Enkeltarief i.p.v. dubbeltarief | Eneco Community

Enkeltarief i.p.v. dubbeltarief

• 13 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 242 Bekeken

Hallo,

Wij zijn het zat om alleen in de nacht en het weekend de was en de vaat te doen, Voor het gemak zouden we dus over willen gaan naar enkeltarief, Nu snappen we wel dat dit duurder gaat worden maar Hoeveel duurder zal het ons gaan worden??
Ons verbruik was in 2015 als volgt: dal 2199 kWh en norm tarief 1623 kWh

Verder gebruikt ons huis volgens de Toon als alles uit en op standby staat 478watt.

we hebben nu nog 2 jaar eneco hollandse wind. we hadden ooit een contrakt voor 4 jaar afgesloten maar ik neem aan dat als we overstappen op enkeltarief wij dan het tarief van 2 jaar gaan betalen.

Ik hoop dat ik hier antwoord kan krijgen op wat het me ongeveer extra gaat kosten als we met dit verbruik over gaan stappen op enkeltarief.

alvast bedankt voor het meedenken.

6 Reacties

Op de jaarnota op die plaats worden altijd de zg kale verbruiksprijzen genoemd.
Dus BTW ed zijn daar buiten gelaten, die komen verder op in de nota.
Dit is nogal een verschil met mijn rekening ik heb op mijn afrekening van vorig jaar een prijs die nog minder als de helft is. zoals je kunt zien op bijgevoegde foto.
Of zijn bij deze kosten alle andere kosten eruit gehaald zoals btw en dergelijk?
Reputatie 4
Badge +4
@A.C. Vogel,

Goed dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. :)

De titel van het topic heb ik aangepast naar 'Wat zou het ons kosten', zoals je zelf in eerdere post oppert. Een precies antwoord kan ik je op deze vraag overigens niet geven, dit is afhankelijk van het verbruik. Wel kan ik je meer informatie geven over dubbel- en enkeltarief. Het is voordeliger om voor dubbeltarief te kiezen als, bij een gemiddeld verbruik, meer dan 40% van het verbruik in de daluren plaatsvindt. Wanneer ik het verbruik van 2015 bekijk, is het in jouw geval voordeliger om dubbeltarief te gebruiken. Tegenwoordig is het wel zo dat de verschillen minimaal zijn. Als je geen zin meer hebt om telkens rekening te houden met de daluren, kan je overwegen om toch voor enkeltarief te kiezen. Zodra jij ook in de 'gewone' uren de was en de vaat doet, is de verdeling van het verbruik natuurlijk ook anders. De tarieven die je nu betaalt, vind je terug in Mijn Eneco. Voor enkeltarief rekenen we € 0,2264 per kWh.

Ik hoop dat ik je hiermee van de gewenste informatie heb voorzien.
Perfect.
Wacht even op tussenkomst moderator en je bent geheel geïnformeerd.

Fijne middag!
Inderdaad had beter kunnen zijn wat zou het ons kosten.

maar goed de meterstanden op dit moment

1 =5991
11=6356
Een rare kop voor dit topic.
Daardoor dekt het de lading niet en wordt dan op onderwerp slecht gevonden.
Hopelijk past een moderator het aan.

Als je je meterstanden hier door geeft kan een moderator voor je berekenen of het slim is om over te stappen naar enkeltarief.
Daar zijn geen kosten aan verbonden en levert geen extra kosten op.

Reageer