Hoe meterstanden doorgeven? | Eneco Community
beantwoord

Hoe meterstanden doorgeven?

• 16 september 2014
  • 14 reacties
  • 1045 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Via mail heb ik de vraag gehad om de meterstanden door te geven. Geen probleem, maar er staat niets vermeld over de teruglevering van mijn zonnepanelen. Wel kan ik 3 standen doorgeven (I, II en III). Op mijn meter heb ik 1, 2 en 5, waarbij 5 dan de teruglevering is.. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik de stand van 5 bij III moet invullen en dat het dan goed komt met de verrekening van de teruglevering?

Wellicht kan de mail / standenpagina hierover wat duidelijker zijn in het vervolg..
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 18 september 2014, 16:11

Beste Wilseg,

Mijn excuses voor de late reactie, deze is spijtig genoeg aan onze aandacht ontsnapt. Normaliter proberen we uiterlijk de volgende dag op een post te hebben gereageerd. Om terug te komen op je goede vraag: het is inderdaad de bedoeling dat je jouw terugleverstand invult bij 3. Je teruglevering staat bij ons administratief namelijk vermeld als telwerk 3. Ik begrijp wel dat dit voor onduidelijkheid zorgt aangezien dit bij jou telwerk 5 is. In de toekomst kun je het dus gewoon altijd bij 3 invullen,

Als je verder nog hulp hebt, verneem ik dat graag.

Hartelijke groet, Martijn
Bekijk origineel

14 Reacties

Heb je dan ooit na de aanschaf van de zonnepanelen deze teruglevering aangemeld op:

http://www.energieleveren.nl/

Want via deze aanmelding zal jouw Netbeheerder in jouw geval Eneco informeren.
Ik heb indertijd wel de installatie opgegeven. Dit was in 2011 en kreeg toen een 2e EAN code. Liander heeft nu toch alle installaties weer onder 1 code gebracht sinds 1 augustus? Ik zie nu ook op energieleveren.nl maar 1 ean-code meer.
Oké duidelijk. Dat samenvoegen levert nu dus kennelijk een misverstand op.
Wacht dan nig even op een reactie van een moderator, die kan intern kijken wat er eventueel aan scheelt en wat de juiste oplossing voor jou daarvoor is.
Hoi Wilseg,

Ik zal dit topic weer even levendig maken, want ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad.
Reputatie 4
Badge
Ik denk niet dat het iedere keer nodig is een topic levendig te maken al na één dag.
Ik weet niet hoe actief men is op dit forum van Eneco, maar ik had wel gehoopt dat ik snel antwoord zou krijgen. Te meer omdat ik binnen een week de meterstanden moet doorgeven en ik vanaf morgen op vakantie ben. Dit is nu een vraag om rustig even uit te zoeken, zonder dat de klant dan een uur aan de telefoon moet gaan wachten..
Snap je nu waarom ik jouw topic al een keertje levendig had gemaakt?

Helaas begreep een mede forumlid mijn actie niet.

Straks krijg je een geschatte rekening en dat kan grote afwijkingen in de standen met zich meebrengen.

Dus @moderators neem actie svp op dit topic!!
@Wilseg gaat morgen op vakantie!!!!!!!!!!!!!
En Wilseg, ik heb net gezien het spoedeisende karakter van je openstaande vraag een pbtje voor je naar Martijn gezonden.
Reputatie 4
Badge
Beste Wilseg,

Mijn excuses voor de late reactie, deze is spijtig genoeg aan onze aandacht ontsnapt. Normaliter proberen we uiterlijk de volgende dag op een post te hebben gereageerd. Om terug te komen op je goede vraag: het is inderdaad de bedoeling dat je jouw terugleverstand invult bij 3. Je teruglevering staat bij ons administratief namelijk vermeld als telwerk 3. Ik begrijp wel dat dit voor onduidelijkheid zorgt aangezien dit bij jou telwerk 5 is. In de toekomst kun je het dus gewoon altijd bij 3 invullen,

Als je verder nog hulp hebt, verneem ik dat graag.

Hartelijke groet, Martijn
Martijn, Bedankt voor je reactie.. Ik zal zo de meterstanden even verwerken. Misschien kun je intern nog wat doen, zodat de invulpagina in het vervolg voor iedereen duidelijk is??

@brandje.. ook bedankt voor je reactie en pm..
Hoi Wilseg,

Graag gedaan. Jammer dat het zo liep, maar net op "het scheiden van de markt" heb je het antwoord op je vraag ontvangen.

Mijn hulp in deze is uiteraard graag gegeven.

En voor jou morgen een prettige vakantie!
Reputatie 4
Badge
@Wilseg, ik heb het inderdaad intern uitgezet, dat voorkomt immers verwarring. En ik zag je vakantie even over het hoofd, maar uiteraard vanaf deze kant ook een hele fijne vakantie gewenst ;-)

Groet Martijn
Inmiddels afrekening gehad en alles klopt. Eindelijk hebben liander en eneco de zaakjes op orde. Levering en teruglevering is nu netjes met elkaar verrekend en maar 1 rekening. Beter dan de laatste jaren waar ik 2 rekeningen die dan ook nog niet klopten.
Inmiddels afrekening gehad en alles klopt. Eindelijk hebben liander en eneco de zaakjes op orde. Levering en teruglevering is nu netjes met elkaar verrekend en maar 1 rekening. Beter dan de laatste jaren waar ik 2 rekeningen die dan ook nog niet klopten.

Toch goed dat je het eea hier op het forum aan de kaak hebt gesteld en dat je nu een terugkoppeling geeft dat alles nu naar tevredenheid op 1 jaarnota is terecht gekomen.

Dat horen we hier graag!

Reageer