Eneco vraagt om meterstanden | Eneco Community
beantwoord

Eneco vraagt om meterstanden

• 14 november 2019
  • 22 reacties
  • 425 Bekeken

@Audrey @Folkert 

ik kreeg vanmiddag het verzoek van eneco per email dat ze mijn meterstanden niet kunnen uitlezen?. Een vreemt verhaal aangezien de drie andere portals (enerlogic, slimmemeterportaal en mijnwoning) keurig de data binnen krijgen.

Binnen mijneneco (web) komt de data ook binnen alleen in de app niet.

ik denk dat het probleem toch bij eneco zit. Zouden jullie eens kunnen navragen of er iets mis is.

hoor het graag

groet Mark

icon

Beste antwoord door Audrey 15 november 2019, 14:02

Hallo @mpleizr,

Goed dat je dit opmerkt en ons een bericht stuurt. Het lijkt inderdaad een probleem bij ons, want we zien inderdaad een storing bij het ophalen van de meterstanden. Hierdoor lijkt het of de meters in storing staan.

Groet, Audrey

Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @mpleizr,

Goed dat je dit opmerkt en ons een bericht stuurt. Het lijkt inderdaad een probleem bij ons, want we zien inderdaad een storing bij het ophalen van de meterstanden. Hierdoor lijkt het of de meters in storing staan.

Groet, Audrey

Hoi @Audrey dank voor de terugkoppeling. Hopelijk is het snel opgelost zodat ook de app weer actueel is

Hoi @Audrey os er al duidelijkheid wanneer de

app weer correct werkt?. Er is hier alle info per mail verzonden, maar naar een week nog steeds geen vooruitgang. Eneco geeft zelf aan dat data binnenkomt dus?.

de data is er maar geen totaaloverzicht. Zo moeilijk kan het niet zijn om dit weer correct te laten draaien. Nogmaals binnen de webbrowser is het wel zichtbaar

zou het graag binnen 2 dgn opgelost hebben

Reputatie 6
Badge +2

Balen dat het nog niet doorkomt!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat er nog steeds een foutmelding weergegeven wordt.

Informatie komt zo nu en dan wel door maar zeker niet regelmatig. De netbeheerder is op de hoogte en werkt er aan op de achtergrond.

In de regel staan er een aantal weken voor dat de netbeheerder hier een oplossing voor moet hebben. Of dit dus binnen twee dagen het geval zal zijn durf ik niette stellen.
Gelukkig kan je via de browser nog wel terecht voor inzicht.

Groet, Vincent

Hoi @VincentN dank voor je reactie. Probleem ligt niet in de data. Die komt gewoon door. Alleen de melding op het hoofdscherm van de app krijg ik de melding dat de slimme meter nog gekoppeld moet worden. Dat is het probleem data aanwezig. Totaal verbruik niet?.

als de webpagina het wel weergeeft dan moet het in de app ook kunnen.

probleem ligt niet bij de netbeheerder maar bij eneco

Reputatie 6
Badge +2

Helder hoor!

Ik laat de meter vanuit ons controleren om het een en ander uit te sluiten.

Zodra ik meer weet laat ik het weten.

Ik heb het zelfde den k ik. Vanaf 13/11 wordt geen verbruik meer getoond in de app en mijneneco. Heb gechat met klantenservice maar die doen vaag. Zeggen dat er vertraging is. Lijkt me dat er ergens een fors probleem is als het zo lang duurt om op te lossen

Reputatie 2

@HansBaarn Ik kijk voor jou ook graag of we je standen kunnen uitlezen. Wil je hiervoor je profiel aanvullen met je klantnummer? 
Ik kijk het voor je in.

Groet, Koen 

ok gedaan.

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt Hans! Maar met dit nummer kan ik niets vinden.

Wil je nagaan of je het klantnummer goed hebt overgenomen?

ok gedaan, volgens mij moet het nu kloppen

Reputatie 6
Badge +2

Inderdaad, dank je!

Bij jou zie ik dat de slimme meter een foutmelding aangeeft.
Dit is bekend en in behandeling bij de netbeheerder. In de regel is dit binnen enkele weken opgelost.

Helder hoor!

Goedemorgen @VincentN is er al een terugkoppeling betreffende mijn issue?. Hoor het graag

Reputatie 6
Badge +2

Helder hoor!

Goedemorgen @VincentN is er al een terugkoppeling betreffende mijn issue?. Hoor het graag

Helaas nog niet. Zodra dit wel het geval is ben je de eerste hoor ;-)

Reputatie 6
Badge +2

Goedemiddag @mpleizr,

Bedankt voor het lange wachten!

Ik heb eindelijk een reactie en die blijft in lijn van mijn eerdere mededeling. De meter heeft wel degelijk problemen met het doorgeven van data.

Er loopt nu een ‘change’ om de melding wat beter toe te lichten. Verbetering komt eraan alhoewel ik nog niet exact kan zeggen wanneer.

Groet, Vincent

Inderdaad, dank je!

Bij jou zie ik dat de slimme meter een foutmelding aangeeft.
Dit is bekend en in behandeling bij de netbeheerder. In de regel is dit binnen enkele weken opgelost.

Het hapert nog steeds. Data is deels bijgewerkt maar blijft nu weer hangen op 7 dec met een gedeeltelijke uitlezing voor 8 Dec.

Dit is geen verdere hapering; deze achterstand van 2 dagen is (helaas) een feit. 

Gas komt altijd redelijk snel door; stroom altijd 1 dag daarna pas. 
Wil je elke dag de vorige dag meteen zien dan kan je beter naar de gratis site gaan:

www.slimmemeterportal.nl

Goedemiddag @mpleizr,

Bedankt voor het lange wachten!

Ik heb eindelijk een reactie en die blijft in lijn van mijn eerdere mededeling. De meter heeft wel degelijk problemen met het doorgeven van data.

Er loopt nu een ‘change’ om de melding wat beter toe te lichten. Verbetering komt eraan alhoewel ik nog niet exact kan zeggen wanneer.

Groet, Vincent

Dank voor de terug @VincentN maar waar gaat het bij jullie dan mis?. Het is toch echt een eneco probleem aangezien de andere portaals het wel kunnen ophalen. Zie hieronder en eerdere foto’s

hoor het graag wat er aan jullie kant dan aangepast moet worden

groet Mark

Reputatie 5
Badge +5

@mpleizr ik neem het stokje even over van mijn collega moderators. Jouw meter staat nog altijd in storing. Dit is gemeld aan de netbeheerder op 12 november door collega Miranda (contact via WhatsApp). De storing ligt niet aan Eneco maar bij de netbeheerder. De foutcode die wij te zien krijgen voeg ik toe als afbeelding.

Dat jij zelf wel inzicht hebt via de diverse andere portals kan, wij halen namelijk onze data op via de P4 ingang. De ingang voor bijvoorbeeld Toon is de P1 ingang. Ook andere portals kunnen jou mogelijk wel data tonen omdat zij niets te maken hebben met de route die wij als jouw leverancier moeten afleggen om inzicht te krijgen in jouw verbruiken. Onze route is langer en complexer. Dit heeft o.a. te maken met privacywetgeving/databescherming.

De storing is dus bekend bij jouw netbeheerder en zij zijn aanzet om dit op te lossen. Zodra de storing is verholpen (kan tot een aantal weken duren) kunnen wij jou de data weer tonen via de Eneco App en Mijn Eneco.

@Erica het blijft een wazig iets. Had melding gemaakt dat er binnen de app mijneneco waar weliswaar de data zichtbaar is en actueel, maar niet het totaaloverzicht beschikbaar is. Die is wel zichtbaar binnen de website van mijneneco. 

dus data komt wel bij jullie binnen, maar er zit een hikup in de software om dit in de app zichtbaar te maken.

stuur bewijs mee dat jullie de data wel binnen krijgen. Verder heb ik gisteren ook het maandelijkse overzicht ontvangen die kompleet is zonder enige data lose 

Dit is het probleem @Erica 

Data wel degelijk zichtbaar

Reputatie 6
Badge +2

Dit is ook waar ik melding van gemaakt heb, @mpleizr. Die ‘hikup’ is waar aan gewerkt wordt.

Reageer