Geen e-mail en service mbt verwerking meterstanden beneden peil | Eneco Community
vraag

Geen e-mail en service mbt verwerking meterstanden beneden peil

  • 25 november 2013
  • 3 reacties
  • 1224 Bekeken

Achtergrond
  • Vorig jaar telefonisch nieuw contract afgesloten. Hierbij meterstanden doorgegeven. Betaling via automatische incasso.
  • Ik heb de jaarnotameterstandenkaart via de post ontvangen.
  • Ik heb de volgende dag de meterstanden via internet doorgegeven. Via e-mail heb ik de bevestiging hiervan ontvangen.
  • Een maand later heb ik de jaarnota ontvangen. Van de meterstanden waren de beginstanden onjuist en de eindstanden geschat. ???? Geen nieuw termijnbedrag vanwege te laag bedrag.
  • Correctienota aangevraagd via https://thuis.eneco.nl/klantenservice/notas-betalen/correctienota-aanvragen/ . Op het formulier de goede begin- en eindstanden doorgegeven. Bevestiging via e-mail ontvangen.
  • Correctienota ontvangen. Eneco heeft alleen de eindstanden aangepast en wel met de door mij opgegeven beginstanden. ?????
  • Weer correctienota aangevraagd via https://thuis.eneco.nl/klantenservice/notas-betalen/correctienota-aanvragen/ . Op het formulier weer de goede begin- en eindstanden doorgegeven. Bevestiging via e-mail ontvangen.
  • Tweede correctienota ontvangen. Eneco heeft alleen de eindstanden aangepast. ????
  • Weer correctienota aangevraagd via https://thuis.eneco.nl/klantenservice/notas-betalen/correctienota-aanvragen/ . Op het formulier de goede beginstanden doorgegeven. Bevestiging via e-mail NIET ontvangen. ????
  • Derde correctienota ontvangen. Eindelijk goed!
  • Van rekening afschreven een bedrag van tweede correctienota plus een onbekend bedrag ????
  • Op rekening teruggestort: verschil tussen derde en tweede correctienota. Blijft over een afgeschreven bedrag wat op geen enkele nota genoemd is.
  • Ik vermoed dat het onbekende afgeschreven bedrag een voorschotnota betreft. Ik probeer een account op https://mijn.eneco.nl/ aan te maken om dit te verifieren.
  • Op https://mijn.eneco.nl/aanmelden/ vul ik mijn gegevens in, maak een print van het scherm en verstuur de gegevens. Ik ontvang echter niet de e-mail met bevestigingslink ????
  • Vorige stap nog een aantal malen geprobeerd, maar steeds geen e-mail. Ook niet in de spamfolder. Mijn e-mailaccount werkt naar behoren, ik ontvang post in postvak IN en in spamfolder, maar niets van Eneco. Ik heb een e-mailadres op een subdomein, dus zoiets als naam@sub.domein.nl.
  • Ik probeer eens een e-mailadres bij een andere provider. Nu ontvang ik wel de e-mail met bevestigingslink! De bevestiginscode wordt echter niet geaccepteerd ????
  • Na een aantal keer proberen merk ik dat de verstuurde bevestigingscode hetzelfde blijft (niet erg veilig lijkt me). Ik probeer de bevestigingscode met het e-mailadres dat ik de eerste keer had opgegeven, maar waar ik geen e-mails van Eneco op ontvang. Het werkt! ????
  • Op https://mijn.eneco.nl/ kan ik zien dat het onbekende afgeschreven bedrag inderdaad een voorschotnota betreft. De nota hiervan heb ik nooit ontvangen en kan ik niet online inzien.
  • Eneco heeft op geen enkel moment contact met mij opgenomen. Ik heb wel steeds telefoonnummer en e-mailadres opgegeven. Op https://mijn.eneco.nl/ wordt bij mijn gegevens echter geen e-mailadres vermeld ????

Vragen
  • Hoe kan het dat Eneco niet in staat is zijn eigen online formulieren te verwerken?
  • Vanwaar het belachelijk lage peil van de service?
  • Waarom ontvang ik plots geen e-mail van Eneco meer op mijn subdomein?
  • Waarom blijft de bevestigingscode steeds hetzelfde?
  • Waarom is de bevestigingscode gekoppeld aan het eerstopgegeven e-mailadres?
  • Waarom wordt er een termijnbedrag afschreven terwijl ik geinformeerd word dat er geen termijnbedrag is?
  • Kan ik de nota krijgen van de voorschotnota?
  • Is het correct dat er op https://mijn.eneco.nl/ bij mijn gegevens mijn e-mailadres niet vermeld staat?

3 Reacties

  • Ik heb vandaag een mail van Eneco ontvangen op mijn e-mailadres waar men blijkbaar moeite mee heeft:
Geachte heer, mevrouw xxxxxxxxxxx,

Op xx xxxxxxxxx 2013 heeft u geprobeerd zich aan te melden voor Mijn Eneco. We hebben de melding gekregen dat in het gebruikte e-mailadres een fout zit of dat het adres niet bestaat. Hierdoor kunt u de aanmelding niet activeren en ook geen gebruik maken van Mijn Eneco. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat u zich niet kunt aanmelden.

