Hoe kom ik aan een opnamekenmerk? | Eneco Community

Hoe kom ik aan een opnamekenmerk?

• 30 oktober 2012
  • 24 reacties
  • 12743 Bekeken

Hoe kan ik mijn opnamekenmerk krijgen?
(ik heb geen brief van Enecon gekregen)
Hoe kan ik mijn meterstand waarde invullen?

24 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo valentina,
Welkom op ons forum! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en de titel aangepast zodat iedereen direct ziet waar je vraag over gaat.

Ik zie dat we je omstreeks 23 november 2012 een meterstandenkaart toesturen. Eerder hebben we de standen nog niet van je nodig want we maken de jaarnota begin december 2012 pas. Je hoeft dus nog even niks te doen. Weet je zo genoeg?

Groet, Kelly
Hallo valentina,
Welkom op ons forum! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en de titel aangepast zodat iedereen direct ziet waar je vraag over gaat.

Ik zie dat we je omstreeks 23 november 2012 een meterstandenkaart toesturen. Eerder hebben we de standen nog niet van je nodig want we maken de jaarnota begin december 2012 pas. Je hoeft dus nog even niks te doen. Weet je zo genoeg?

Groet, Kelly

ja ik weet genoeg. dak je wel!
Wwij zijn de email kwijt met het opnamekenmerk. Kan deze email nogmaals toegestuurd worden??
Hoe kan ik mijn opnamekenmerk krijgen?
(ik heb geen brief van Enecon gekregen)
Hoe kan ik mijn meterstand waarde invullen?

Nogmaals een opnamekenmerk verstrekken kan een moderator niet, omdat het proces dat opnamekenmerk vol automatisch eenmalig verstrekt.

Is ook helemaal niet zo erg, want je hebt dit forum gevonden en hier leg je contact met een moderator, die je standen handmatig voor je kan verwerken.
Dus vermeldt hier je standen en de opname-datum en het komt voor elkaar.

Morgen maandag krijg je dan meteen hier in dit topic een terugkoppeling van verwerking!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo J. De Bruijn,

Zoals Brandje aangeeft, kun je inderdaad hier de standen aan ons doorgeven. Dan verwerken we deze gelijk voor je :)

Stuur je een privebericht?

Groet,
Mike
Ik zou de moderator willen verzoeken mijn meterstanden handmatig voor mij te willen verwerken. Ik kom er niet achter hoe ik dit op deze site moet doen

Datum opname 19 juni 2015:

1) 19114
2) 20382

Gas 20532

Dit is, denk ik, lager dan wat op basis van een aanname aan het begin van het jaar voor mij is berekend. Hoe kan ik nu mijn voorschot verlagen ?

Met vriendelijke groet,
Hoi PRM Smulders,

Perfect zo gedaan hoor!
Een moderator, meestal @MartijvdV, zal de standen voor je verwerken.
Tevens kan hij op jouw verzoek het voorschot verlagen, maar wie weet na de jaar-nota-run, bepaalt het systeem automatisch het nieuwe voorschot en voldoet dat wellicht aan je wens.

Maar je kan het ook zelf wijzigen in Mijn Eneco, toch.........
Beste Brandje

Dank voor het snelle antwoord.. Ik zit met hetzelfde probleem als hierboven al is vermeld. Ik weet niet wat mijn opnamekenmerk is en kan dit ook niet op mijn nota's vinden. Dus kan ik niets via mijn eneco.

Probleem is ook dat ik in het buitenland woon en in december de nota krijg toegestuurd naar mijn correspondentie adres in Nederland. Dan ben ik niet hier. Naar de plaats sturen waar ik nu woonachtig ben heeft geen zin. De post is niet betrouwbaar... Het liefst zou ik willen dat de nota's naar mijn e-mail adres zou worden gestuurd. Maar dit schijnt (nog)niet te kunnen.

Ik hoop dat de moderator mij zal verwittigen indien de wijzigingen zoals hierboven vermeld daadwerkelijk door hem zijn doorgevoerd.

Met vriendelijke groet,
Hoi PRM Smulders,

Graag gedaan.
En je verhaal is duidelijk.

Nu met deze aanvulling kan een moderator ook zorgen voor toezending van de nota per email.

Komt goed!
Reputatie 5
Badge +3
Hi P.R.M Smulders,

Ik heb je meterstanden verwerkt en een correctie aangevraagd. De meterstanden die je opgeeft zijn inderdaad lager dan onze geschatte meterstanden op je vorige jaarnota. Dit betekent dat we je jaarnota corrigeren en het termijnbedrag aanpassen. Je ontvangt binnen 2 weken je correctienota. Ook sturen we je jaar- en correctienota eerst per e-mail, voordat je deze per post van ons ontvangt.

