Geen meterstandenkaart ontvangen | Eneco Community
vraag

Geen meterstandenkaart ontvangen

• 3 februari 2013
  • 10 reacties
  • 931 Bekeken

Hallo,

Er zou in Januari 2013 iemand langskomen om mijn meterstanden op te nemen. Ik heb helaas niemand gezien en ook geen meterstandenkaart gehad. Op "mijn eneco" staat echter wel dat ik op 13 februari mijn jaarnota ontvang. De eindnota wordt dus een obv een schatting gedaan en ik moet maar afwachten of dat op een realistische manier gebeurd. Is het mogelijk om zonder opnamekenmerk de standen aan te leveren bij jullie? 

Misschien iets om over na te denken. Ik snap waarom een combinatie van opnamekenmerk en pc/huisnummer gebruikt wordt voor de standen maar dat houdt tegelijkertijd ook in dat wanneer iemand geen meterstandenkaart, en dus geen opnamekenmerk, ontvangt ook zijn.haar standen niet kan doorgeven. Zou het niet handiger zijn om bijvoorbeeld het opnamekenmerk te vervangen door sofinummer icm pc/huisnummer ter indentificatie? Dan kan ik gewoon elk jaar op dezelfde datum mijn eindstanden doorgeven en eb ik elk jaar mijn verbruik over precies een jaar. Nu is het steeds over een iets andere periode namelijk en dat is m.i. niet wenselijk.

En dan nog iets anders. Ik sta al jarenlang met verkeerde initialen vermeld bij uw organisatie. Bij u staat namelijk EBI Haak terwijl dat PBI Haak moet zijn. Ik heb dit meermaals doorgegeven maar zonder resultaat. Misschien dat u het nu eens kunt aanpassen?

Ik hoop snel van u te horen.

Vriendelijke groet
Patrick Haak

10 Reacties

Reputatie 3
Badge
Op mijn eneco zou je kunnen proberen je persoonlijke gegevens te wijzigen. tevens kan je verder hier je vraag kenbaar maken. heb je inmiddels gedaan. als de moderator hier morgen reageerd kan jij waarschijnlijk via een prive bericht je standen doorgeven zodat ze deze kunnen gebruiken.
Dankjewel Jeroen.
Bij persoonlijke gegevens kun je geen Naamsinfo wijzigen, had ik al geprobeerd namelijk 🙂
Reputatie 3
Badge
Stuur anders moderator Kelly of Danielle een persoonlijk bericht met je gegevens? Als je haar opzoekt en op haar naam klikt kan je dan rechtboven een prive bericht sturen. maar als je even afwacht tot ze reageren weet jr zeker dat ze je in de gaten houden en anders heb je kans dat ze je bericht missen.
Ik zal inderdaad even vandaag en morgen afwachten en dan naar Kelly zoeken en daar de vragen neerleggen. Bedankt weer
Reputatie 5
Badge +3
Hallo patrickhaak,

Bedankt voor je bericht en welkom op ons forum.

Vreemd dat je nog geen meterstandenkaart ontvangen hebt en dat er ook nog geen monteur langs gekomen is. Je kunt de standen ook gewoon o.v.v. je adresgegevens naar ons toesturen via het contactformulier op onze website of via een privé bericht op het forum aan 1 van de moderators.

De tenaamstelling van je contract heb ik aangepast naar P.B.I. Haak.

We zien de meterstanden graag van je tegemoet.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Bedankt voor je reactie en aanpassing van mijn Initialen.

Mijn meterstanden zijn:

Meterstand op 03-feb-2013

Elektriciteit I: 33124
Elektriciteit II: 32037
Warmte Gj: 41,55
Warmte M3: 294,85
Warmtapwater: 112,29

Het zal inmiddels al wel te laat zijn om deze standen nog te gebruiken voor de eindafrekening aangezien deze volgende week al op mijn eneco zal staan. Maar er is nu in elk geval bij jullie een actuele stand beschikbaar.

Vriendelijke groet,
Patrick Haak

Hallo patrickhaak,

Bedankt voor je bericht en welkom op ons forum.

Vreemd dat je nog geen meterstandenkaart ontvangen hebt en dat er ook nog geen monteur langs gekomen is. Je kunt de standen ook gewoon o.v.v. je adresgegevens naar ons toesturen via het contactformulier op onze website of via een privé bericht op het forum aan 1 van de moderators.

De tenaamstelling van je contract heb ik aangepast naar P.B.I. Haak.

We zien de meterstanden graag van je tegemoet.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@patrickhaak,

Bedankt voor de standen. Ik heb ze verwerkt en apart nog doorgegeven aan de afdeling die de jaarnota's maakt, in de hoop dat deze op tijd verwerkt worden. Mocht het onverhoopt geschat worden en de afwijking is groot genoeg, dan maken we een correctie voor je. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat de standen gewoon op de jaarnota worden verwerkt.

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Dank je wel voor je service.

groet, Patrick Haak
Reputatie 3
Badge
Fijn dat het gelukt is. 🙂
Ja is inderdaad netjes geregeld allemaal.

Reageer