Geen meterkaart ontvangen, dus geschatte meterstanden.. | Eneco Community
vraag

Geen meterkaart ontvangen, dus geschatte meterstanden..

• 12 december 2013
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Ik heb dit jaar geen meterkaart ontvangen en nu kreeg ik ineens een bedrag op mijn rekening. Dit blijkt een geschatte teruggave te zijn. Ik vind dit heel raar omdat ik helemaal geen meterkaart heb ontvangen. Is het mogelijk dat ik misschien nog een meterkaart krijg of misschien zelfs via de mail? Zo kan ik alsnog mijn meterstanden doorgeven. Ik heb het vermoeden dat de geschatte meterstand anders is dat de daadwerkelijke meterstand, waardoor ik minder heb teruggekregen dan waar ik recht op heb. 

4 Reacties

Hoi ramogni,

Je kan je standen ook hier op het forum melden; een moderator zal ze dan verwerken en een eventuele correctienota laten opmaken.
Vind je dat niets ivm bv de privacy dan stuur je een pbtje naar 1 van de moderators hier op het forum.
Na verwerking krijg je een seinje.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo ramgni123, welkom op het forum.

Wist je dat je in mijneneco onder het tabblad uw nota' s ook je jaarnota kunt vinden? Onder deze nota is namelijk ook een link te vinden die het volgnde vermeld:

Meterstanden onjuist of geschat? Geef hier je juiste meterstanden door.

Je kunt dus, door die link tegebruiken vanuit mijneneco, heel makkelijk de juiste meterstanden alsnog doorgeven. Eneco zal dan naar aanleiding van die standen, controleren ofdat dit mogelijke standen zouden kunnen zijn en vervolgens een nieuwe zogehete creditnota opmaken.

Let wel op: dit geld voor mensen die geen slimme meter hebben. Ben je in het bezit van een slimme meter dan vind de uitwisseling van de standen automatische plaats en heb je dus ook geen meterkaart nodig.
De ts kon juist wel eens slimme meters hebben; er zijn inmiddels genoeg gevallen hier op het forum bekend (helaas), dat Eneco voor welke redenen dan ook tot schatting over gaat bij opmaking jaarnota.
Vervolgens moet de klant zelf de juiste standen doorgeven om een correctienota te krijgen.
Vandaar mijn lopende verzoek aan Eneco om bij schatting bij slimme meters de trein tot stilstand te brengen en contact te maken met de klant.
Scheelt extra werk en is veel klantvriendelijk.
Als de klant bv binnen 10 dagen niet reageert kan de trein alsnog doordenderen..................kedeng, kedeng:)
Reputatie 5
Badge +3
Hallo ramogni123,

Welkom op het forum!
We sturen meterstandenkaarten tegenwoordig per e-mail. Misschien dat de kaart in de spamfilter terecht is gekomen?
De standen zijn nu inderdaad geschat. Je kunt deze zelf vergelijken met de standen op de meter. Als de afwijking redelijk groot is, geef de huidige standen dan aan mij door, op het forum of via een privé bericht. Dan vraag ik een correctie voor je aan.

Groet, Kelly

Reageer