Extra uitlezen vis p1 poort slimme meter | Eneco Community
vraag

Extra uitlezen vis p1 poort slimme meter

• 6 februari 2015
  • 20 reacties
  • 1433 Bekeken

Weet dat er al eens eerder een topic over is geweest betreffende extra kabel vanaf slimme meter om zowel toon als externe meter op de p1 poort aan te sluiten

Hier kwam niet echt een passende oplossing, maar heeft iemand nog suggesties om 2 uitlezers tegelijk uit te lezen

20 Reacties

U wilt het signaal uit de P1-poort splitsen?
Dat kan met een telefoon/RJ11 splitter. Belangrijk is wel dat het een volledig bedrade splitter is (alle 4 pinnen verbonden).
Hoi Marc,

De simpele volledig bedrade RJ11's zijn uitgebreid hier aan de orde gekomen.
En voor zo ver ik weet was er geen werkende oplossing!
Ook is volgens mij het twisten van de aders aan de orde geweest.
Vroeger met KPN had je genoeg aan rood/blauw en het werkte altijd.
Pas als je wilde doorverbinden waarbij 1 ader aan de aarde wordt gelegd, dan pas kon er een probleem ontstaan. En de gele kon voor een extra bel worden gebruikt.
Ach wie gebruikt het nog met de DECT-toestellen.........; gelukkig nog goed te gebruiken bij VOIP.
En in de bedrijven is het nu veel IP-bellen/VOIP wat de klok slaat.
Hoi Marc,

De simpele volledig bedrade RJ11's zijn uitgebreid hier aan de orde gekomen.
En voor zo ver ik weet was er geen werkende oplossing

Zeker is er een werkende oplossing.
Velen splitsen succesvol de P1-poort.
Ik gebruik de splitter van de foto.
Ton, Michiel

Volgens mijn netbeheerder zou er maar 1 uitlezer op de p1 poort kunnen?, een dplitter is voor de hand liggend maar lijkt mij dat er dan maar op 1 poort actief signaal door gegeven wordt, of heb ik het nou mis.
Ton, Michiel

Volgens mijn netbeheerder zou er maar 1 uitlezer op de p1 poort kunnen?, een dplitter is voor de hand liggend maar lijkt mij dat er dan maar op 1 poort actief signaal door gegeven wordt, of heb ik het nou mis.

Hallo mpleizr,

Wat de netbeheerder / officiële instanties zeggen is wat anders wat er mogelijk is.
Bij de bouwmarkt met een "K" koop je de juiste splitter.
Ton, Michiel

Hallo mpleizr,

Wat de netbeheerder / officiële instanties zeggen is wat anders wat er mogelijk is.
Bij de bouwmarkt met een "K" koop je de juiste splitter.

Dank je

Dan ga ik maar eens op expeditie naar de bouwmarkt voor zo'n splitter
Ton, Michiel

Hoi Marc,

Volgens mij heb je dat mis.
Als ik de verhalen nog herinner dan was het een hele discussie, die zoals jij al meldde opniets uitliep.

Is het niet zo dat er ± 5 volt op de P1 staat en dat die dus als je gaat splitsen te krap wordt?
Ik ben nieuwsgierig als je bij de bouwmarkt bent geweest.
Ik heb een splitter bij de bouwmarkt met de P gekocht en die werkt helaas niet.
Tja dat is de ervaring die wij hier ook in het verleden hadden.
Bedankt voor je reactie.
Hoi Marc,

Had je deze link, die ik onder andere bedoelde ook gelezen?

https://forum.eneco.nl/zonnepanelen-114/bluetooth-voor-sma-sunny-boy-2500-5764/index1.html#post32925

En heb je ook nog aan de bluetooth variant gedacht?
Hoi Marc,

Had je deze link, die ik onder andere bedoelde ook gelezen?

https://forum.eneco.nl/zonnepanelen-114/bluetooth-voor-sma-sunny-boy-2500-5764/index1.html#post32925

En heb je ook nog aan de bluetooth variant gedacht?

Dit draadje bedoelde ik inderdaad waarvan ik zij dat het niet echt rendabel is om iets dergelijks op te zetten voor uitlezing 2 meters.

Vrijdag eerst maar eens naar onze nieuwe eco ikea in zwolle. En als er tijd over is kijk ik nog even bij de bm
Nou als het niet lukt dan zijn het de kosten niet.
Denk om de bezetting bij de spliter dus hè.
Die met alleen de 2 middelste zijn er nog steeds.
Ook bij Gamma is zo iets verkrijgbaar.

Suc6 vrijdag en ik ben nieuwsgierig!

Vrijdag eerst maar eens naar onze nieuwe eco ikea in zwolle. En als er tijd over is kijk ik nog even bij de bm

Hoi Marc,

En..............hoe ben je gevaren met het splitsen van de P1 poort?

Hoi Marc,

En..............hoe ben je gevaren met het splitsen van de P1 poort?

Hoi Ton, een splitter zit er nog niet tussen, dus heb ik nu nog de keuze uit 1 uit te laten lezen, en heb dat nu in test met de homewizard. :? door dat ik de CV heb tweaked is toon tijdelijk van zijn diensten ontheft.
Oké ik hoorde niets meer dus ik was nieuwsgierig naar de splitsing.
Wat ben je aan het tweaken met je Nefit?
Probeer je het rendement te verhogen?
Heb inderdaad via de potmeters de water temp aangepast, en de bedoeling is dat mijn oude moduline er tussen komt, waarbij ik via deze thermostaat de boiler aan gaat sturen.

Toon komt dan weer online en fungeerd als hoofdthermostaat.

Het is een probeersel om te kijken wat het opleverd kwa besparing.
Hoi Marc,

Goed bezig!! Deze methode pas ik al enige jaren toe. Nu met gemiddeld 10 grd buiten, staat de aanvoertemperatuur op 60 grd.
Jammer dat het stookseizoen bijna is afgelopen.
Voor de laatste naweeën van de winter wou ik dit toch nog gaan proberen, en voor wat betreft het ww bespaar ik al snel op jaarbasis 132m3

Het streven is tot aan de jaarnota nagenoeg op hetzelfde gebruik uit te komen als 2013/14

Hoewel ik geen winterfreak ben ben ik wel benieuwd hoe het volgend jaar gaat.
Nou Marc ik weet zeker dat je besparing je nog zal verbazen!
Oké nu een week lang testen om een goed afgestelde cv te bereiken. Er is welliswaar winst bereikt waarbij er dagen bij zitten dat het verbruik zo'n 40% lager ligt merk ik ook dat de gevoelswaarde minder aangenaam is terwijl de temp. Gelijk is gebleven. Nog maar ff doorstoeien

Denk dat ik moet wennen aan een nu voor mij perfect modulerende nefit

Reageer