Extreem hoog verbruik | Eneco Community

Extreem hoog verbruik

• 22 december 2014
  • 18 reacties
  • 606 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Ik heb al 2 jaar een extreem hoog verbruik welke niet te verklaren is.

Afgelopen vrijdag weer een jaarnota met een verbruik van 179GJ terwijl het gemiddelde 40GJ is.

Dit is het 2e jaar al. Dit alles na vervanging van mijn installatie door eneco/netbeheerder. Netbeheer en eneco bieden geen oplossing en houden vast aan meterstand. Ik heb een 1 persoons huishouden en woon in een flat 3e etage.

Wie weet hoe ik het moet aanpakken? Een radeloze senior 😞

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
vreemd dat je dit al 2 jaar op z,n beloop laat.
graag wat meer gegevens
en wat je gedaan hebt om het op te lossen
Een paar tips.
Begin nu eerst eens per week cq per maand de standen bij te houden. Monitoren noemen we dat hier.
Dan weet je waar je het over hebt.
Vergelijk dat eens met de buren.

Getallen van 179Gj vind ik ook erg hoog!
Hoe hoog is de temperatuur in de huiskamer?
Draai je de thermostaat-knoppen wel dicht wanneer je geen warmte nodig hebt?
Ja ik ben van het kastje naar de muur gestuurd. En vanwege de hoge factuur ligt daar de druk met een aanzienlijke verhoging van het termijn bedrag.

Er is iemand komen kijken van eneco met het oordeel dat alles ok is. Maar heeft puur de meterstand denk ik bekeken. Op basis van dit bezoek is mij aangegeven dat alles ok is . Nou tot afgelopen vrijdag.

Ik hebt het idee dat er technisch iets niet klopt. Wil advies van wat te doen. Ik ben alleen en 68 jaar oud. En stook nauwelijks gezien ik mijn uitgaven in de gaten moet houden.
Duidelijk! Maar zonder nadere info sta je nergens!
Heb je gelezen dat ik nadere vragen aan je heb gesteld?
Een paar tips.
Begin nu eerst eens per week cq per maand de standen bij te houden. Monitoren noemen we dat hier.

Ja ik draai alles altijd dicht. En verwarm alleen de ruimte waar ik ben. Ja ik zal het nu zeker bijhouden. Ik heb dit weekend de buren lgevraagd. En het gezin rechts van me zit lager en ongeveer rond het gemiddelde. Met 2 volwassenen en een kind.
U ziet hier mijn verbruik van de afgelopen jaren. De medewerkers aan de telefoon kunnen of willen niet begrijpen dat dit heel afwijkend is.

Reputatie 7
Badge +7
wat is er veranderd in uw leef situatie na 2012 ?
of is er in 2013 iets aan de installatie veranderd ?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Johnv,

Welkom op het forum. Een verbruik van 179 Gj is erg hoog en het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit in een jaar verbruikt is.
Kun je de Gj stand voor de zekerheid nogmaals controleren? Het is de meter met nr 61074539. Ik hoor graag van je.

Groet,

Folkert
Een paar tips.

Ja ik draai alles altijd dicht. En verwarm alleen de ruimte waar ik ben. Ja ik zal het nu zeker bijhouden. Ik heb dit weekend de buren lgevraagd. En het gezin rechts van me zit lager en ongeveer rond het gemiddelde. Met 2 volwassenen en een kind.

Kijk dat is beter, want je moet je zelf inzicht verschaffen.
Maar ik vroeg ook hoe hoog de temperatuur is in je leefgedeelte. Ik neem toch aan dat je een thermometer hebt hangen?
De één heeft genoeg aan 20 grd en de andere 22 grd. Dat scheelt uiteindelijk behoorlijk op de jaarafrekening.
Hallo folkert!

Ik heb net een foto gemaakt. Ik hoor hopelijk wat weer van je.

Reputatie 7
Badge +6
@JohnV

Bedankt voor de foto en goed dat je het nog even nagekeken hebt. Als je op je jaarnota kijkt zie namelijk een hele andere stand staan dan 312.
Ik laat je jaarnota corrigeren, en dan wordt je verbruik aangepast naar ongeveer 22Gj.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +7
@JohnV

Bedankt voor de foto en goed dat je het nog even nagekeken hebt. Als je op je jaarnota kijkt zie namelijk een hele andere stand staan dan 312.
Ik laat je jaarnota corrigeren, en dan wordt je verbruik aangepast naar ongeveer 22Gj.

Groet,

Folkert

@ Folkert,

ik hoop dat er dan ook even gekeken word naar het verbruik over 2013
daar heeft deze klant ook al een onverklaarbaar hoog verbruik
of neem je dat automatisch mee door de meterstand foto ?

mvg,
jan
Hoi Jan,

Vanmiddag schoot mij dezelfde vraag door m'n hoofd, maar die correctie moet wel doorwerken, want de ts heeft natuurlijk verkeerde standen doorgegeven. Dat is nu door de foto bevestigd.
Dus zal @Folkert de hele periode moeten laten corrigeren.

Overigens snap ik de ts niet, want als je op zoek gaat naar redenen voor een groot verbruik, dan kom je op een gegeven moment bij je jaarnota aan..............
Reputatie 7
Badge +7
https://uploads-eu-west-1.insided.com/default/user/attachments/4c861a81-0197-4d6e-9205-c11ce85bbbf9.jpg

het een en ander is duidelijk te zien op TS zijn "mijn verbruik"
dus ik neem aan dat Folkert zowel 2013 als 2014 laat herberekenen
dan heeft @ Johnv een mooi einde jaars kado 🙂
Nou dat kan je wel zeggen. Het is het 4 voudige van een normaal verbruik.
Daar kan je wel een flesje MOËT Champagne voor kopen.

Maar voordat gecorrigeerd en uitbetaald is kon het wel eens medio januari 2015 zijn.
Wat in het vat zit verzuurd niet.
Nou ontzettend bedankt. Ik heb de bevestiging binnen. Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en de tips. Nou het nut van het forum heeft zich weer bewezen 🙂
Graag gedaan!
En inderdaad dat is het nut van dit forum!
Elkaar helpen en bijstaan met info enz

Prettige jaarwisseling!
Reputatie 7
Badge +7
dan hebben we op z,n minst een duimpje verdiend toch:$

Reageer