Geschatte meterstanden op jaarnota met zonnepanelen | Eneco Community

Geschatte meterstanden op jaarnota met zonnepanelen

• 29 mei 2012
  • 4 reacties
  • 1331 Bekeken

Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 293 reacties
Beste Eneco,
Ik ben zelf al een aantal weken bezig om mijn geschatte stand gecorrigeerd te krijgen, maar ik vraag mij toch wel af of er meer leden/ eneco klanten zijn met dit probleem: " oh we dachten dat je meter kapot was ", " oh meneer we dachten dat u meer zou verbruiken", Oh meneer heeft u zonnenpanelen ?, dat wist ik niet. ", " oh meneer wij gingen er vanuit dat u meer verbruikt dan aangegeven, vandaar wij een andere schatting hebben gemaakt "
Met alle respect, maar hoeveel schattings slachtoffers moeten jullie nog maken, of sterker nog: Hoevaak moeten klanten naar jullie service nummer a 0,10 cent bellen als jullie er een potje van maken? En zelf als er gebeld wordt moet je nog maar hopen dat de persoon die je spreekt ook zijn belofte na komt, want daar ontbreekt het nog wel eens aan.
Ik snap dat jullie dit probleem niet herkennen, of dat dit volgens jullie uitzonderlijke situaties zijn, maar ik zie op dit forum genoeg voorbeelden om mijzelf af te vragen hoeveel standen er worden geschat binnen jullie werk gebied en hoeveel mensen er wellicht teveel betalen daardoor.
een getergerde en inmiddels een aardige rekening door jullie gratis nummer,
Mike

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Michael,

Welkom op ons forum. Ik heb de titel van je vraag iets aangepast zodat het overzichtelijk is en voor anderen op het forum makkelijker vindbaar. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is om een jaarnota te ontvangen met geschatte meterstanden en dat je hierover meerdere keren contact met onze Klantenservice hebt opgenomen. Graag meld ik je dat we transparantie en het nakomen van afspraken erg belangrijk vinden! Ik vind het jammer dat je hier een andere ervaring mee hebt. Ik zie dat naar aanleiding van je e-mailcontact, één van onze klachtafhandelaars je klacht in behandeling heeft. Zij is jouw directe contactpersoon. Ik heb haar inmiddels gesproken over deze kwestie en ze neemt opnieuw contact met je op als er meer bekend is met betrekking tot je verzoek om een correctie.

Bedankt voor je feedback over het betaalde nummer van onze Klantenservice. Het betaalde nummer zorgt ervoor dat alleen mensen met een echte vraag of klacht bellen. Op deze manier kunnen wij je sneller en efficiënter helpen dan met een regulier of gratis telefoonnummer, wat vaak tot ongewenst telefoonverkeer leidt. Naast telefonisch contact kun je ook gebruik maken van onze website. Op deze site kun je kosteloos veel zaken regelen, zoals het doorgeven van je meterstanden. Ook vindt je onder andere de meest gestelde vragen van onze klanten en de bijbehorende antwoorden. Via het reactieformulier stel je eenvoudig een vraag.

Groet,
Mike
vraag 1; We hebben zonnepanelen, echter op de jaarnota (of een ander overzicht) kan ik totaal niet zien dat wij ook iets terug leveren. Kan er onder mijn gegevens als ik inlog ook niets van vinden.
vraag 2; Het voorschotbedrag was was 57,-- per maand. We krijgen een brief van 1 december 2012 dat dat is verlaagd naar € 49,--. Dat kan ik nog begrijpen. Enkele dagen later krijgen we een nieuwe brief van 28 november 2012 dat het voorschot is verlaagd naar € 21,-- ingaande op 13-10-2011. U leest het goed, 2011.
Reputatie 3
Badge
Geen verstand van maar gaat het uiteindelijk niet om de meterstanden? Telt jou meter terug?
Mike, hier een andere Mike, met dezelfde situatie. Voor duizenden euro's aan panelen geinstalleerd. Jaren hoor je ze niet bij eneco als je de standen via internet invoert. Maar nu er een jaar bijna geen verbruik is worden de standen niet overgenomen via internet en geschat op de jaarrekening. Verzoek om een nieuwe nota worden afgewezen. Waarom? Opnieuw foto gestuurd met foto van dagkrant. Eneco en duurzaamheid noemen ze dat. Of serviceverlening voor 10 eurocent per minuut en in de hoek worden gezet alsof je de boel belazerd..
Ik ben zo benieuwd of er nog meer klanten zijn die dit ook ervaren. Ik heb zo het vermoeden dat iedereen met eigen zonnepanelen hier tegenaan loopt. Ik zit zelf met een ander huis met zonnepanelen bij Greenchoice. Zij begrijpen het en zien je als gewaardeerde klant die iets terug doet voor deze wereldbol, niet als een klant bij Eneco die zich door een organisatie van sjoemelstroom (zie website WISE) moet worstelen om uiteindelijk een veel te hoge maandpremie te moeten blijven betalen. Overstappen dus en afscheid nemen van Eneco is de enige oplossing.

Reageer