Graag een correctie nota i.v.m. foutieve geschatte meterstanden | Eneco Community
vraag

Graag een correctie nota i.v.m. foutieve geschatte meterstanden

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
I.v.m. foutieve meterstanden graag een correctienota.
teruglevering is met de laatste meterwissel op 4-12-2014 door U op nul gezet op de jaarnota.

Folkert je hebt een pb, kan je mij helpen daar de website waar de meterstanden ingevuld moeten worden geen terugleverstanden hebben en bovendien is dewebsite na invullen gecrast en kan ik weer opnieuw beginnen.

38 Reacties

Ik stuur je een pb, want Eneco heeft het nog niet echt vrij gegeven.
Reputatie 3
Badge +2
Vervelend dat Folkert nog niet reageert, misschien vakantie of een vrije dag?
Ook een andere moderator mag reageren want in plaats van betalen krijg ik vermoedelijk geld van Eneco.

Vreemd blijft wel dat terugleveringmeterstanden gewoon op 0 geschat worden terwijl ik vanaf 23-8-2012 al teruglever.
Altijd lastig om deze precies te schatten maar mijn slimme meters gaven tot 11-5-2015 data naar Stedin, dus deze teruglevermeterstanden normaal en laag gewoon op 0 kWh schatten op de jaarnota is niet correct.

Ik hoor graag van Folkert of een andere moderator wanneer ik mijn gecorrigeerde jaarnota krijg.

Zonnige groet,

Stansat
Hoi Stan,

Ik weet eigenlijk niet of de moderators inbeljaars pbtjes kunnen kijken.....
Maar anders zet je de standen toch gewoon hier in je topic?
Of vind je dat bezwaarlijk??
Reputatie 7
Badge +7
wonderbaarlijk,
dat nog steeds als de slimme meterstanden niet / goed uitgelezen kunnen worden op het moment supreme.
er automatie,s geschat word
eerst een meterstanden kaart sturen Eneco
zodat de klant geen correctie nota hoeft te vragen

dit probleem zou toch aangepakt en opgelost worden ?? (al een half jaar terug)

ik weet wel dat Stan nog al wat problemen had/heeft betreffende uitlezing slimme meter
maar toch , een kaartje is een kleine moeite:)
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Stan,

Ik weet eigenlijk niet of de moderators inbeljaars pbtjes kunnen kijken.....
Maar anders zet je de standen toch gewoon hier in je topic?
Of vind je dat bezwaarlijk??

Hi Ton,

Je heb gelijk ik zet het in mijn topic zodat welke moderator dan ook er werk van maakt.

"Na een poging deze op de website in te vullen crashed jullie pagina en kan ik het weer invullen bovendien is er geen mogelijkheid de teruglevermeterstanden in te vullen.
Hier komen mijn juiste meterstanden vanaf de laatste meterwissel op 4-12-2014
Elektriciteit laag tarief van 04-12-2014 t/m 3-6-2015 = 380 kWh
Elektriciteit normaal tarief van 04-12-2014 t/m 3-6-2015 = 264 kWh
Elektriciteit teruglevering laag van 04-12-2014 t/m 3-6-2016 = 171 kWh
Elektriciteit terugleveren normaal van 04-12-2014 t/m 3-6-2015= 432 kWh
Gasverbruik is in diezelfde periode 368 m3"

Even snel uitgerekend 635 kWh waar Eneco even een schatting ernaast zit, ik denk dat ik met mijn voorschotbedrag in de goede richting zit en vermoedelijk krijg ik nog wat terug!

Graag een correctienota a.u.b.

En Jan je heb gelijk als je geen juiste gegevens krijgt dan is een vraag om de juiste meterstanden de enige juiste reaktie.
Ik had al eerder gemeld dat de slimme meters op 11-5-2015 weer in storing staan en gevraagd of ze mij de juiste meterstanden voor de jaarnota vragen.
Geen kaartje of berichtje gezien:@
Nu weer een correctienota, zonde van al dat extra werk......

Zonnige groet,

Stan🆒
Reputatie 3
Badge +2
Hallo moderator,

Graag een reactie a.u.b.
Reputatie 3
Badge +2
Nou snap ik best dat het druk is maar een reactie na 18 uur mag best......
Een contactformulier krijg ik niet verstuurd, niet in Chrome of explorer, ik krijg geen bevestigingsmail dus moderator laat er eens naar kijken.

Blijft over de telefoon......en ik dacht dat de lijntjes zo kort waren hier op het forum.
Nou ja ik ga wel met de klantenservice bellen.

jammer
Hoi Stan,

Heel vreemd dat er geen reactie komt.
Volgens mij komt dat omdat MartijnvdV niet online is, die doet volgens mij de meterstanden en correcties.
Reputatie 7
Badge +6
@Stansat,

Bedankt voor het doorgeven van de standen. We verwerken ze zodat de juiste nota opgemaakt kan worden die je binnen een week ontvangt.
Reputatie 3
Badge +2
Ok, duidelijk Folkert heeft zijn vaderschapsdag, goed exuus, het komt allemaal goed:$

Warme zonnige groet,

Stansat🆒
Reputatie 3
Badge +2
@Stansat,

Bedankt voor het doorgeven van de standen. We verwerken ze zodat de juiste nota opgemaakt kan worden die je binnen een week ontvangt.