Je maakt gebruik van een automatische incasso. Hierdoor is het niet mogelijk om de nota's per e- mail te ontvangen. Wel als je kiest voor de betaalwijze iDEAL. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Beste Audrey,

Dank voor je snelle antwoord. Ik kan niet voor de betaalwijze iDEAL kiezen want ik weet niet wat het is 😞. Ik woon in Thailand dus ik denk niet dat dit erg handig is ...enige andere suggestie om de nota's per e-mail te kunnen ontvangen ?
Reputatie 5
Badge +3
Hi P.R.m Smulders,

iDEAL is een dienst die een aantal grote Nederlandse banken aanbiedt. U kunt via iDEAL nota's van bedrijven betalen via een vertrouwde internetbankieromgeving. Het is te vergelijken met een pinbetaling, alleen dan via internet. In uw situatie is dit niet handig, omdat u in Thailand woont. DIt betekent dat Mijn Eneco de enige mogelijkheid is om online inzage te krijgen in uw nota's.

Groet, Audrey
Hoi Audrey,

Je stelt dat Smulders met een automatische incasso de (jaar)nota niet per Email kan ontvangen.
Die mogelijkheid heb ik wel degelijk, dus ik begrijp het nu even niet meer!

Als ik kies in Mijn Eneco/klantgegevens/contatcen-voorkeuren/wijzigen dan is de laatste optie nota's per post of Email
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Brandje,

P.R.M. Smulders kan de jaarnota's inderdaad per e-mail ontvangen. De reguliere maandtermijnen kan P.R.M. Smulder niets maandelijks per e-mail ontvangen, omdat de betaalwijze per automatische incasso is. Indien hij ook de reguliere nota's per e-mail wilt ontvangen, dan was de betaalwijze iDEAL een goede oplossing. Mijn excuses voor de verwarring!

Groet, Audrey
Hoi Audrey,

Bedankt voor de nadere reactie.

Eigenlijk snap ik niet waarom hij niet met iDeal zou kunnen werken..........
Behalve als hij geen Nederlandse bankier meer heeft, kan hij dat soort zaken gewoon electronisch regelen.
Hi Audrey,

Ik heb inmiddels mijn herziene termijn nota ontvangen... Het antwoord verbaast mij een beetje. Waarom is het termijnbedrag op 138 Euro blijven bestaan ? Ook zag ik ergens 128 euro...Ik vraag mij af of het voorschotbedrag niet substantieel omlaag kan omdat ik zo weinig energie gebruik ?

Dan nog een verzoek...de incasso staat nu op naam van mijn zoon E.J. Smulders...kan de incasso omgezet worden op mijn naam p.r.m. smulders...en worden afgetrokken van mijn bankrekening nummer. Ik heb geprobeerd dit online te doen...maar ook dat lukt mij niet...
Reputatie 5
Badge +3
Beste P.R.M. Smulder,

Het termijnbedrag in de correctienota is inderdaad niet gewijzigd. Wel hebben we het termijnbedrag inmiddels herberekend en aangepast naar 128 euro. Ik kan me goed voorstellen dat je dit naar bedrag nog lager wilt hebben. Dit is natuurlijk ook mogelijk, maar passen we dit aan op jouw verzoek. Het bankrekening kan ik natuurlijk voor je wijzigen. Wil je via een privé bericht het rekeningnummer aan mij doorgeven?

Groet, Audrey.
Beste Audrey,

Dank voor je e-mail. Hoe zend ik een prive bericht naar je ?
Reputatie 5
Badge +3
Hi P.R.M. Smulders,

Als je op mijn profiel klikt, dan kan je mij een privébericht versturen.

Groet, Audrey
Profiel = foto ?
Reputatie 5
Badge +3
Hi P.R.M. Smulders,

Dit klopt!

Goet, Audrey
even uitproberen
Hi Audrey,

Zie hierboven toen ik het zojuist uitprobeerde; Als ik op je profiel foto druk en vervolgens op een van jouw reacties om je prive te mailen krijg ik toch mijn reactie terug op de algemene site...wat doe ik fout ?
Reputatie 5
Badge +3
Hi P.R.M. Smulders,

Dit heb je goed gedaan, maar aan de rechterkant zie je mijn profielfoto en de optie stuur bericht. Op deze manier kan je een privébericht aan mij versturen.

Groet, Audrey

Reageer