Geen gasverbruik | Eneco Community

Geen gasverbruik

• 14 augustus 2012
  • 20 reacties
  • 2930 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 16 reacties
Graag stel ik hier mijn vraag, omdat mij duidelijk is gemaakt dat ik via het gewone mail-verkeer geen antwoord meer zal krijgen, oftewel discussie gesloten daar.
Dit geeft een zeer machteloos gevoel !

Ik ga het op deze manier nog een keer proberen.
Ík heb 2 woningen die in elkaar "overlopen" ik woon op nummer 3 en mijn studerende zoon op nummer 1. Op nummer 1 wordt al tijden geen gas meer verbruikt, omdat hij elektrisch kookt en de cv-radiator aangesloten zit op de ketel van nummer 3.
Logisch dus dat de meterstand februari 2012 nog hetzelfde is als februari 2011 (toen ik ook al aangegeven heb dat ik geen gas meer verbruik en toen is het wel verrekend)

Toch is op de afrekening gezet: beginstand 3431 en eindstand 3431 wat zeggen wil 0 verbruik, echter er is 1115 m3 berekend. Wat dus inhield dat ik ca 600/700 euro bij moest betalen (incl. het terechte meerverbruik elektra)

Na vele telefoontjes en mail-verkeer wordt er nu gezegd dat ik maar moet wachten tot maart 2013 en dat dan pas e.e.a. verrekend wordt. Ik vind dit zeer onterecht, temeer omdat ik uitgerekend heb dat ik minimaal 450 euro teveel betaald heb.

Als iemand meer verbruikt moet er gelijk volgende maand afgerekend worden, en andersom wacht Eneco een jaar.

20 Reacties

Hoi Jürgen,

Je geeft in de 2e volzin toch al het antwoord.
Alleen als Willem de aansluiting laat verwijderen is er niets verschuldigd.
Dus zijn er wel degelijk netwerkkosten verschuldigd; alleen kan er wel een beroep op het zg leegstandstarief worden gedaan!

Wellicht dat Willem dat bedoelt.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo willem van doorne,

ten eerste welkom op dit forum. Vanaf 1 augustus dit jaar is Eneco je contactpersoon m.b.t de transportkosten. Ik denk dus dat morgen een moderator gaat reageren en je gaat uitleggen, wat hij of zij ter bewijsvoering, nodig heeft om de transportkosten voor gas  te crediteren.

Echter wel een persoonlijke opmerking:
Ik snap niet dat het zolang heeft geduurt ( 2 jaar ) voordat je er achter kwam dat je transportkosten voor gas betaald, terwijl je geen gasaansluiting hebt.
Heb je wel een gasaansluiting dan heb je dus ook automatische transportkosten, ook al verbruik je geen gas. Deze kosten bevatten namelijk ook meterkosten en zijn vastgesteld op basis van de grote (g4 of G?) van de meter en niet meer, zoals vroeger, op basis van het verbruik.
Geachte forum.hier een vraag ,ik heb ten onrecht in het jaar 2011 t/m het jaar 2013  aan stedin via de jaarnota van eneco transport kosten voor gas betaald ,ik gebruikt geen gas in het huis waar ik nu woont.mij vraag kan ik dit terug vragen aan stedin ,en zo ja moet eneco dat voor mij doen,omdat het via eneco jaarnota gaat ?. Het gaat hier om een bedrag van +\- € 300 totaal.
Hallo Jeroen,

Over het algemeen zijn onze ervaringen met de netbeheerders in Nederland goed. Natuurlijk zijn er altijd wel wat zaken die niet soepel lopen, zoals je ook hebt gelezen op ons forum. Daar waar mogelijk, proberen we te bemiddelen.

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
@kelly,

Wat zijn jullie ervaringen met de netbeheerders in Nederland. Je leest binnen het forum vaker berichten over steding waarbij contact wat stroef loopt.
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen Morpho/Marry,

Graag gedaan hoor. Ik ga ervan uit dat alles na de laatste correctienota helemaal duidelijk is voor je. Zo niet, dan weet je me natuurlijk te vinden.

Overigens is het inderdaad de bedoeling dat je ook via de reguliere weg goed geholpen wordt. Ik vind het jammer dat dat bij jou niet het geval was. Ik hoop dat je dat in de toekomst anders ervaart.

Groet, Kelly
Goedemorgen Kelly,

Stedin is vanmorgen geweest en heeft het gas afgesloten en ook de meterstanden genoteerd (gas is akkoord, elektra zie ik dat niet kan kloppen maar dan zal de fout bij ons liggen, nogal schemerig daar dus vermoedelijk een cijfertje verwisseld )  Heb inmiddels ook de goede correctienota ontvangen, zal nu nog wel een afrekening van meerverbruik elektra krijgen, maar dat kunnen ze dan gelijk verrekenen.

