hoog stroomverbruik | Eneco Community

hoog stroomverbruik

• 29 juni 2014
  • 7 reacties
  • 515 Bekeken

Hoog stroomverbruik, na 2009 verbruiken wij gemiddeld 2000 kwh meer dan de omringende huishoudens in mijn wijk.
Gezinssituatie bestaat uit 4 volwassenen en 2 mindrjarigen, totaal verbruik rond de 8000kwh, laag: 3540 hoog: 5130

7 Reacties

Uiteraard ben ik geen Eneco medewerker; ik ben "slechts" super user op het forum!
Kijk nu heb ik tenminste wat nadere info!
22 kWh per dag vind ik belachelijk! Als ik de zonnepanelen uitsluit dan kom ik aan een gemiddelde van 8 kWh per dag!
De oplossing is simpel; je moet gewoon elke dag/week gaan monitoren om dat hoge verbruik op te sporen.
Je kan gebruik maken van www.slimmemeterpotal om je meter uit te laten lezen en sluipverbruik te laten beredeneren.
Brandje,

Ik weet niet of jij de professional bent die ik zoek maar je reageert in ieder geval, ben je een Eneco medewerker?
Goed, ik heb een slimme meter en zit nu met een twee persoons huishouden op 22KW per dag!!!! En dat is veel toch c.a. 8000KM per jaar! ;-(
Heb je een oplossing? ja ik heb twee koelkasten meer gebruik is nog geen €.0,25 per dag per koelkast.
Ja we hebben een droger maar probeer zo veel mogelijk buiten te drogen.
Ook wij hebben een heel hoog stroom gebruik. Ik heb een tweetal slimme stekkers aangeschaft om zo links en rechts te meten waar het verbruik zit maar die geven geen resultaat. Is er een professionele mogelijkheid om de boel bij ons door te meten? We gebruiken twee maal zo veel als een gemiddeld Toon gezin en drie maal zo veel als een zuinig Toon gezin.. Verlichting is zo veel als mogelijk vervangen door LED lampen.
Graag een reactie van professional

Wat is hoog?
Ben je je standen aan het monitoren?
Dan krijg je echt inzicht. Het landelijk gemiddelde is 3500 kWh
Heeft je Toon de juiste waardes gekregen inzake je ingeschatte jaarverbruik?
Hoe is Toon aangesloten? Op domme of slimme meters?
Ook wij hebben een heel hoog stroom gebruik. Ik heb een tweetal slimme stekkers aangeschaft om zo links en rechts te meten waar het verbruik zit maar die geven geen resultaat. Is er een professionele mogelijkheid om de boel bij ons door te meten? We gebruiken twee maal zo veel als een gemiddeld Toon gezin en drie maal zo veel als een zuinig Toon gezin.. Verlichting is zo veel als mogelijk vervangen door LED lampen.
Graag een reactie van professional
Reputatie 7
Badge +6
Beste willem50,

Welkom op het forum! Ik neem aan dat je wilt weten waarom je meer verbruikt dan het gemiddelde in je buurt. In de meeste gevallen ligt het aan de apparatuur in je woning.
Zoals Stansat aangeeft is het raadzaam om dit na te lopen. Grootverbruikers die niet bij een gemiddeld verbruik horen zijn bijvoorbeeld; een aquarium, waterbed, pomp in een vijver, extra koelkas/vriezer etc.
Als je nog vragen hebt horen we het graag!

Groet,

Folkert
Reputatie 3
Badge +2
Tja, willem50,

Misschien is een monitoring van de diverse stroomgebruikers in je huis het antwoord op de vraag van je hoge stroomverbruik.
Dat is meestal verhelderend.

Met vriendelijke groet,

Stansat
d
Reputatie 3
Badge
En wat is de vraag?

Reageer