geen meterstanden in mijn eneco | Eneco Community
beantwoord

geen meterstanden in mijn eneco

• 19 februari 2013
  • 21 reacties
  • 2123 Bekeken

ik heb sinds januari een slimme meter maar dit zie ik niet in mijn eneco
ik zou ergens toestemming moeten geven door een vinkje te zetten maar die kan ik miet vinden.
icon

Beste antwoord door jvp 7 maart 2013, 16:12

Ik heb wel de meterstanden in mijn eneco, echter staan ze omgedraaid. ALs ik de stand op mijn slimme meter vergelijk dan is bij eneco telwerk1 het laagverbruik en telwerk 2 het hoge verbruik, terwijl dit net anders om hoort te zijn.
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 3
Badge
Zowel kan het nog even duren voor je netbeheerder dit aan Eneco doorgeeft. Zou nog heel even geduld hebben. Anders over 2 weken de vraag nog is stellen. Bij mij duurde het minder als een maand maar ik denk dat het een kwestie van geduld is.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb wel de meterstanden in mijn eneco, echter staan ze omgedraaid. ALs ik de stand op mijn slimme meter vergelijk dan is bij eneco telwerk1 het laagverbruik en telwerk 2 het hoge verbruik, terwijl dit net anders om hoort te zijn.
Reputatie 7
Badge +6
@Esteban,

Welkom op het forum!
We wachten nog even op de gegevens die we doorkrijgen van de netbeheerder over de nieuwe, slimme meter zoals @Jeroen ook aangeeft. Daarna krijg je de mogelijkheid om ‘Tussenstand Slim’ te activeren op MijnEneco, waardoor je inzicht krijgt in jouw verbruik.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

De standen van de slimme meter komen overeen met de gegevens uit MijnEneco.
Telwerk 1 is het laagtarief en telwerk 2 het hoogtarief, wat ook de netbeheerder heeft doorgegeven.
Reputatie 6
Badge +1
@Jvp,

De standen van de slimme meter komen overeen met de gegevens uit MijnEneco.
Telwerk 1 is het laagtarief en telwerk 2 het hoogtarief, wat ook de netbeheerder heeft doorgegeven.

dat is nu echt het probleem. Dat de standen staan omgedraaid. Stand telwerk 1 is bij jullie telwerk 2  op de meter en stand telwerk 2 op de slimme meter is in mijn eneco telwerk 1. Je ziet o in mijn eneco dat het 2e tewerk meer aangeeft dan het eerstetelwerk. Dit zou dus theoretische inhouden dat ik in de nacht meer stroom verbruik als overdag, terwijl ik altijd overdag alles heb aan staan.

maar het maakt niet uit.
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Als je wilt stuur ik je een overzicht van je meterstanden per e-mail. Hieruit blijkt dat je inderdaad in de nacht en in het weekend meer verbruikt dan door de week overdag. Wij registreren je nacht en weekend tarief altijd op el1, omdat deze gekoppeld is aan het laagtarief. Het kan zijn dat je laagtarief op je meter door het tweede telwerk weergegeven wordt, wij zullen deze meterstand dan bij el1 neerzetten zodat deze tegen het laagtarief wordt berekend. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Reputatie 6
Badge +1
@ folkert,

De meterstanden heb ik, maar het probleem is hier mooi te zien. Ik heb 2 fotos bijgevoegd. dan zie je ( er zit wel 2 dagen verschil in ) dat tellerstand 1 op Toon ( maar die is identiek aan de meter telstand 1 ) en jullie nachtstand  nagenoeg gelijk zijn en tellestrand 2 bij jullie dagtarief is. Als ik dan de beschrijving van de meter bekijk zou telstand 1 dagtarief zijn en telstand 2 nachttarief.
Wat klopt er dan niet?????
Reputatie 7
Badge +7
@ folkert,

De meterstanden heb ik, maar het probleem is hier mooi te zien. Ik heb 2 fotos bijgevoegd. dan zie je ( er zit wel 2 dagen verschil in ) dat tellerstand 1 op Toon ( maar die is identiek aan de meter telstand 1 ) en jullie nachtstand  nagenoeg gelijk zijn en tellestrand 2 bij jullie dagtarief is. Als ik dan de beschrijving van de meter bekijk zou telstand 1 dagtarief zijn en telstand 2 nachttarief.
Wat klopt er dan niet?????

@ jvp 
ik snapte hem ook eerst niet maar ! lees mee.

1.81 op de meter is Nacht tarief.
1.82 op de meter is Dag tarief.

niets mis mee

Op de Toon stroom weergave rechts onder.

meterstand I  nacht tarief 
meterstand II dag tarief

niets mis mee.

op mijn Eneco

Dagtarief = 1.82 op meter = op toon 1 
Nachttarief = 1.81 op meter = op toon 2 

hier word iets omgedraaid op mijn eneco.
of ben ik nu in de bonen😕

volgens mij bedoel je het zo dus jvp
Reputatie 6
Badge +1
we zijn er uit. als ik als dombo nu eens goed de beschrijving lees dan was dit draadje erg overbodig geweest.
sorry:( sorry. Ik moet me diep schamen..........................................

