Eindmeterstanden op de eindnota kloppen niet | Eneco Community
vraag

Eindmeterstanden op de eindnota kloppen niet

• 20 februari 2013
  • 11 reacties
  • 725 Bekeken

Geachte Eneco,
Mijn vrouw had begin december 2012 gebeld met de mededeling dat wij per 9 januari gingen verhuizen en dat wij dan de elektriciteit op de te Nieuwegein wouden stop zeggen.
Tot onze verbazing kregen we 3 december 2012 een Meterstandenkaart, mijn vrouw belde 5 december naar de klantenservice waar ze mevrouw aan de lijn kreeg. Mevrouw wist ons te vertellen dat haar collega een fout had gemaakt en ons al op de had afgemeld voor de elektriciteit.
Dit kon niet meer ongedaan worden. Maar mevrouw had wel een oplossing.Als wij haar de meterstanden telefonisch zouden doorgeven dan zou zij ons gelijk weer aanmelden met die standen en dan tot 9 januari 2013, wat onze verhuisdatum was.
Mevrouw vroeg mijn vrouw alleen om de elektriciteit standen en niet om de warmte standen want daar zou geen probleem mee zij volgens haar.

Op 16 december 2012 kregen wij de eerste eindnota, notanummer; 471218153, over de .
Tot mijn verbazing zag ik dat de warmte geschat was. En wel op 23.71 Gj. Dit vond ik zelf aan de erg hoge kant aangezien wij voorgaande jaar maar 1,61 Gj, te zien op notanummer; 438183852, gebruikt hadden. Wij hadden hier echter geen actie op ondernomen aangezien we er van uit gingen dat dit gecorrigeerd zou worden met de laatste nota.

9 januari hadden wij netjes alle meterstanden in gevuld en op gestuurd.
Elektra laag: 48434
Elektra normaal: 19263
Warmte Gj: 136.22
Warmte m3: 3525.40

18 februari kregen we dan de laatste eindnota, notanummer;479174238, van de . Elektra was allemaal correct. Warmte daarin tegen was niet gecorrigeerd naar de 136.22 Gj zoals we hadden opgegeven en de eindstand volgens jullie is 163.22 Gj

Ik heb vanochtend, 20 februari, met de klantenservice gesproken en mevrouw kon mij niet helpen.

Nu heb ik de Nota's nog eens goed bekeken en zag ik verder dat ik nogmaals moest betalen voor mijn warmte gebruik van 26 mei 2011 tot en met 24 januari 2012, terwijl is dit al betaald heb, wat te zien is op de Nota met het notanummer; 438183852.

Mijn verzoek aan jullie is dan om een nieuwe eindnota te maken van de over de periode van 24 januari 2012 tot en met 9 januari 2013

De beginstanden, deze heb ik gevonden op de nota met het nummer; 438183852.
Elektra laag; 45979
Elektra normaal; 18377
Warmte Gj; 135.67

De eindstanden, zoals te zien op de Eindcontrole-opnameformulier van woningbouw vereniging Mitros, en foto
Elektra laag; 48451
Elektra normaal; 19264
Warmte Gj; 136.22 

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste ricoslagmolen,

Ik heet je graag welkom op ons forum. Goed dat je je vraag hier stelt. Ik heb de titel van je bericht aangepast, zodat andere leden direct zien waar het precies over gaat. Ook heb ik persoonlijke gegevens zoals je adres en de namen van de medewerkers verwijderd. Het is volgens onze huisregels niet toegestaan die informatie op het forum te delen. Ik vraag je dan ook vriendelijk om daar rekening mee te houden.

Eindnota 16 december 2012
Ik heb het contract en de nota’s bekeken. We hebben het contract foutief beëindigd per 3 december 2012. Ik snap dat de nota’s die daarop volgen voor onvrede zorgen bij je. Op de eindnota van 16 december 2012 brengen we elektriciteit in rekening tot 3 december 2012, op basis van werkelijke standen. Voor warmte hebben we per 3 december 2012 inderdaad een schatting gemaakt. Ik ben het met je eens dat deze schatting erg hoog is.

