graag een antwoord van Eneco op hoog gasverbruik op 14 april! | Eneco Community

graag een antwoord van Eneco op hoog gasverbruik op 14 april!

• 1 mei 2013
  • 2 reacties
  • 356 Bekeken

Thread starters

1 dag geleden

1 flagcomment

Ik zag vandaag op 'mijn eneco' site dat de 'slimme meter' op 14 april jl een verbruik aangeeft van 143 m3, terwijl alle andere dagen in april tussen een verbruik van 0 en 5 m3 liggen. Ik heb trouwens nooit echt een hoger verbruik dan 10 m3 per dag, bij uitzondering weleens wat meer dan 10, maar absoluut geen 143 m3!

Ik heb vorig jaar eenzelfde probleem gehad met die slimme meter, dat was geloof ik in augustus. Ik had toen zelfs op een bepaalde dag volgens de slimme meter een zogenaamd verbruik van 1800 m3!!! Ik heb toen ook meteen een bericht hier op het forum gezet en er bleken meerdere mensen een dergelijk probleem te hebben. Alleen dat superhoge verbruik van mij was echt een geval apart.

Nu was mijn eindstand op 25 februari jl, op de jaarnota: 5086 m3. Vandaag op 29 april, staat mijn meter op 5400 m3, dus dat betekent dat ik vanaf 25 februari tot vandaag 314 m3 gas verbruikt heb. Als ik echter, van 'mijn eneco' site alle dagverbruiken vanaf 25 februari tot vandaag optel, dan kom ik op een verbruik van 437 m3. Er is hier dus een discrepantie van 123 m3. Waarschijnlijk ten gevolge van een, naar ik aanneem, foutieve slimme meter melding op 14 april?

Mijn vraag aan Eneco is: is er een storing geweest van de slimme meter op 14 april? Zijn er meerdere mensen die dit is overkomen en dit hebben gemeld? Kan ik net als vorig jaar uitgaan van de werkelijke meterstand in mijn gangkast en de vermelde eindstand ( = beginstand van dit jaar) op mijn jaarnota?

Ik hoop een antwoord te krijgen.

met vriendelijke groet
Ron Bakker, Den haag

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Beste heer Bakker,

u was al een ander topic gestart (https://forum.eneco.nl/servicevragen-90/uitschietend-gasverbruik-op-14-april-5827/ ) met dezelfde inhoud.  Dat u antwoord wil van een moderator snap ik, Maar het heeft ook geen enkele zin om opnieuw een topic aan te maken. Daarbij word het ook nog eens on overzichtelijk.  Graag bij 1 topic houden svp.

mvgr.
Reputatie 6
Badge +1
En kijk nu heeft antwoord gekregen in het hieronder vermelde topic. 🙂