de gebruiksaanwijzing:
Bij deze meter wordt het nacht-/laag-/daltarief aangegeven met telwerk +T1 
Dag-/hoog-/piektarief wordt aangegeven met telwerk +T2

dus telwerk toon 1 is nachttarief ipv de veronderstelde dagtarief. en dan kloppen de standen in mijn eneco wel. Ook al worden ze wel gewisseld van boven naar beneden en omgekeerd. Dat is geen probleem, want het staat er goed bij en de standen kloppen dus met het bijbehorende tarief. Ik gebruik dus meer stroom in de weekenden en snachts dan in de piek. Lekker om te weten, maar wat ben ik een slecht lezende dombo.

sorry nogmaals.:o schaam me diep.
Reputatie 7
Badge +7
pfft ik ook weer in de bonen , maar goed als jij er maar uit bent. 
daar ging het om :D.
Hoi jvdl,

Effe off-topic.
Sinds gisteravond doet rtl-xl het bij mij op de dreambox niet meer.
Komt melding dat ie de data niet kan ophalen.
De anderen doen het nog wel............
Reputatie 7
Badge +7
Hoi jvdl,

Effe off-topic.
Sinds gisteravond doet rtl-xl het bij mij op de dreambox niet meer.
Komt melding dat ie de data niet kan ophalen.
De anderen doen het nog wel............

Hoi ton 
toevallig dacht ik vanavond kom laat ik eens kijken of rtl xl het doet .
kreeg ik de zelfde melding als jij nu geeft .
heb de rest niet geprobeerd .
Oke, ik dacht, vertel ik het net aan jou en vlak daarna valt het uit.
Dus ik moest je ff informeren.

Nou ON-topic dan maar weer.
@Esteban,

Welkom op het forum!
We wachten nog even op de gegevens die we doorkrijgen van de netbeheerder over de nieuwe, slimme meter zoals @Jeroen ook aangeeft. Daarna krijg je de mogelijkheid om ‘Tussenstand Slim’ te activeren op MijnEneco, waardoor je inzicht krijgt in jouw verbruik.

anders wachten we nog even. we zijn nog maar 3 maanden verder en dat noemen ze een slimme meter!
Reputatie 3
Badge
Tijd voor Eneco om actie te ondernemen. Vervelend dat dit zo moet lopen @esteban
Tijd voor Eneco om actie te ondernemen. Vervelend dat dit zo moet lopen @esteban
ik vraag/zeg tegen eneco dat er geen meterstanden in mijn eneco staan: antwoord: ga naar enexis meters hebben ze niet door gegeven,

ik vraag/zeg tegen enexis dat er geen slimme meters zijn door gegeven, antwoord : dat is gebeurt op 28 jan met deze nrs. ga naar eneco

ik zeg tegen eneco dat is gebeurt op 28 jan met deze nummers :************* antwoord : dat is niet waar ga naar enexis

dus ik kan hier niks mee,eneco zegt dat enexis het niet heeft gedaan.en enexis zegt het wel gedaan te hebben
iemand liegt dus.
en ik moet er als boodschapper tussen in gaan staan?
Reputatie 6
Badge +1
ik vraag/zeg tegen eneco dat er geen meterstanden in mijn eneco staan: antwoord: ga naar enexis meters hebben ze niet door gegeven,

ik vraag/zeg tegen enexis dat er geen slimme meters zijn door gegeven, antwoord : dat is gebeurt op 28 jan met deze nrs. ga naar eneco

ik zeg tegen eneco dat is gebeurt op 28 jan met deze nummers :************* antwoord : dat is niet waar ga naar enexis

dus ik kan hier niks mee,eneco zegt dat enexis het niet heeft gedaan.en enexis zegt het wel gedaan te hebben
iemand liegt dus.
en ik moet er als boodschapper tussen in gaan staan?

Heel vervelend voor je, echter kunnen ze allebei de waarheid spreken. Er zit namelijk tussen Enexis en Eneco nog een eerder partij. Dat is EDSN. Dit bedrijf zorgt dat de meterstanden kunnen worden uitgewisseld tussen alle energieleveranciers onderling

Echter is Eneco jou aanspreekpunt, en zij hebben een  leveranciersnummer om contact te zoeken met ESDN en Enexis.

ik ga er dan ook indirect vanuit dat een moderator dit vandaag of morgen dit gaat oppakken. Even geduld dus
Reputatie 7
Badge +6
@Esteban,

Sorry voor de late reactie. Ik vind het jammer om te horen dat je niet verder komt en het probleem nog niet is opgelost. Ik heb jouw situatie uitgezet en ik hoop snel de oplossing te hebben. Ik laat het je weten.
Reputatie 6
Badge +1
Dank je wel Danielle en fijn dat je dit oppakt voor Estebans. Hopelijk komt er nu snel een oplossing voor hem of haar.
Ik heb wel gegevens in mijn eneco maar de verkeerde,

Volgens de slimme meter is het verbruik normaal t/m 3/6 79 KWH en laag t/m 3/6 144 KWH staat ook netjes aan de rechterkan vermeld in mijn eneco.

Als ik naar de tabel kijk dan staat daar totaal 19 KWH normaal & 35 KWH laag, Eneco gebeld maar die konden geen antwoord geven 
Reputatie 7
Badge +6
@Rick

Excuses voor de late reactie. Het verbruik dat je ziet is gemeten vanaf 29-05-2013 dit is de datum dat er voor het eerst standen zijn binnengekomen. De meters zijn geplaatst op 17-05-2013, de meterstanden rechts in het scherm geven het verbruik aan vanaf deze datum.

Reageer