Het blijft jammer dat via de reguliere weg ik tegen een muur aan liep, maar ben wel heel blij met de manier waarop jij nu alles geregeld hebt. Dank daarvoor!

Groet,
Marry Minck
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Morpho,

Je ontvangt de correctienota naar verwachting op 16 september 2012. Als deze nog vragen oproept, dan hoor ik graag van je. Goed dat je een afspraak met Stedin gemaakt hebt voor morgen, dan komt dat in orde.

Groet, Kelly
Begin september zou ik een correctienota ontvangen, heb net nog op "mijneneco" gekeken maar nog niets ontvangen.
Inmiddels contact gehad met Stedin, zij komen woensdag a.s. de gasmeter verzegelen,
Goedemiddag,

Van Stedin inderdaad bericht gehad dat ze contact met me op gaan nemen voor het maken van een afspraak om de gasmeter te verzegelen, dus dat wacht ik af.
Nog geen correctienota ontvangen, maar ook dat zullen we afwachten.

Groet,
Marry
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Morpho,
Wij hebben de leveringsovereenkomst voor gas op huisnummer 1 beëindigd, omdat je hebt aangegeven dat je de gasmeter wilt laten verzegelen. In een e-mail van 15 augustus 2012 heeft een collega van mij je verteld dat je, voor het laten verzegelen van de gasmeter, nog wel een afspraak met Stedin moet maken via 088-8963963. Als je dit niet doet, ziet Stedin dat je geen leveringsovereenkomst voor gas hebt, maar wel een actieve gasaansluiting. Dit is de reden dat Stedin je nu een brief gestuurd heeft. Het is dus belangrijk dat je met Stedin contact opneemt.

Is dit zo duidelijk voor je?

Groet, Kelly
Ben even paar dagen weg geweest en ik wacht de correctienota af, voorlopig heb ik wel de "tegemoetkoming voor de gemaakte kosten" ontvangen maar tegelijkertijd  een "dreigbrief"  van Stedin dat als ik niet gauw reageer ze me komen afsluiten met kosten voor mij.  
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen Morpho,

Ik had net geprobeerd om je telefonisch te bereiken, maar dat is helaas niet gelukt. Ik heb de situatie uitgezocht en ben ook tot de conclusie gekomen dat we ten onrechte gasverbruik bij je in rekening hebben gebracht op de jaarnota. We maken nu een correctienota voor je in orde. Die ontvang je begin september van ons.

Het spijt ons dat we een verkeerde nota hebben gemaakt. Vanwege onze fout en de vele telefoontjes die je hebt moeten plegen, stuur ik je een compensatie per post. Die ontvang je volgende week.

Ik hoop dat ik je klacht zo goed heb opgelost. Mocht de correctienota nog vragen oproepen, neem dan gerust contact met me op!

Prettig weekend alvast!

Groet, Kelly
Hallo Morpho,

Deze week gaat het me niet lukken om je duidelijkheid te geven. Ik ben nog even wat zaken voor je aan het uitzoeken. Het zal dus volgende week worden. Ik hoop dat je nog even wat geduld hebt.

Prettig weekend voor straks!

Groet, Kelly

de week is bijna om, ik hoop dat ik morgen dan toch een reactie mag ontvangen.

Groet,
Marry
p.s. ik  heb inmiddels wel bepaalde media ingelicht over dit soort zaken , daar wil ik graag open over zijn.

Maar we wachten weer af.

Vriendelijke groet,
Marry
Hallo Kelly,

Ik heb al lang geduld, dus dat weekend moet ook nog lukken :-)

Vriendelijke groet,

Marry
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Morpho,

Deze week gaat het me niet lukken om je duidelijkheid te geven. Ik ben nog even wat zaken voor je aan het uitzoeken. Het zal dus volgende week worden. Ik hoop dat je nog even wat geduld hebt.

Prettig weekend voor straks!

Groet, Kelly
Dank voor je reactie Kelly, ik wacht het af.
Vind het in ieder geval al prettig dat er even goed aandacht aan besteed wordt.

Groet,
Marry
Reputatie 5
Badge +3
Beste Morpho,

Ik heet je om te beginnen van harte welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het forum 'Servicevragen' omdat je vraag/probleem daaronder thuis hoort. Ik heb je bericht gelezen en begrijp goed dat je de huidige situatie vervelend vindt. Het is natuurlijk vreemd dat we een aanzienlijke hoeveelheid gas in rekening brengen als je dat niet verbruikt hebt. Ik heb even tijd nodig om deze situatie grondig te bekijken, zodat ik je hierover goed kan informeren. Ik neem naar verwachting deze week nog contact met je op, om de kwestie te bespreken.

Groet, Kelly

Reageer