Hoog-laag tarief niet gedaan bij aanmelden als nieuwe klant | Eneco Community
vraag

Hoog-laag tarief niet gedaan bij aanmelden als nieuwe klant

• 4 januari 2014
  • 4 reacties
  • 271 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 19 reacties
Hallo,

mijn vriendin en ik zijn onlangs samen gaan wonen in een flatje. Wij hebben voor Eneco gekozen en hebben een week geleden een contract via deze website afgenomen. Echter heb ik bij het aanmelden een verkeerd antwoord gegeven op de vraag 'hoog-laag tarief' ik heb hier 'nee' ingevuld terwijl wij in de meterkast een T1 en T2 hebben (dit is toch wel hoog-laag tarief?) hoe kunnen wij dit nu aanpassen? Wij hebben trouwens ook nog niet de meterstanden doorgegeven, hiervoor moeten wij toch een kaart krijgen?

en voor andere forumleden die ook samenwonen; is 2500 kWh en 1000m gas een beetje 'gemiddeld' voor een gezin bestaande uit 2 mensen? Waarvan de 1 40u werkt en de andere 32u.

wij horen graag!

4 Reacties

Ik denk dat je gasverbruik redelijk doorsnee is; heb je een eigen CV inrichting?

Hier op het forum kan je de wijziging van enkel naar dubbel tarief gewoon doorgeven.
Geldt ook voor de meterstanden.
Houd er rekening mee dat wil je voordelig uitkomen met dubbel tarief, dan is de vuistregel dat je 40% van het totaal in nachttarief moet verbruiken.
Ik persoonlijk schat in dat het bij jullie geen zin heeft en je bij dubbel tarief duurder uit bent.
Ik zelf zit op een 60/40 verhouding en mijn jaarvoordeel ligt rond de 10 euro...................................
Bedankt voor de info. Wij hebben een eigen cv inrichtimg, echter hebben wij een elektrische kookplaat dus denk dat we qua gas wel goed uitkomen. Elektriciteit moeten we even aankijken.

snachts verbruiken wij inderdaad bijna geen stroom dus ik denk dat we het zo laten. Heb gisteren toevallig ook de meterstanden doorgegeven online. Kwam opeens een mail tegen van Eneco in  mijn ongewenste mailbox. Stond dat ik voor 4januari door moest geven, heb dit dus gisteren gedaan, hoop dat dit ok is.
Hoi Draakje,

Graag gedaan.
Verstandig dat je op enkel tarieg blijft zitten. Dat kan overigens gewoon met een dubbeltarief meter.
Een electrisch kookplaat gebruikt wel meer electriciteit, maar t.o.v je jaarverbruik valt dat best wel mee.

Als de standen gevraagd worden geef je beide standen gewoon door en het verbruik wordt gewoon opgeteld en tegen enkel tarief met je afgerekend!

Het is nu 5 januari dus ik ga ervan uit dat je nog net op tijd bent!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Draakje,

Dank voor je bericht en welk op ons forum!

Graag leg ik je uit dat we via de netbeheerder ook doorkrijgen wat voor soort meter er hangt. In dit geval weten we dus ook dat je een elektriciteitsmeter hebt, met 2 telwerken. Ik zie dat dit ook goed bij ons staat geregistreerd :)

Wat betreft het verbruik, hiervoor laat ik graag ruimte open voor de andere forumleden. Wel zie ik dat we je huidige termijnbedrag hebben vastgesteld op basis van het historisch verbruik van de woning. Dit is 675 kWh op het dagtarief, 595 kWh op het nachttarief en 809 m3 gas. Om in te schatten of dit passend is bij jullie energieverbruik, adviseer ik je ons over 3 maanden de actuele meterstanden door te geven. We bekijken dan of het verstandig is het termijnbedrag tussentijds aan te passen. Op deze manier beperk je het risico dat je voor een onaangename verassing komt te staan met de eerste jaarnota.

Groet,
Mike

Reageer