Geen inzicht in verbruik Mijn Eneco- app | Eneco Community
beantwoord

Geen inzicht in verbruik Mijn Eneco- app

Badge +1
Sinds Juni 2018 weer onderdeel vanEneco.
Op MijnEneco kan ik mijn verbruik van 2015 en 2016 inzien.

Maar met het contract wat sinds Juni 2018 loopt is er geen inzicht in het verbruik. Ook niet via de app.

Kunnen jullie controleren of jullie de slimme meters wel kunnen uitlezen en/of het wel werkt?
icon

Beste antwoord door Erica 14 januari 2019, 13:38

@B.P. Vermeulen bedankt voor de foto's. Hier ben ik inderdaad naar opzoek. De EAN codes op de meter komen niet overeen met onze administratie. Ik heb dit om te beginnen gedeeld met de eigenaar van jouw meter, Stedin. Daar heb ik de vraag neergelegd wanneer de meterwissel exact heeft plaatsgevonden. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik de aanpassing aan deze kant uitvoeren met terugwerkende kracht. Houd daarom rekening met eventuele correcties op de kosten van de plaatsdatum tot nu. Ik kom weer bij je terug wanneer ik meer te weten ben gekomen.

Bekijk origineel

8 Reacties

Badge +1
Iemand van Eneco die kan reageren? 🙄
Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen allereerst mijn excuses dat wij eerder niet gereageerd hebben! Er lijkt iets fout te zijn gegaan waardoor reactie vanuit ons is uitbleven. Ik help je graag verder.

Wanneer ik jouw gegevens bekijk zie ik dat jouw meters niet op afstand uitgelezen kunnen worden omdat de meter niet slim is. Vermoedelijk wel digitaal. Dat betekent dat je in de app niet automatisch inzicht hebt in je verbruik. Wel kun je zelf je verbruik bijhouden door regelmatig je meterstanden in te vullen in de app. Hoe vaker je dit doet, hoe nauwkeuriger de berekening.

Na je eerste jaarnota vind je wel het jaarverbruik terug in de online Mijn Eneco omgeving. Dit is ook de reden dat je verbruiksgegevens ziet van 2015 en 2016. Dit zijn afgerekende jaren.
Badge +1
@Erica : Dank voor jouw antwoord. De slimme meter hangt er wel degelijk.
Hoe kunnen we er voor zorgen dat hij wel uitgelezen wordt?

Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen bedankt voor deze info en de foto. Het lijkt erop of dit niet bij ons bekend is. Dit is informatie die de netbeheerder met ons moet delen na een wijziging of aanpassing. Kun je mij vertellen (want niet leesbaar op de foto) wat de EAN code is (dat zijn de cijfers van de streepjescode) en wanneer deze meter is geplaatst. Ik kan deze details dan controleren en ervoor zorgen dat dit als nog juist wordt geregistreerd.
Badge +1
Hoi @Erica, als het goed is bedoel je deze detailfotos. De een van de elektrameter en de ander van de gasmeter. Ze hebben voor zover ik weet in 2016 eea aangepast.

Badge +1
Daarentegen laat de slimmemeterportal weer andere codes zien. Maar daar weten julkie vast welke wel of nietkloppen.

Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen bedankt voor de foto's. Hier ben ik inderdaad naar opzoek. De EAN codes op de meter komen niet overeen met onze administratie. Ik heb dit om te beginnen gedeeld met de eigenaar van jouw meter, Stedin. Daar heb ik de vraag neergelegd wanneer de meterwissel exact heeft plaatsgevonden. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik de aanpassing aan deze kant uitvoeren met terugwerkende kracht. Houd daarom rekening met eventuele correcties op de kosten van de plaatsdatum tot nu. Ik kom weer bij je terug wanneer ik meer te weten ben gekomen.
Badge +1
Erica wrote:

@B.P. Vermeulen bedankt voor de foto's. Hier ben ik inderdaad naar opzoek. De EAN codes op de meter komen niet overeen met onze administratie. Ik heb dit om te beginnen gedeeld met de eigenaar van jouw meter, Stedin. Daar heb ik de vraag neergelegd wanneer de meterwissel exact heeft plaatsgevonden. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik de aanpassing aan deze kant uitvoeren met terug werkende kracht. Houd daarom rekening met eventuele correcties op de kosten van de plaatsdatum tot nu. Ik kom weer bij je terug wanneer ik meer te weten ben gekomen.

Helemaal goed! Ik wacht rustig af 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen