Electra meter bromt - Advies nodig | Eneco Community
vraag

Electra meter bromt - Advies nodig

Toon eerste bericht

33 Reacties

Ik denk dat de meeste huizen een apart kast hebben voor de energiezaken.
Alleen sommige gebruiken deze kast voor meerdere doeleinden.......................
Reputatie 6
Badge +1
Dat klopt, maar heel officieel mag je de meterkast niet voor andere doeleinde gebruikt worden en moet ten alle tijden onbelemerd bereikbaar zijn in geval van een calamiteit.

Ik ken mensen, waarbij de meteropnemer commentaar had gemaakt, omdat er jassen voor hingen. Uiteindelijk nog een brief van de netbeheerder met een sanctiebedrag, indien het bij een volgende inspectie niet weg was.
Dat klopt, maar heel officieel mag je de meterkast niet voor andere doeleinde gebruikt worden en moet ten alle tijden onbelemerd bereikbaar zijn in geval van een calamiteit.

Ik ken mensen, waarbij de meteropnemer commentaar had gemaakt, omdat er jassen voor hingen. Uiteindelijk nog een brief van de netbeheerder met een sanctiebedrag, indien het bij een volgende inspectie niet weg was.

Ik zou zo'n brief wel eens willen zien..................
Treurig om te dreigen met een sanctiebedrag.

Overigens heb ik al 38 jaar daar jassen hangen en al vele vele keren is de meter opnemer langs geweest, maar daar heb ik nog nooit aanmerkingen op gehad.
Zou in mijn geval ook niet kunnen, want 1 brede schuif en alle jassen zijn aan de kant.
Vervolgens zijn de 2 meters perfect/onbelemmerd toegankelijk.
Reputatie 6
Badge +1
Ik sal eens kijken ofdat mijn ouders die nog hebben. Ik praat wel over een brief van 3 jaar geleden. Ik weet dat er toen ook in stond dat bv brand etc, er een ongestoorde doorgang moest plaats vinden.

Maar ik heb ook gegoogeld. (Https://www.enexis.nl/Documents/diversen/enexis-richtlijnen-hoogbouw.pdf)
Kijk daar maar eens bij artikel 2.3.

Dit is dan wel voor een flat situatie, maar de meterkast inrichting blijft aardig hetzelfde. Er moet ventilatie zijn en er mogen geen opstakels aangebracht worden.
Nu kunnen we discussiëren over ofdat jassen opstakels zijn, maar in geval van een calamiteit hangen ze in de weg en is het dus een opstakel die de vrije toegang tot de meters en afsluiters bellemerd.
Hoi Jürgen,

Bedankt voor je onderzoek.
Zoals ik eigenlijk vermoedde wordt de "belemmering" die ik al 38 jaar daar heb zitten daar niet bedoeld.

Ook dit hebben we weer tot een goed einde gebracht, dankzij jouw speurwerk!
Reputatie 4
Badge

Klopt, ik heb ook ooit eens zo'n brief gehad. Maar ik vond het zelf al niet veilig om daar spullen op te hangen, en heb dat ook niet gedaan. Zekerheid voor alles in zo'n geval.
Reputatie 6
Badge +1
Maar dat had ik al eerder gezegd. Belemmering is een vaag begrip. Jassen kan een belemmering zijn, maar dan ook weer niet. Dus dat is dubbelzinnig.

Reageer