Hoog verbruik | Eneco Community

Hoog verbruik

• 30 april 2016
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

ik heb een raar probleem, de afgelopen jaren heb ik mijn hele woning voorzien van led lampen, er is inmiddels geen enkele lichtbron hoger dan 4 watt te vinden, het totale vermogen aan verlichting in mijn hele huis is 68 watt(als alles aan is) ik was , droog(ook vaak buiten) en vaatwas(1x per week) altijd in het daltarief, maar mijn stroomverbruik is de afgelopen jaren alleen maar gestegen, mijn recentste jaarrekening (van gisteren) laat zien dat ik 3500 kwh meer verbruik dan gemiddeld in mijn postcode ter vergelijk in de tabellen van eneco staat ongeveer 1660 kwh voor een eenpersoons huishouden ik zit op 4550 kwh !!!
iemand enig idee hoe dit kan?

6 Reacties

Dan zal je toch opzoek moeten gaan naar groot verbruikers.
Tevens is er maar 1 manier om het eea inzichtelijk te maken en dat gaat via het monitoren van je standen.
Dat geeft inzicht en je kan dan over een korte termijn bij jd zelf te rade gaat wat een bepaald verbruik als rede had.

Het landelijke gemiddelde staat op rond de 3500 kWh, dus jij zit met 1000 kWh duidelijk hoger.
Reputatie 5
Badge +6
Knap.. hier (ex zonnepanelen) 1600Kw voor 2 personen. 2x vaatwas, 3x was, per week
Niet allemaal led lampen, wel veel spaarlampen.
Geen droger, wel is alle apparatuur A(+++) verbruik.
Werken wel allebei fulltime, en weinig thuis
Reputatie 5
Badge +6
Ik zou beginnen met de koelkast/vriezer te controleren. Zelf had ik een 15 jaar oud inbouwexemplaar dat "ongemerkt" heel veel energie was gaan gebruiken. Vervanging gaf een ca. 750 kWh lager jaarverbruik. Maar de vraag is ook zijn de jaarafrekeningen de afgelopen jaren gebaseerd geweest op echte meterstanden? of zijn er door Eneco meterstanden geschat op de jaar afrekening?
Nou dit kan ik onderschrijven.
Toen in oktober 2014 de slimme stekkers kwamen heb ik een jaar lang onze 10 jarige koelkast gemonitord.
Dit omdat Milieu Centraal stelde dat je met een oude koelkast van 7 jaar of ouder al een stroombespsring van €150 zou kunnen bereiken.
Mijn test bewees dat die stelling klopte in vergelijking met nieuwe koelkast/vriezer van heden ten daage.
Gemiddeld bleek onze koelkast/vriezer 1 kWh per etmaal te gebruiken.
Reputatie 5
Badge +6
Het echte verbruik is hier ongeveer 2 a 3 kw per dag, soms lager, soms hoger

In winter zal dat ongeveer 4 a 5 kw per dag zijn
Reputatie 1
Badge
Ik zit met een gezin van 5 (elke dag was!) en een partner die overdag thuis is op 3400Kwh per jaar. Dus 4500 in je eentje is wel redelijk extreem.

Computers die aanstaan de hele dag? audio/video hoek met veel apparatuur?

Reageer