Geschat verbruik bij defecte gasmeter | Eneco Community

Geschat verbruik bij defecte gasmeter

Toon eerste bericht

40 Reacties

Bovenstaand bericht heb ik ook verstuurd aan De Consumentenbond en het Tv progr. Kassa.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Johan,

Ik vraag je opnieuw te letten op de huisregels. Eerder heb ik je klantnummer uit de berichten verwijderd. Nu vind ik je postcode en huisnummer terug. Het is niet de bedoeling dat je je gegevens op het forum plaatst. Zoals ik je eerder heb verteld, is jouw klantnummer voor de moderators op dit forum zichtbaar. Ik heb de postcode en huisnummer uit je bericht verwijderd. Ik vraag je nadrukkelijk in de toekomst geen gegevens meer in je berichten te melden.

Jammer om te lezen dat je nog steeds niets hebt gehoord van Stedin. Ik stel graag voorop dat Eneco geen invloed heeft op hoe snel Stedin reageert op jouw verzoek. Ik betreur dan ook dat je het beeld hebt dat Eneco er financieel wijzer van wordt als Stedin niks doet. Dit is natuurlijk niet de wijze waarop we werken. Dat het uitstellen van het verhelpen van het defect aan je gasmeter in ons voordeel ligt, ben ik niet met je eens. Als het defect is verholpen en we op de nieuwe of gerepareerde gasmeter een lager of hoger gasverbruik constateren dan we hebben geschat, bekijken we dit opnieuw. Hierover heb ik je in mijn vorige reacties geïnformeerd.

Stedin opereert zelfstandig. We kunnen Stedin niet aansporen haast te maken. Ik vraag je je onvrede over de snelheid waarop Stedin handelt, kenbaar te maken bij Stedin. Heb je trouwens al het advies van Bernard opgevolgd? Hij heeft je getipt om het eens via Twitter te proberen. (bedankt voor je tip Bernard)

Ik hoop dat je alsnog een spoedige reactie krijgt van Stedin en het probleem rondom de gasmeter wordt opgelost.

Groet,
Mike
Want... IK ga niet in de fout. De meneer die constateerde dat de gasmeter defect is, had dit alláng moeten doorgeven. Bij Stedin zijn ze te druk met Nieuwegein, momenteel, terwijl het hoofdkwartier van Stedin hier in Rotterdam zit. Ik mag toch aannemen dat de afd. GAS losstaat van de afd. ELECTRA.
Maar ik hoop, dat je mijn machteloosheid begrijpt. Ik zit met een kapotte meter en kan nergens terecht. 
Reputatie 4
Badge +1
Die begrijp ik zeker! Als ik deze kwestie voor je kon oplossen, had ik dat direct gedaan. Helaas hebben we geen invloed op het verhelpen van het defect aan de gasmeter. Dit is toch echt een taak van de netbeheerder. Dat je je machteloos voelt, kan ik me goed indenken. Heb je Bernards tip al geprobeerd?

Groet,
Mike
Als ik het goed heb begrepen, heeft Bernard 'Mijn probleem' al op twitter gezet. Ikzelf ben geen Twitter-gebruiker, maar wel een Linkedin/Facebook -lid. Heb zelfs Stedin als groep aan 'my groups' toegevoegd, maar is 'pending approval'. (zoals dat heet).

Maar wees eerlijk Mike, vorig jaar kreeg ik €400,- terug van Eneco en nu €363, bijbetalen, (laat staan de termijnverhoging), ondanks dat ik al mijn ramen, deuren 2 jaar geleden van dubbelglas heb laten voorzien van beneden t/m zolder, ik 6 zonnepanelen heb à 175 Watt elk, dus 1050 Watt heb aangeschaft en nu, na €12.000 aan beglazing en €2400,- aan zonnepanelen te hebben uitgegeven, Eneco van mening is, dat hun schatting terecht is.

Maar goed, laten we maar afwachten, hoe de afrekening volgend jaar uitvalt en het teveel-betaalde ook werkelijk wordt terugbetaald. Meanwhile, zit ik nog steeds met die '***'-gasmeter. (excusez les mots).
Na al mijn investeringen: Hang mij maar in een tropische boom, doe me een gele schil om en noem me 'BANAAN', ik begrijp er werkelijk niks meer van.
Reputatie 3
Badge +3
Dit is de reactie via twitter van StedinWebcare

@bernardflach Als deze klant een klacht heeft ingediend staat er standaard max 10 werkdagen voor een afhandeling. Geen schande. ^CL@bernardflach Wellicht omdat hij mailt naar niet bestaande emailadressen? Als u mensen probeert te helpen, verwijs ze dan naar juiste adres.
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb veel reacties van bedrijven gezien maar gezien de getrachte acties van JohanOtten25 vind ik de reactie van de firma Stedin niet in de haak.
Reputatie 3
Badge +3
@JohanOtten25 : heb je nu inmiddels al een reactie van Stedin ?
Reputatie 5
Badge +3
@Johanotten25
Ik heb zojuist contact gehad met Stedin. Zij hebben de vraag nu in behandeling genomen. Eerder hebben ze naar eigen zeggen geen e-mails ontvangen. Ze geven aan dat je niet bestaande e-mailadressen hebt gebruikt waardoor ze niet in staat waren de vraag eerder te beantwoorden. Ze hebben je vanmorgen al een paar keer geprobeerd telefonisch te bereiken. Helaas zonder resultaat. Als Stedin je niet kan bereiken, geven ze mij ook een terugkoppeling. Die zal ik dan hier, via het forum, aan je doorgeven.

Wat het geschatte gasverbruik betreft heeft mijn collega Mike al aangegeven dat we het verbruik op de nieuwe gasmeter over een jaar vergelijken met onze schatting. Dit om te controleren of onze schatting redelijk is geweest. Vooralsnog zien we namelijk geen reden de schatting in twijfel te trekken.

Ik hoop dat het probleem rond de defecte gasmeter snel wordt opgelost voor je!

Groet, Kelly
Nope ! Ook via [email]Klanterservice@Stedin.net[/email] NIET.
Reputatie 3
Badge +3
ongeveer 11 uur in de ochtend : de laatste twitterberichten  naar en van Stedin
@webcarestedin Ik merk dat je de discussie op het Eneco-forum niet hebt gelezen.

@bernardflach Dat merkt u verkeerd, ik heb de discussie gevolgd. Er is contact met de klant. Dank voor uw bemiddeling. ^CL
EINDELIJK heb ik Stedin te pakken kunnen krijgen. E-mails werken blijkbaar niet. De Stedin controleur is bij mij  op 9 mei langs geweest en heeft toen de defecte gasmeter ontdekt.
Op 6 juli a.s. is de eerste mogelijkheid tot vervanging. Dus ook die periode 'blijft doorgeschat van Eneco'. Jammer, dat het zolang moet duren (kostbaar bovendien.)
Reputatie 3
Badge +3
Een lichtpuntje 😃 😃

Reageer