Eindstand 'zelf opgenomen' (K)versus 'meteropnemer'(M) verschillen nogal | Eneco Community

Eindstand 'zelf opgenomen' (K)versus 'meteropnemer'(M) verschillen nogal

• 29 december 2018
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 1
Vreemd verschil Elektriciteit en Gas standen.
eigen opname in Mei 2017 is HOGER dan die van de (M)eteropnemer in Augusrus 2017.
dus latere opname geeft lagere stand = vreemd ?
voorbeeld :
Gas - mijn opname in mei eindstand 80.848
Meteropnemer aug " " 77.863

Elektriciteit : soortgelijke verschillen.

is dit uit te leggen ?
ga ik het verschil in mijn voordeel terugvinden op een afrekening?

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@Hans FS

De meterstand van het gas 80.848 m³ hebben we in mei 2018 ontvangen als beginstand. Dan is het te verklaren dat deze hoger is dan de stand van augustus 2017. Kan je aangeven waar de gas meterstand nu op staat? Als je ook de de meterstanden van elektriciteit doorgeeft maak ik een herberekening van het termijnbedrag om je een indicatie te geven.

Groet,

Tina
Reputatie 1
de actuele meterstanden zijn
El 1 : 35101 Kwh
El 2 : 45814 Kwh

Gas : 81.954 Kubieke meter

alle drie vallen ze mee t.o.v. de laatste meting van 12 maanden.
Pas maar niks aan nu.
als het lager blijft krijg ik dat voordeel uiteindelijk vanzelf terug bij de eindafrekening, toch ?
=

Ik ga vandaag of uiterlijk morgen nog wel over op een VAST tarief in plaats van VARIABEL.
heb al vergeleken en Eneco is wel echt te duur.
dus denk niet dat ik bij jullie blijf.

groet, Hans
Reputatie 6
Badge +2
Hi Hans,

Ik heb je gegevens er ook bij gepakt en zie dat je pas sinds mei 2018 klant bent bij Eneco.
Voor die tijd heb ik geen informatie.

Toch vreemd dat verschil natuurlijk, zaken om in de gaten te houden;
Klopt het verloop van de standen over de jaren heen, zijn de standen geschat of werkelijk opgenomen?
Hoe heeft je vorige leverancier dit verwerkt op jaar en eindnota's?

Interesse in een persoonlijk aanbod voor wat betreft de tarieven? Neem gerust even contact op, 088 - 89 55 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten)

Groet, Vincent
Reputatie 1
Hi VincentN;
meestal; zelf opgenomen. in een enkel geval niet.
ik zou de afrekeningen er nog eens bij moeten pakken.

volgens mij is er een geruisloze overgang geweest van EON naar Eneco. klopt dat?
ik zat eerst bij EON en toen ineens bij Eneco.

v.w.b een persoonljk aanbod: is waarschijnlijk te laat.
op 30 december ben ik - via een vergelijkingssite - geswitcht naar een andere aanbieder.
Moet nog wel allemaal worden afgerond maar kwam bij precies dezelfde aantallen voor Electrictiet en gas toch stuk voordeliger uit.

groet, Hans

Reageer