Hoe kan dit: Eneco komt met een neheffing; Toon zegt dat ik juist veel geld moet terugkrijgen.... | Eneco Community
vraag

Hoe kan dit: Eneco komt met een neheffing; Toon zegt dat ik juist veel geld moet terugkrijgen....

• 7 januari 2019
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Pas mijn meterstanden doorgegeven, waarop Eneco komt met een naheffing én een fors hoger termijnbedrag. Dit terwijl ik volgens Toon ruim 400 euro terug moet krijgen.
Gebeld met de klantenservice: na lange wachttijdtijd zegt een medewerker dat de Toon helaas niet kan worden gecontroleerd aan maandelijkse verbruisgegevens omdat daat geen toegang toe is. Ook ik krijg geen toegang.
Hoe kan dit nou? Ik voel mij belazerd.......

NB. Ik ben erg zuinig en woon in een nieuwbouw huis met uitstekende isolatie.

Hebben andere mensen soortgelijke ervaringen?

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Toon houd met Status Verbruik geen rekening met de volgende dingen:

• Belasting
  • Netbeheerkosten
  • etc
Toon kan alleen rekenen met jou kale stroom en gas tarieven en houd hiermee rekening met jou verbruik.

Jaarnota is altijd inclusief alle vaste kosten.
Toon®️ z’n maandelijkse status werkt pas goed als Eneco het juiste ingeschatte jaarverbruik van jou heeft verzonden naar je Toon®️.
Als dat jaarverbruik te hoog is ingeschat en je verbruikt minder dan gaat Toon®️ je “belonen” met duimpjes.
De meterstanden liegen niet, dus ga er maar van uit dat de jaarnota juist is, behalve als eventueel begin en/of eindstanden geschat zijn.
Dat kan je uiteraard op je jaarnota terugvinden.
Dank voor uw bericht. Echter, er is niet aan mij verteld door de Toon aan mij werd verkocht. Verteld is, dat ik Toon mijn energieverbruik goed in de gaten kon houden - ter illustratie een citaat van Enenco zelf.

Met Toon schakel je ook binnenshuis om. Deze slimme thermostaat vertelt je alles over je energieverbruik en hoe je kunt besparen. Goed voor je energierekening én voor het milieu. Toon krijg je bij een 4-jarig energiecontract. Of koop ‘m los voor € 275.

Misleidend.
Dank voor uw bericht. Ik kreeg duimjes.
Het is altijd opletten geblazen.
De gerefereerde tekst is gewoon algemene info.
Je kon bij je maandstatus iedere keer zien voor welk bedrag je ingeschat was😏

Hopelijk gaat na deze jaarnota de inschatting nu wel goed en dan is Toon®️ prima als monitor te gebruiken.
Dank: ik zag inderdaad elke maandbedrag wat mijn ingeschatte waarde was. Ik bleef daar elke maand ver onder. Dat doe ik altijd. Ik krijg elk jaar geld terug. Sinds ik de Toon heb, krijg ik duikmjes. Ik weet niet wat ik niog meer moet doen.

Overigens kreeg ik geen toegang tot mijn verbruiksgegevens op Mijn Eneco.

Overigens is de algemene info de info die ik van ENECO kreeg.
Je zegt het zelf al: “ver onder”
Wat je zelf kan doen is hier op het forum na bv 3 maanden een service berekening aanvragen mbt je voorschotbedrag èn of het ingeschatte verbruik juist is. Eneco kan dan dit ingeschatte verbruik opnieuw naar je Toon®️ pushen.
Maar om je nog ingewikkelder te maken, ook je verbruik moet storingsvrij bij je Toon®️ aankomen.
Het is tenslotte techniek. Vooral bij domme energiemeters met plaksensoren kan het nog wel eens fout gaan. Ten onrechte te weinig verbruik op Toon®️ levert uiteraard ook duimpjes op.
Werkt u voor Eneco?
Hoi @Ananne

Nee, ik ben net als jij gewoon een forumlid.
Een moderator is iemand die wel voor Eneco werkt; je ziet dat aan de naam naast de foto/avatar.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen