Energie verbruik veel te hoog? | Eneco Community
beantwoord

Energie verbruik veel te hoog?

Toon eerste bericht

28 Reacties

Badge
Houd er wel rekening mee dat de koelkast in deze hitte waarschijnlijk meer verbruikt dan normaal. Tenminste mijn koelkast wel. Ik kon onmiddelijk zien op het verbruik per dag dat het goed heet is buiten. Scheelt zo'n drie kWh op een dag! Van mij en mijn elektriciteitsmeter mag het best een paar graden minder! ;)

Voor wat betreft het gemiddelde verbruik voor 2 personen, dat gaan niet uit van elektrisch koken, elektrische boiler en een aquarium. Dat moet je allemaal boven die 3550 tellen. Want de meeste mensen koken toch op gas, hebben vaak warm water op gas en een aquarium is een extra product waarbij je op extra elektriciteitsverbruik moet rekenen.
Dus dat je behoorlijk meer dan gemiddeld verbruikt is niet echt gek, wat wel apart is is dat je de laatste jaren gemiddeld meer energie bent gaan gebruiken, dit kan bijvoorbeeld aan de koelkast liggen. Een oudere koelkast zal steeds meer energie nodig hebben voor dezelfde koeling. Kijk ook eens naar je andere apparatuur, je router, je eventuele NAS, er is de laatste jaren steeds meer randapparatuur mbt tv kijken gekomen. De magnetron gebruik ook stroom als je het niet gebruikt.

Je aquarium gebruikt van de winter meer, daar de kamer 's nachts en eventueel overdag koeler zal zijn.
Heb zojuist de eind rekening binnen gehad.
Moest effe 280 bijbetalen terwijl ik ieder jaar geld terug kreeg.
Lekker weer....
Heb zojuist de eind rekening binnen gehad.
Moest effe 280 bijbetalen terwijl ik ieder jaar geld terug kreeg.
Lekker weer....

Hoi Henk,

Houd je de standen bij?
Heb je meer gebruikt dan de vorige jaarnota?
Misschien moet je je stookgedrag eens onder de loep nemen?
Heb je rekening gehouden met de BTW verhoging?
Strengere winter?

Reageer