Hoge jaarnota | Eneco Community
vraag

Hoge jaarnota

• 29 januari 2019
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Beste Eneco,

Ik woon sinds een jaar op dit adres: een appartementje met ouderwetse blokverwarming. Toen ik hier kwam wonen heb ik contact gehad met Eneco, omdat er voor mij een oudere dame alleen woonde en ik zou samen met mijn dochtertje intrekken = hogere lasten, zou je denken toch?
31 euro zou het termijnbedrag worden. Ik zei dat ik dat wel héél erg laag vond en dat dat toch niet kon?! Maar er werd me verzekerd dat dat kwam door de blokverwarming.

Nu krijg ik een afrekening waar je U tegen zegt!
Ik voel me echt zo in de maling genomen. Ik heb hier notabene contact over gehad en mijn twijfels erover uitgesproken.

A: is de afrekening niet op te brengen;
B: is het nieuwe termijnbedrag meer dan verdubbeld.

Ik werk fulltime en ben alleen 's avonds en in het weekend thuis. Als ik wegga draai ik de verwarming dicht, ik gebruik er notabene maar 2 van de 6.

Ik moet er toch vanuit kunnen gaan dat ik correcte informatie verkrijg als ik contact opneem, maar blijkbaar is dat heel naief gedacht.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3
Hi @Sabby,

Bedankt voor jouw bericht. Enorm balen van de hoge bijbetaling op je jaarnota. Bij het betreden van een woning/start van een nieuw contract gaan we inderdaad uit van historisch verbruik op een adres.

Achteraf is nu (helaas) makkelijk te concluderen dat dit bedrag niet bij jouw verbruik past. Zonde dat je je hierover verkeerd ingelicht voelt. Voor het komende jaar raad ik je aan frequenter vinger aan de pols te houden.

Check bijvoorbeeld elke drie maanden via onze klantenservice hoe je ervoor staat. Nog makkelijker is zelf je verbruik bijhouden in Mijn Eneco. Je kunt via onze app zo vaak als je wil jouw meterstanden doorvoeren om zo te gaan of je termijnbedrag het verbruik nog wel dekt.

Wanneer je de jaarnota liever in termijnen voldoet, vernemen we dat graag van je!

Reageer