Graag een correctie nota i.v.m. foutieve geschatte meterstanden | Eneco Community
vraag

Graag een correctie nota i.v.m. foutieve geschatte meterstanden


Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
I.v.m. foutieve meterstanden graag een correctienota.
teruglevering is met de laatste meterwissel op 4-12-2014 door U op nul gezet op de jaarnota.

Folkert je hebt een pb, kan je mij helpen daar de website waar de meterstanden ingevuld moeten worden geen terugleverstanden hebben en bovendien is dewebsite na invullen gecrast en kan ik weer opnieuw beginnen.

38 Reacties

Nieuwe jaarafrekening (correctie) is binnen, alles is nu goed.
Reputatie 4
Badge +1
Ja, Danielle is er inmiddels weer mee aan de slag, wordt vervolgd!
binnen enkele dagen krijg ik een nieuwe jaarafrekening

Mooi zo, dan is dus de correctie nu in behandeling!!
binnen enkele dagen krijg ik een nieuwe jaarafrekening
Misschien is er een misverstand ontstaan toen je het via de App doorgaf.

Dus meldt de toen doorgegeven standen en datum hier voor de zekerheid nog even in dit topic.


Volgens degene die mij op whatsapp hielp, zou Danielle er in de loop van de dag nog naar kijken.
maar zal mijn meterstanden hier ook nog doorgeven.

T1 1394
T7 1150 dit zijn de standen na plaatsing nieuwe meter
Gas 27846
Misschien is er een misverstand ontstaan toen je het via de App doorgaf.

Dus meldt de toen doorgegeven standen en datum hier voor de zekerheid nog even in dit topic.
Heb nu de jaarafrekening gekregen, wat blijkt, ik word gewoon afgerekend over de stroom die ik heb terug geleverd, ipv van 1150 kwh terugleveren, moet ik het nu betalen.
Ik ga ervan uit dat het een foutje is en dat dit wel snel wordt opgelost door een credit nota of een nieuwe jaarafrekening.
Wordt vervolgd
Reputatie 4
Badge +1
Hallo!

Ik zie dat je inderdaad mijn collega al hebt gesproken op WhatsApp. Dan komt het vast en zeker helemaal goed ;)

Groet,
Mike
Via WhatsApp heb ik de meterstanden kunnen doorgeven, Eneco is ermee bezig om ook de teruglevering te kunnen opgeven.
Erg veel dank aan Brandje
Ik stuur je een pb, want Eneco heeft het nog niet echt vrij gegeven.
waar naar toe dan?
Oké dan wordt het spoedeisend om een geschatte nota te voorkomen.
Je zou ook even een Appje kunnen sturen via WhatsApp.
ik kreeg gisteren een herhaalde oproep om mijn meter gegevens door te geven omdat ik dat nog niet gedaan had
Dat komt vanzelf!
Alle berichten worden gelezen door de moderators.
Die hebben het nu behoorlijk druk, denk ik.
zijn er al moderators online geweest?
Doe ik, bedankt voor zover
Even afwachten op nadere reactie van een moderator!
Er zijn 4 velden waar ik wat kan in vullen, Elektriciteit 1 t/m 4, ik begrijp dat op Elektriciteit 2 mijn T2 in moet vullen (T2 = 1394) maar teruglevering mss op op Electiciteit 4 (T7 = 1150)?
Meestal kan je de teruglevering in het overgebleven veld plaatsen.
Maar twijfel je, dan kan je de opnamedatum en meterstanden met een goede omschrijving hier in dit topic plaatsen.
Zodra een moderator het leest, zal die zorgen dat het verwerkt wordt en een terugkoppeling aan je geven.
Dat zal vermoedelijk pas maandag 4 januari 2016 zijn.
Goedenavond,

Ik weet niet of ik het hier in het goede topic plaats, maar ik wilde graag mijn meterstanden doorgeven maar zie nergens waar ik T7 (mijn teruglevering) kan neer zetten, wij hebben enkeltarief.
De meter geeft alleen T2 en T7 aan.
Reputatie 7
Badge +7
Hier was het voor het 2 de volle jaar ook weer mis met het uitlezen of te wel weer enkele geschatte meterstanden en de solarpower was ook weer net als vorig jaar foetsie op de jaar nota.
2de x dus dat het mis ging (stel dat je zelf de jaarnota niet goed controleert !!)
en denk het is wel goed , niet dus .

regelmatig hebben wij al aangegeven lukt de uitlezing niet , doe het dan nog een keer
lukt het dan weer niet stuur de klanten een meterstanden kaart.
is echt niet zo moeilijk om dat in het systeem te implementeren.

dit probleem zou na 2 jaar eindelijk wel eens opgelost moeten zijn.
zonde van de tijd en geld om 1 x of 2 x om een correctie nota te moeten vragen.

en dat bij "slimme meters " met geen gprs probleem.
alleen op het moment supreme lukt het uitlezen ineens niet :?

P.s. betreffende de correctie nota :
(word dit wel door de moderators snel opgelost en geregeld op het forum pluim daar voor )🆒
Hoi Frans,

Omdat bij slimme meters er wel eens problemen zijn met het ophalen van standen.
Zo zijn er nu nog 20.000 meters met een GPRS probleem; misschien dat jouw meters daar ook onder vallen.

Hoe dan ook vermeldt hier gewoon even je eigen opgenomen standen en vermeldt daar de opnamedatum bij, dan kan een moderator morgen de opmaking van een correctienota in gang zetten.

Let op dat je in jouw situatie dus 4 standen voor stroom zou moeten opgeven en uiteraard 1 voor gas.

Bv:

laagtarief meter: 1.8.1
hoogtarief meter: 1.8.2
laagtarief teruglevering: 2.8.1
hoogtarief teruglevering: 2.8.2
Waarom wordt er bij de jaarnota bij een slimme meter een schatting gemaakt ik heb nu een kwh van 5000 en dit zou ongeveer 2500 moeten zijn ivm zonnepanelen.

En hoe kan ik dit aanpassen.

mvg

Frans Bleeker
Ooit komt het goed Stan, want ik vind dat ze bij Stefin ging blinde vlek mogen accepteren.
Reputatie 3
Badge +2
Klopt Ton, ik draai gewoon even mijn topic uit op de printer, maar na 2 meterwissels hoop ik op een softwarematige oplossing, ik zal Stedin er wel weer eens over aanschieten misschien weten ze meer wanneer een oplossing in de pen zit.
Ze geven vanaf 11 mei geen data meer door dus het is een steeds terugkomend probleem.

Afwachten even....🆒

Reageer