Geen verbruik en teruglevering binnen MijnEneco | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruik en teruglevering binnen MijnEneco

• 15 september 2019
  • 14 reacties
  • 299 Bekeken

Beste moderators.

Binnen mijneneco zie ik mijn verbruik terug tot 13/09/19 echter zie ik bij de laatste dag wel dat kosten berekend word maar is mijn verbruik/teruglevering niet zichtbaar. Ook op toon is het vergelijk weer niet zichtbaar?. Kan het zo zijn dat er nu een extra pv systeem naast draaid dat er hier iets niet goed gaat?. Dit 2e systeem is wel doorgegeven net als de 1e bij de netbeheerder.

icon

Beste antwoord door Brandje 17 september 2019, 10:26

Hoi Mark,

Goed om te horen!

Bij Mijn Eneco is vergelijk moeilijk altijd, want verbruik bij Toon®️ is incl verbruik eigen opwek en bij Mijn Eneco uiteraard alleen wat Uit het Net komt.

Qua teruglevering kan je wel op maandbasis een vergelijk doen met Mijn Eneco en Toon®️.
Op de prestatiepagina bij mij op Toon®️ is bv augustus 2019 101 kWh teruglevering en dat is exact wat op Mijn Eneco ook bij teruglevering wordt gemeldt.👏👏
Bekijk origineel

14 Reacties

Hier nog een foto van Cemm die het wel terugl laat zien

Hoi Mark,

Ook de opwek van een 2e PV kan Toon®️ gewoon tonen, maar dan dient deze opwek voor de kWh-module van/voor Toon®️ wel samen te komen met je 1e PV in je groepenkast.

Heb je daar opgelet toen ze van de week de aansluiting maakten?

Uiteraard staat dit los van de teruglevering, want dat maakt, voor wat ik hier voor bedoel, niet uit.

Bij mij is de teruglevering van 12/9 de laatste melding van Eneco.
Dus zou het daar niet aanliggen bij jou?
Hoi Ton,

De afspraak was dat ze het inderdaad samen zouden koppelen, maar de monteurs hadden hier geen melding van gehad. In overleg hebben ze boven dus geen koppeling gemaakt ondanks een verzwaarde kabel?. Ook in de meterkast wouden ze het niet koppelen. Dus daar mogen ze voor terugkomen

wat betreft de teruglevering zie ik dit alleen terug op slimmemeterportaal en enerlogic dus daar ligt het niet aan. Mijn laatste standen in mijneneco zijn die van 13/09 want de kosten zijn wel berekend op die dag, maar geen standen
Klopt Mark,

Bij Eneco lopen ze voor de stroom altijd 2 dagen achter. 😢
Vandaar dat 12/9 bij mij en jou de laatste weergave dagen zijn.
Idd Slimmemeterportal heeft altijd de volgende dag de resultaten al. 😀

Ik kan ff geen foto plaatsen (ligt nog een embargo op), want Mijn Eneco ziet er, omdat ik beta tester ben, geheel anders uit. 😳😳

Je zal zien dat morgen bij jou de hogere teruglevering wel gewoon zichtbaar is.

En idd als ze boven ivm je verzwaarde kabel naar de meterkast even een koppeling maken is het ook geregeld en zal Toon®️ de gezamenlijke opwek keurig tonen.

PS mbt de koppeling:

Wel moet je even met ze bespreken of de koppeling niet een (ongewenste) beïnvloeding van de verschillende inverters kan opleveren???
Ik denk het niet, want dit komt meer voor, maar voor de zekerheid.
Hoi Ton @Brandje heb jij vandaag al de meterstanden van zaterdag en zondag al ontvangen binnen slimmemeterportaal?. Hier komen de standen op geen enkele portaal zichtbaar.
Hoi Mark,

Er zijn kennelijk problemen bij www.edsn.nl, want 13/9 is de laatste datum die Slimmemeterportal heeft opgehaald.

Geldt idemdito voor Mijn Eneco overigens, alleen is en blijft daar 12/9 de laatste datum.
Hoi Ton, dank voor je terugkoppeling. 👍 Dan ligt het dus niet aan mijn meters 🙂

Op zich niet zo erg, maar nu met mij. 2e systeem en nog geen code voor de inverter is het wat lastiger om te monitoren

hopelijk is het snel opgelost
Hoi Mark,

Ik zag vanmorgen dat nu het verbruik en teruglevering t/m zondag 15/9 zijn verwerkt op Mijn Eneco.

Bij Slimmemeterportal is weer, zoals gebruikelijk, het t/m gisteren bijgewerkt👍

Klopt dat bij jou ook?
Hoi Ton, Hier is de data ook weer up-to-date. Alleen binnen mijneneco klopt het verbruik/teruglevering voor geen meter 😞
Hoi Mark,

Goed om te horen!

Bij Mijn Eneco is vergelijk moeilijk altijd, want verbruik bij Toon®️ is incl verbruik eigen opwek en bij Mijn Eneco uiteraard alleen wat Uit het Net komt.

Qua teruglevering kan je wel op maandbasis een vergelijk doen met Mijn Eneco en Toon®️.
Op de prestatiepagina bij mij op Toon®️ is bv augustus 2019 101 kWh teruglevering en dat is exact wat op Mijn Eneco ook bij teruglevering wordt gemeldt.👏👏
Hoi Ton,

inmiddels is de data binnen mijneneco aangepast en klopt het weer zoals voorheen. De vrijdag en zaterdag waren opgeteld en gedeeld door twee waardoor er per dag 16kWh was teruggeleverd.

Heb helaas nog steeds de code voor de app nog niet dus moet ik het per dag even uitrekenen wat de opbrengst is

Mooi dat dat is opgelost. Jammer van de vertraging met die code zeg.

Fijne avond Mark!
Tja, desbetreffende persoon die de opstelling online moet instellen betreffende het legplan is op vakantie. ff geduld dan maar.

ik heb inmiddels een extra so kabeltje met een plit ontvangen van cedel zodat ik mijn 2e pv kan koppelen aan mijn cemm. Binnenkort zal
dit gekoppeld gaan worden.

voor nu eveneens een fijne avond Ron
Tja, desbetreffende persoon die de opstelling online moet instellen betreffende het legplan is op vakantie. ff geduld dan maar.

ik heb inmiddels een extra so kabeltje met een plit ontvangen van cedel zodat ik mijn 2e pv kan koppelen aan mijn cemm. Binnenkort zal
dit gekoppeld gaan worden.

voor nu eveneens een fijne avond Ton

Die koppeling met dat so kabeltje is slim, want zo is alles dus via Cemm zichtbaar. Top Mark.

Reageer