Eindnota 18 februari 2013
We hebben het contract hervat en opnieuw beëindigd per 9 januari 2013. Voor warmte hebben we per 9 januari 2013 de stand 13622 GJ ontvangen/verwerkt in plaats van 136,22 GJ. Omdat deze stand niet kon worden gebruikt is de warmtestand op de eindnota van 18 februari 2013 weer geschat. Ik begrijp dat je hier niet tevreden over bent. Ik vraag een correctienota aan. Naar verwachting is de correctie binnen 2 weken in orde. Het bedrag van de correctienota is vandaag afgeschreven. Je kunt het bedrag via de bank laten storneren, of de correctie afwachten. Het tegoed wat hierop ontstaat, verrekenen we namelijk direct.

Periode 26 mei 2011 tot 24 januari 2012
De periode 26 mei 2011 tot 24 januari 2012 brengen we niet dubbel bij je in rekening, hoewel ik me kan voorstellen dat je dat idee hebt. Op de eindnota wordt de periode wel genoemd en berekend, maar op het voorblad, worden de kosten die al op notanummer 438183852 voor deze periode zijn berekend (264,63 euro) in mindering gebracht op het eindsaldo. Op die manier betaal je niet dubbel voor de periode. Onze excuses voor de verwarring die hiermee is veroorzaakt.

Als ik nieuws heb over de correctienota, breng ik je gelijk op de hoogte.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Als eerst bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben blij dat we dit zo snel hebben kunnen oplossen.

Ik heb echter nog wel een vraag.

Op ons oude adres is een brief gekomen met het verzoek van een heropgave van de meterstanden wat betreft het warmte gebruik.
Dit waarschijnlijk omdat er een in plaats van 136,22 Gj 13622 Gj op de kaart stond die we als laatst opgestuurd hadden.
Is het nodig om deze nog in te vullen aangezien jullie al gestart zijn met een correctie.

Alvast bedankt,
Rico
Reputatie 5
Badge +3
Beste Rico,

Dat is inderdaad verstuurd vanwege de verkeerde warmtestand, maar ik heb de correctie al aangevraagd. Je hoeft zelf niets meer in te vullen nu.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Goed nieuws Rico,

De correctie is al gemaakt. Ik stuur de correctie per e-mail naar je toe, met een toelichting. Ik ga ervan uit dat het duidelijk is voor je, anders hoor ik het graag!

Groet, Kelly
Omdraaiing van cijfers komt dus blijkbaar vaker voor, want ook ik heb dat probleem.
Reputatie 6
Badge +2
@I.M. Kersten

Ik zie dat je gisteren hier al een mail over hebt gestuurd.
Zoals je zelf ook al aangaf; wil je inderdaad nog je bewijs toesturen? Met deze gegevens kunnen we dan een correctie aanvragen.

Groet., Vincent
Beste Vincent, ik heb het bewijs direct in de reactie eronder gezet. Twee bijlages : een printscreen van de mail en een foto van de meterstand.
Maar als dat niet voldoende is (?) waar kan ik dan naar toe mailen, want alle e-mailadressen die ik zie zijn no-reply mailboxen. Waarom vraag je trouwens hier om extra gegevens en niet bij mijn eigen onderwerp? Ik was blij met je eerste reactie, maar vraag me nu al weer af of het wel goed komt.
en die gegevens zouden toch ook in mijn dossier moeten zitten?
Je kan me overigens ook gewoon via de mail bereiken in plaats van erop te rekenen dat ik op deze wijze met jullie communiceer en dus jullie reactie steeds opzoek.

gr. Ingrid Kersten
Reputatie 7
Badge +6
@I.M. Kersten

De correctie is inmiddels aangevraagd. zoals je in het andere topic kunt lezen. Er was wat verwarring aan onze kant omdat het 2 aparte topics betreft waarin je reageert maar het komt in orde!
Beste Folkert,
Ik wil even vermelden dat er een correctienota gemaakt is, waarin niets gecorrigeerd was! Het bedrag was nog steeds hetzelfde!
Ik hoop dat je mijn stemming begrijpt.
Gelukkig was er aan de telefoon iemand die me wel het gevoel gaf, dat hij er iets van begreep. En nu maar hopen dat zijn correctie wel het gewenste effect heeft.
Reputatie 6
Badge +2
@I.M. Kersten

Ik heb zojuist een terugkoppeling gehad naar aanleiding van mijn verzoek. Het viel mij ook al op dat er wezenlijk niets is veranderd in de correctie.
Ik heb de afdeling die dit verwerkt nogmaals ingelicht dit aan te passen voor een correcte...correctie!

Ook hier verwacht ik vrij snel een terugkoppeling van en licht jou ook weer in.
Zou dan toch nog alles goed komen?

Reageer