Gasverbruik tijdens vakantie | Eneco Community
beantwoord

Gasverbruik tijdens vakantie

• 4 december 2018
  • 1 reactie
  • 184 Bekeken

Hallo,

Ik ben van 19-11-2018 t/m 26-11-2018 op vakantie geweest. Toen ik op vakantie ging heb ik de verwaming op 10 graden gezet.
Nu ging ik mijn verbruik terugkijken (dankzij de slimme meter) en zie ik dat er die week 15 m3 aan gas is verbruikt.

Kan dit aan mijn ketel liggen? Ik heb een ketel van Eneco, de AWB Thermo Elegance 4. Ik had al iets gelezen over dat soms de boiler constant verwamt blijft en dat je deze instelling met Toon uit kan zetten. Alleen ik heb geen Toon en ik kan dit niet op de ketel uitzetten?

Ik hoor graag van u.
icon

Beste antwoord door Brandje 4 december 2018, 21:47

Maar in die week is het toch ‘s-nachts rond het vriespunt geweest? Dus wellicht is je CV ook even kort aangeweest.
Op Toon®️ uitzetten is maar betrekkrlijk hoor, de meeste CV’s reageren daar niet op.
Mijn advies is altijd regel dit op de CV zelf.

Ps:
Ik zie trouwens dat jouw CV een platenwisselaar heeft en dus geen voorraadvat.
Dus lijkt het er op dat je CV toch een paar keer is aangeslagen ivm warmtevraag.
Bekijk origineel

1 Reactie

Maar in die week is het toch ‘s-nachts rond het vriespunt geweest? Dus wellicht is je CV ook even kort aangeweest.
Op Toon®️ uitzetten is maar betrekkrlijk hoor, de meeste CV’s reageren daar niet op.
Mijn advies is altijd regel dit op de CV zelf.

Ps:
Ik zie trouwens dat jouw CV een platenwisselaar heeft en dus geen voorraadvat.
Dus lijkt het er op dat je CV toch een paar keer is aangeslagen ivm warmtevraag.

Reageer