beste Ambtman,

ik heb dit ook meegemaakt vorig jaar. Bij mij was er een enecomonteur langs geweest om een t-splitsing te vervangen aan mij radiator. Omdat de monteur de verkeerde splitsing heeft geplaatst stroomde er 24 uur water door mijn stadsverwarming. En dat zag je terug op je meter. Ik ben daar achter gekomen omdat ik in 1 jaar tijd 40 gj meer heb verbruikt dan voorliggende jaren. Ik heb meteen eneco gebeld en gevraagd hoe dit kan. Ik wist toen nog niet dat de oorzaak lag bij het vefvangen van de splitsing. Eneco heeft mij meerder malen verteld dat dit heel normaal is. ik ben meer gan verbruiken of mijn gezinsamenstelling is groter geworden. Helaas voor enecokonden ze niet zeggen dat we sen koudde winter hebben gehad want het wS een zachte winter. Ik moest 1200 euro meer betalen over een hele jaar. Ik ben daar namelijk zelf gaan onderzoeken en ben toen erachter gekomen dat het aan de t splitsing lag die de enecomonteur een jaar eerder heeft geplaatst.ik heb de hoofdschakelaar van het stadsverwarming dichtgedraaid.dan stroomt er geen water meer door je radiator. Je hebt er twee q voor het warme water als je gaat douchen en 1 voor je radiatoren. Ik zag meteen dat dat mij meter bleef tellen ook al was de schakelaar uit. dat ging wel met 0,1 gj per dag soms 0,4 gj op een dag. Duz een halve gj per dag gemiddeld. Voor eneco kan dat niks schelen zterker ze verdienen lekker meer aan je. Ze hebben mij een voorstel gedaan van 120 euro. ik moest binnen 1 week reageren anders verviel het voorstel. Ik ben gelijk naar een advocaat gestapt en heb alles uit handengegegevn. Uiteindelijk na maanden procederen heb ik bijna 900 duro gehad. Ik ben meteen overgestapt van stroom maar helaas kan je niet met stadsverwarming overstappen. je zit aan eneco vast in mijn ogen en uit mijn ervaring zijn het leugenaars en staan ze niet voor hun klanten klaar. Het gat zllen maar om winst over de ruggen van hun bestaande klanten. ik hoop dat u dit niet gaat meemaken met eneco. Laat je niks wijsmaken en che k alles goed na. Begin bij je meterkast alles goed na te lopen. Zit je hoofdkraan uit en kijk wat je meter doet of de meter blijft lopen.

Veel sterkte een Tevreden GREENCHOICHE klant
ben ook pas verhuisd naar een woning waar je alleen stadsverwarming heb,maar ik ga het niet gebruiken want heb op het net gekeken de prijzen van 1 gj is gwn niet normaal je betaal 21,60 voor 1 gj,nou betaal ik elke maand 55 euro aan stadsverwarming omgerekend 610 euro per jaar als ik 30 gj verbruik in de winter dan heb ik al 600 uero kosten gemaakt en de rest van de winter maanden uit je eigen zak stoken extra,das gwn te gek voor worden maar ja gelukkig zijn de wonderen de wereld niet uit stroom is goedkoop dus lekker een electro kachel kopen 20 euro bij de kijkshop en stoken maar stukken goedkoper dan stadverwarming en je zit lekker warm:)
Badge +5
ben ook pas verhuisd naar een woning waar je alleen stadsverwarming heb,maar ik ga het niet gebruiken want heb op het net gekeken de prijzen van 1 gj is gwn niet normaal je betaal 21,60 voor 1 gj,nou betaal ik elke maand 55 euro aan stadsverwarming omgerekend 610 euro per jaar als ik 30 gj verbruik in de winter dan heb ik al 600 uero kosten gemaakt en de rest van de winter maanden uit je eigen zak stoken extra,das gwn te gek voor worden maar ja gelukkig zijn de wonderen de wereld niet uit stroom is goedkoop dus lekker een electro kachel kopen 20 euro bij de kijkshop en stoken maar stukken goedkoper dan stadverwarming en je zit lekker warm:)

Hallo Ferry, welkom op dit forum. Mooie oplossing heb je bedacht maar volgens mij ben je er toch niet echt blij mee.
Zou het niet wat handiger zijn om eens wat leestekens te gebruiken in je welkomst verhaal? Dat leest een stuk prettiger en maakt het wat overzichtelijker om je van dienst te kunnen zijn indien dat noodzakelijk is. 😉
degene die mij wilt begrijpen die begrijp me tog wel en ik klaag niet hoor is een open forum neem ik aan dus wou ff ook wat typen,niks mis mee neem ik aan!! iedereen klaagt maar op deze site in plaats van klagen is denken ook een optie neem ik aan..!!
Badge +5
Je maakt er geen punt van, goed van je.
Wij hebben precies het zelfde probleem al jaren! Verbruik stadsverwarming staat gelijk aan een vrijstaand huis/ boerderij.. Wij wonen in een rijtjes tussenwoning .. Hoe/wat en waar kan je dat controleren ?
Wij hebben precies het zelfde probleem al jaren! Verbruik stadsverwarming staat gelijk aan een vrijstaand huis/ boerderij.. Wij wonen in een rijtjes tussenwoning .. Hoe/wat en waar kan je dat controleren ?

Hoe?

Door de standen te monitoren en je zelf inzicht geven van je verbruik.
Dan kan je dat bv vergelijken met buren of andere gelijkwaardige bewoners.
Ik heb de standen bijgehouden een maand lang, maar waar is het vergelijkingsmateriaal ... Plus dat wij bijna de enige zijn met een hoog verbruik in de hele rij (ongeveer 40 huizen) ...

Reageer