Hoog verbruik door lekkage aan gasmeter | Eneco Community
beantwoord

Hoog verbruik door lekkage aan gasmeter

• 19 december 2018
  • 10 reacties
  • 407 Bekeken

Gisteren heb ik bij schoonouder een gaslek in meterkast (met nieuwe slimme meter) vastgesteld en noodnummer Enexis gebeld.
Die regelden per omgaande!! een monteur en die stelde drie lekkagepunten vast.
Heeft de meter vervangen en mij met de vraag laten zitten wat met de erg hoge meterstand van afgelopen maand november gaat gebeuren. 358 M3 .
jullie raden het natuurlijk al: sinds begin dit jaar klant, geen directe toegang meer tot gegevens door overstap e-on naar Eneco en geen historie over voorgaande jaren.
Waarschijnlijk geen langdurige lekkage geweest maar toch....
Wie weet raad c.q. advies hoe te gaan handelen??
icon

Beste antwoord door DeniseMR 20 december 2018, 09:42

Dag @H.E.J. Hennissen - Engelen,

Welkom op de Eneco Community!

Fijn om te lezen dat Enexis dit zo snel kon oplossen. Je netbeheerder is in deze situatie ook verantwoordelijk voor het aanleveren van een correctie van jouw verbruik. Ons advies is daarom ook om hierover met Enexis contact op te nemen.

Groet, Denise
Bekijk origineel

10 Reacties

Hoi @H.E.J. Hennissen - Engelen,

De informatie cq historie ivm de overstap daar kan een moderator je wel aan helpen.
Die wil je, denk ik, gebruiken om te kijken/beoordelen of de lekkage veel m3 heeft gekost.
Uiteindelijk zal je huidige leverancier dat ook in rekening brengen, maar als je dat inzicht hebt zou ik zeker met Enexis contact opnemen, zodat ook Eneco daarvan op de hoogte wordt gebracht.
Is jouw lekkage zoals in Kassa werd genoemd?
Hallo,

Mijn actie werd inderdaad ondernomen na een brief dat de meter vervangen moest worden.
Na drie klachten die ontvangen waren bij hen (niet van mij) zou de gehele serie vervangen worden voor de zekerheid.
Groet Jan.
Hoi Jan,
Oke, ik verwachtte al zoiets.
Ik hoop dat je snel je nadere info via een moderator krijgt, zodat je enigszins inzicht krijgt.
Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +5
Dag @H.E.J. Hennissen - Engelen,

Welkom op de Eneco Community!

Fijn om te lezen dat Enexis dit zo snel kon oplossen. Je netbeheerder is in deze situatie ook verantwoordelijk voor het aanleveren van een correctie van jouw verbruik. Ons advies is daarom ook om hierover met Enexis contact op te nemen.

Groet, Denise
Hallo Denise,

Is gebeurd. Dank voor het meedenken.
Kan ik een overzicht krijgen van het maandelijkse gasverbruik op het adres via jou of waar moet ik dan zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag Jan,

Ik ben gaan kijken wat ik kan achterhalen en dat gaat nu niet zo makkelijk.
Heb je voor mij het meternummer van de nieuwe meter die geplaatst is? Ik kan namelijk niet met zekerheid stellen dat de gegevens die ik opzoek ook echter van de nieuwe meter zijn.
Aansluitend lijkt er ook een storing te zijn bij het opvragen van de gegevens, wellicht heeft de wisseling hiermee te maken...

In de regel zal bij de afname je netbeheerder ook de laatste data hebben bekeken en voor de inschatting voor een eventuele correctie een aanduiding hebben.

Groet, Vincent
Hallo Vincent,

Alvast bedankt voor je (re)actie. Zal morgen het meternummer doormailen via dit medium.

Groet Jan.
Hallo Vincent,

Het meternummer is: G00590038054242 18.

De "oude" meter met nummer G00585300243942 18 is op 4-10-2018 geplaatst en gaf bij de vervanging al 803 m3 aan.
Hoop dat je hiermee vooruit kunt, anders zie ik het wel.

Fijne feestdagen gewenst.
Reputatie 7
Badge +5
@H.E.J. Hennissen - Engelen

Bedankt!

Gezien de meterwisseling en een recente storing in de meter kunnen wij op het moment helaas geen maandelijks overzicht uitdraaien. Dit zou pas kunnen van januari.

Groet, Denise
Prima, dan verwacht ik die zodra het kan.

Bedankt.

Reageer