Geen meterstanden bij Mijn Eneco | Eneco Community
vraag

Geen meterstanden bij Mijn Eneco

• 4 augustus 2014
  • 38 reacties
  • 1043 Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 4
Badge

@Allen

Niet iedereen heeft problemen met het downloadbestand, het algemene issue wat speelde met het download bestand is opgelost. Er is ook nog een issue waar een gedeelte van de klanten last van heeft. Dit onderzoeken we momenteel, en dit is te lezen in https://forum.eneco.nl/actueel-87/problemen-de-nieuwe-site-eneconl-7139?sort=dateline.desc#comments .

En dat is wat ik bedoelde Folkert. Maar zijn vraag stelling was niet zo duidelijk vandaar mijn vraag weer.
Maar dat is nu duidelijk.
Reputatie 7
Badge +7
Slim hoor!
Die link had ik 'm dus reeds gegeven.

Ton ik dacht dat het een en ander door de warmte kwam
maar nu zijn de temperaturen weer normaal toch:8
en het begint weer van voor af aan .
jammer maar het is niet anders 🙂
Klopt Jan,

Die gedachte had ik ook vanmiddag.
Het leek wel of een paard op hol was geslagen.
Reputatie 4
Badge
De pot verwijt de ketel 😃
Reputatie 3
Badge
Ik zie al enige tijd geen verbruik (vanaf week 39) in mijnEneco. Aangekaart bij Eneco, dezelfde dag teruggebeld door een medewerker. Die begreep het probleem. Zou het neerleggen bij de techneuten...... nooit meer iets gehoord. Herkent iemadn dit?
Reputatie 7
Badge +6
@AvdH,

Ik zie inderdaad dat mijn collega ermee bezig is voor je. Er is enkele keren naar je gebeld, maar helaas heeft mijn collega je niet bereikt.
We hebben achterhaald dat wij geen meterstanden meer binnenkrijgen sinds 29-09-2014. De storing ligt bij de netbeheerder en die hebben wij op de hoogte gesteld.
Wij hebben geen zicht op wat er gaat gebeuren. Het is afwachten wanneer ze contact met je opnemen.
Reputatie 3
Badge
Danielle, dank voor je reactie.

Herleiden jullie deze gegevens niet vanuit Toon? Begrijp ik overigens dat ik de enige ben met dit probleem? Is er wellicht een ander optie om dit in te zien? Bijvoorbeeld rechtstreekse benadering van de meter oid.

Is de netwerkbeheerder (Stedin meen ik) te benaderen?
Danielle, dank voor je reactie.

Herleiden jullie deze gegevens niet vanuit Toon? Begrijp ik overigens dat ik de enige ben met dit probleem? Is er wellicht een ander optie om dit in te zien? Bijvoorbeeld rechtstreekse benadering van de meter oid.

Is de netwerkbeheerder (Stedin meen ik) te benaderen?

Hoi AvdH,

Dat kan natuurlijk niet, want inzake meterstanden is er maar 1 meter die maatgevend is en dat is je originele meter in de meterkast!
Toon is slechts een afgeleide hiervan via de P1 poort

De rechtstreeks benadering kan alleen de netbeheerder doen via een GPRS verbinding, vandaar dat er in de stroommeter een simkaartje zit.

Die zorgt met jouw toestemming voor opname in EDSN, waar Eneco met jouw toestemming deze data weer uit kan halen.
Ergens in dat traject gaat het bij jou dus fout.
Reputatie 7
Badge +6
@AvdH,

Het is een storing in de meter en daarom heeft niemand anders er last van.
Stedin is telefonisch bereikbaar of je kunt ze via een contactformulier op hun website.
Hallo,
Ook ik heb geen meterstanden meer vanaf halverwege augustus. Kan iemand daar naar kijken voor mij?
Heb je slimme of domme meters?
Slimme meters.
Reputatie 7
Badge +6
Beste SaskiaKoedam,

Leuk dat je de weg naar ons forum hebt gevonden. Ik heb doorgegeven aan je netebeheerder dat we geen standen meer ontvangen via het p4 systeem. Hopelijk wordt het snel opgelost. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert

Reageer