Bedankt Danielle🆒
Hoi Stan,

Zo jij kan er straks weer een jaar tegen aan, maar jouw ophaalprobleem meterstanden door je Netbeheerder zal voorlopig wel blijven.
Ik zou volgend jaar gewoon via het forum de standen bijtijds doorgeven cq checken of Eneco de standen nu wel heeft binnen gekregen.
Scheelt veel problemen, toch.....

En wie weet worden de slimme meters met Softwareversie 5,0 cq 5,1 snel uitgerold.
Dan zou ik bij Stedin meteen aan de bel trekken.
Gezien de vele klachten die je bij hen hebt gehad, zullen ze de slimme meters toch meteen vervangen.
Reputatie 3
Badge +2
Ja Ton gaat lukken, heel aardige heer aan de telefoon gehad bij de klantenservice.
Folkert was het vergeten, kan gebeuren.

Die nieuwe software voor de slimme meters houd dat in dat ik weer nieuwe meters moet laten installeren?
Of kan dat softwarematig geupdate worden?
En zouden de communicatieproblemen dan over zijn?

Ik wacht af, volgend jaar tegen eind mei ga ik zeker Eneco de meterstanden doorgeven want dat scheelt weer een correctienota.

Stan🆒
Hoi Stan,

Die site die ik toen gevonden had inzake softwareversie 5,x, die was daar niet duidelijk over.
Als ik naar de techniek kijk zeg ik dat worden nieuwe meters, want het gasverbruiker komt dan ook realtime door en de slimme gasmeter wordt nu gespaard ivm de batterij.
Als ik kijk vanuit het kosten plaatje dan lijkt mij een software updateogischer.

Het is dus afwachten, maar stel dat er nieuwe meters geplaatst moeten worden, dan lijkt mij toch duidelijk dat dat in jouw situatie gratis moet zijn.
Daarbij ga ik er vanuit dat bij Stedin alle problematiek inzake jouw aansluiting paraat hebben.
En anders heb jij denk ik wel een klachtendraaiboek toch....
Reputatie 3
Badge +2
Klopt Ton, ik draai gewoon even mijn topic uit op de printer, maar na 2 meterwissels hoop ik op een softwarematige oplossing, ik zal Stedin er wel weer eens over aanschieten misschien weten ze meer wanneer een oplossing in de pen zit.
Ze geven vanaf 11 mei geen data meer door dus het is een steeds terugkomend probleem.

Afwachten even....🆒
Ooit komt het goed Stan, want ik vind dat ze bij Stefin ging blinde vlek mogen accepteren.
Waarom wordt er bij de jaarnota bij een slimme meter een schatting gemaakt ik heb nu een kwh van 5000 en dit zou ongeveer 2500 moeten zijn ivm zonnepanelen.

En hoe kan ik dit aanpassen.

mvg

Frans Bleeker
Hoi Frans,

Omdat bij slimme meters er wel eens problemen zijn met het ophalen van standen.
Zo zijn er nu nog 20.000 meters met een GPRS probleem; misschien dat jouw meters daar ook onder vallen.

Hoe dan ook vermeldt hier gewoon even je eigen opgenomen standen en vermeldt daar de opnamedatum bij, dan kan een moderator morgen de opmaking van een correctienota in gang zetten.

Let op dat je in jouw situatie dus 4 standen voor stroom zou moeten opgeven en uiteraard 1 voor gas.

Bv:

laagtarief meter: 1.8.1
hoogtarief meter: 1.8.2
laagtarief teruglevering: 2.8.1
hoogtarief teruglevering: 2.8.2
Reputatie 7
Badge +7
Hier was het voor het 2 de volle jaar ook weer mis met het uitlezen of te wel weer enkele geschatte meterstanden en de solarpower was ook weer net als vorig jaar foetsie op de jaar nota.
2de x dus dat het mis ging (stel dat je zelf de jaarnota niet goed controleert !!)
en denk het is wel goed , niet dus .

regelmatig hebben wij al aangegeven lukt de uitlezing niet , doe het dan nog een keer
lukt het dan weer niet stuur de klanten een meterstanden kaart.
is echt niet zo moeilijk om dat in het systeem te implementeren.

dit probleem zou na 2 jaar eindelijk wel eens opgelost moeten zijn.
zonde van de tijd en geld om 1 x of 2 x om een correctie nota te moeten vragen.

en dat bij "slimme meters " met geen gprs probleem.
alleen op het moment supreme lukt het uitlezen ineens niet :?

P.s. betreffende de correctie nota :
(word dit wel door de moderators snel opgelost en geregeld op het forum pluim daar voor )🆒
Goedenavond,

Ik weet niet of ik het hier in het goede topic plaats, maar ik wilde graag mijn meterstanden doorgeven maar zie nergens waar ik T7 (mijn teruglevering) kan neer zetten, wij hebben enkeltarief.
De meter geeft alleen T2 en T7 aan.
Meestal kan je de teruglevering in het overgebleven veld plaatsen.
Maar twijfel je, dan kan je de opnamedatum en meterstanden met een goede omschrijving hier in dit topic plaatsen.
Zodra een moderator het leest, zal die zorgen dat het verwerkt wordt en een terugkoppeling aan je geven.
Dat zal vermoedelijk pas maandag 4 januari 2016 zijn.
Er zijn 4 velden waar ik wat kan in vullen, Elektriciteit 1 t/m 4, ik begrijp dat op Elektriciteit 2 mijn T2 in moet vullen (T2 = 1394) maar teruglevering mss op op Electiciteit 4 (T7 = 1150)?
Even afwachten op nadere reactie van een moderator!
Doe ik, bedankt voor zover
zijn er al moderators online geweest?

Reageer