Graag ontvang ik van u uw reactie met daarin uw bevestiging dat het e-mailadres xxxxx.xxx.xxxxxxxx@xxxxx.xxx.xx juist is. Na deze bevestiging kan ik u een nieuwe activeringslink toesturen en u verder helpen met Mijn Eneco.

Eneco HollandseWind®️
Eneco HollandseWind®️ is windstroom, een duurzaam elektriciteitsproduct dat voor 100% wordt opgewekt door Nederlandse windmolens. Maar naast het feit dat u duurzaam bezig bent met uw keuze voor windstroom, ontvangt u ook nog eens windkrachtkorting. Met HollandseWind®️ kiest u voor een Garantieprijs met een looptijd van 1, 2 of 3 jaar. Hiermee bent u verzekerd van een scherpe vaste prijs voor windstroom. Uiteraard heeft u de mogelijkheid dit af te nemen in combinatie met Garantieprijs gas of Ecogas met een looptijd van 1 of 3 jaar.

Zekerheid met garantieprijs
Met een Garantieprijscontract van Eneco profiteert u van een vast, scherp leveringstarief voor gas en Ecostroom. U merkt daardoor niets van tussentijdse prijsschommelingen en weet precies waar u aan toe bent. Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800 - 550 3550. We adviseren u graag persoonlijk. Uitgebreide informatie hierover vindt u ook op onze website www.eneco.nl.
Ik hoor graag uw reactie en wens u een prettige dag.

Heeft u nog vragen?
Onze virtuele assistente Emma is 24 uur per dag bereikbaar op eneco.nl. Zij beantwoordt graag al uw vragen over Eneco.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx xxxxxxx
Medewerker Klantenservice


Beste collega,
   
De volgende klant heeft geprobeerd zich aan te melden voor Mijn Eneco. Helaas zit in het gebruikte e-mailadres een fout of bestaat het adres niet. Hierdoor kan de klant de aanmelding niet activeren en ook geen gebruik maken van Mijn Eneco.

Wil jij contact met haar of hem opnemen?

Klantnummer:  xxxxxxxx
Naamgegevens: 
Gebruikte e-mailadres:  xxxxx.xxx.xxxxxxxx@xxxxx.xxx.xx


Namens de klant, bedankt!
Eneco Retail, team Online Media & Analyse

  • Er zit helemaal geen fout in het e-mailadres. En de aanmelding was via een omweg al gelukt zoals ik reeds beschreven had. Anders had ik hier dit topic niet kunnen openen en had de medewerker team Online Media & Analyse niet kunnen reageren daarop.
  • Ik heb vandaag weer ingelogd op https://mijn.eneco.nl/. Nu staat bij mijn gegevens mijn e-mailadres wel vermeld.
  • De mail van de klantenservice bevat meer reclame dan service. En dat terwijl ik op https://mijn.eneco.nl/ al had ingesteld:
Op dit e-mailadres ontvangt u van ons:
Advies en aanbiedingen Eneco producten en diensten: Nee
Aanbiedingen van andere Eneco bedrijfsonderdelen en partners : Nee
Aanbiedingen en voordelen Speciaal voor klanten: Nee
Reputatie 4
Badge +1
Hartelijk dank voor je bericht Eneco_klant. Helaas hebben we je bericht deze week over het hoofd gezien. Inmiddels heeft het onze aandacht. We zijn er mee bezig en geven je aan het begin van de nieuwe week een inhoudelijke reactie.

Ik wens je alvast een fijn weekend toe.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Afgelopen vrijdag heb ik je bevestigd dat we je bericht hebben ontvangen en gelezen. Zoals ik aangaf, heeft het onze aandacht. Ik heb de gehele kwestie bekeken en tegen het licht gehouden. Graag stel ik voorop dat het niet onze intentie is geweest om je onze service als slecht te laten ervaren. Gezien de gang van zaken, kan ik me je gedachten en impressie hierover goed voorstellen. Ik bied je dan ook onze excuses aan. Ik heb je ervaring intern teruggekoppeld, zodat we hiervan kunnen leren.

Ik lees dat er een aantal zaken niet goed zijn verlopen rondom het aanvragen van een correctienota. Ook de afgeschreven bedragen naar aanleiding van de correctie, hebben voor onduideljkheid gezorgd. Na al je inspanningen is deze kwestie, zoals ik lees in je bericht en terugvindt in onze administratie, uiteindelijk opgehelderd en afgehandeld.

Vervolgens is het aanvragen en activeren van Mijn Eneco niet juist verlopen. Daarom heb je meerdere keren contact met ons gezocht. Ik zie dat het account voor Mijn Eneco inmiddels is geactiveerd, ook vindt je nu het juiste e-mailadres terug in Mijn Eneco. Ik vertrouw er dan ook op dat dit punt inmiddels is opgelost.

Mocht je over bovenstaande zaken toch nog opmerkingen of gerichte vragen hebben, laat het me dan gerust weten.

Tot slot geef je aan dat er in de laatste e-mail meer reclame staat dan service. Het is niet de insteek om je het gevoel te geven dat we reclame toesturen in onze reactie. Naast onze reactie geven we u ook graag een advies over onze producten, uiteraard geheel vrijblijvend. Uw reactie met ons advies, dat u ervaart als reclame, nemen we mee. We bedanken u voor het delen van uw ervaringen op de bovenstaande punten.

Groet,
Mike

Reageer