Er is een afwijkend gasverbruik vastgesteld ten opzichte van het verschil tussen de meterstanden. | Eneco Community
vraag

Er is een afwijkend gasverbruik vastgesteld ten opzichte van het verschil tussen de meterstanden.

Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 26 reacties
Deze maand mijn jaarnota mogen ontvangen en daar stond de zin in: Er is een afwijkend gasverbruik vastgesteld ten opzichte van het verschil tussen de meterstanden.

Na controleren van de meterstanden zie ik hier inderdaad een verschil, ik kom op een verbruik van 1039 m3 en niet de in rekening gebrachte 1067 m3.
Vreemde is dat ik slimme meters heb en op de jaarnota 2016 staat als eindstand 1060 en dit jaar als eindstand 2099. Verbruik van 31-10 tot 31-10 dus inderdaad 1039 m3.

Wat betekent deze zin en waarom wordt er meer in rekening gebracht?

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Goedemiddag @uibeltje,

Bedankt voor jouw bericht, meer dan terechte vraag. Bij gasverbruik is er altijd sprake van de zogenaamde calorische waarde. Dit begrip wordt op de jaarnota ook toegelicht. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat ook betrekking heeft op de opmerking waar je dit topic over gestart bent. Ik heb de vraag namens jou uitgezet en zodra ik een reactie ontvang, zal ik deze direct met je delen. Dit duurt hooguit enkele werkdagen.

Tot binnenkort!

Rodney
Badge +1
Daar dacht ik in eerste instantie ook aangezien dit op de jaarnota van 2016 wel is gebruikt. Op de nota van 2017 staat er echter geen factor ingevuld.

Reputatie 5
Badge +3
@uibeltje,

Sneller dan verwacht al een eerste reactie binnen, de opmerking 'afwijkend gasverbruik' op de nota lijkt inderdaad verband te houden met de ontbrekende weergave van de factor calorische waarde. Gezien het in rekening gebrachte verbruik van 1067m³ is de factor met 1,0269 wel toegepast maar helaas weg gevallen op de jaarnota.

Met dank aan jouw feedback loopt hier inmiddels een onderzoek naar. Ik probeer er opnieuw zo snel mogelijk bij je op terug te komen, hierbij ben ik wel afhankelijk van wanneer de oorzaak hiervan aan het licht komt.

Wordt vervolgd!
Beste moderator, wat is nu na een jaar de conclusie?

mvrgr

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen