dubbeltarief stopgezet en foutieve meterstanden | Eneco Community
beantwoord

dubbeltarief stopgezet en foutieve meterstanden

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Dubbeltarief van vorige huurders stopgezet toch op jaarnota.
Foutieve beginstanden van electriciteit op contractbrief, geen meterstanden van gas op contractbrief. Zowel begin als eindstanden van electriciteit en gas foutief op jaarnota.
Online meterstanden invullen slechts  1 invulveld (gas) beschikbaar.
Toch foutief op jaarnota.
icon

Beste antwoord door git 11 maart 2013, 12:38

@Kelly
Ik heb zaterdagmorgen 12u de meterstanden opgenomen en zondagavong 24u. De laagtariefstand nog steeds onveranderd de normaalstand (II) heeft er drie verbruikt.
Groet,  Git

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste git,

Vervelend om te lezen dat bepaalde zaken niet goed verlopen. Ten eerste is er bij ons niets bekend over een wijziging in de tariefstructuur. Er is nog steeds sprake van dubbeltarief. Op 31 december 2012 hebben we maar 1 stand voor elektriciteit ontvangen terwijl er 2 actieve telwerken zijn en we dus 2 meterstanden voor elektriciteit nodig hebben. We hebben hierover een brief naar je gestuurd met het verzoek de standen nog eens door te geven.

Voor alle duidelijkheid de volgende vragen:
1. wil je dat we het elektriciteitsverbruik met terugwerkende kracht in rekening brengen tegen enkeltarief, in plaats van dubbeltarief?
2. Wat zijn de huidige meterstanden (2 voor elektriciteit, 1 voor gas)?
3. Voor elektriciteit hebben wij geen beginmeterstanden ontvangen. We hebben de beginmeterstanden nu gebaseerd op de voorlaatste werkelijke meterstanden van 11 januari 2012. Als je in het bezit bent van een opleveringsformulier met de juiste beginmeterstanden, ontvang ik die graag. Ik kan dan beoordelen of een correctie nodig is.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet, Kelly

Beste git,

Vervelend om te lezen dat bepaalde zaken niet goed verlopen. Ten eerste is er bij ons niets bekend over een wijziging in de tariefstructuur. Er is nog steeds sprake van dubbeltarief. Op 31 december 2012 hebben we maar 1 stand voor elektriciteit ontvangen terwijl er 2 actieve telwerken zijn en we dus 2 meterstanden voor elektriciteit nodig hebben. We hebben hierover een brief naar je gestuurd met het verzoek de standen nog eens door te geven.

Voor alle duidelijkheid de volgende vragen:
1. wil je dat we het elektriciteitsverbruik met terugwerkende kracht in rekening brengen tegen enkeltarief, in plaats van dubbeltarief?
2. Wat zijn de huidige meterstanden (2 voor elektriciteit, 1 voor gas)?
3. Voor elektriciteit hebben wij geen beginmeterstanden ontvangen. We hebben de beginmeterstanden nu gebaseerd op de voorlaatste werkelijke meterstanden van 11 januari 2012. Als je in het bezit bent van een opleveringsformulier met de juiste beginmeterstanden, ontvang ik die graag. Ik kan dan beoordelen of een correctie nodig is.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet, Kelly

1. Antwoord=JA volgens mijn telefoonfaktuur 2 april 2012 09000201 gebeld om dubbeltarief naar enkeltarief te zetten.
2. Electriciteit Laagtarief stand 61613. Normaaltarief stand 10516. (Op 5 februari 2013 10480)Gas stand 18639(Op 5 februari 2013 18515) datum opname 26-02-2013. Contract sinds 15 maart 2012. stand op 15 mrt 2012: laagtarief 61613 stand op 20 juni 2012:  laagtarief: 61613. Kan dus geen dubbeltarief in werking zijn. Misverstand is ontstaan door telefonisch kontakt met Eneco:  de komma is kennelijk verschoven. Misschien was normaalstand electriciteit 6048 op 15 maart? Kijk eens bij eindstand vorige bewoners a.u.b. Op 20 juni 2012 was gasstand 18025. Op 7 februari 2013 rond 11u30 op deze site gechat met meterstanden doorgegeven. Geen reaktie tot nu toe van Eneco.
3. Ik heb de beginmeterstanden wel opgestuurd. Die voorlaatste ' werkelijke' meterstanden waren van de vorige bewoners.

Groet,
Git
Reputatie 5
Badge +3
Hallo git,

Bedankt voor je reactie. Volgens ons is er sprake van een actieve dubbeltariefmeter. Het zou kunnen zijn dat er al een tijd een tariefstoring gaande is waardoor telwerk 1 op 61613 is blijven staan. Omdat er bij ons echt niets bekend is van een wijziging naar enkeltarief, hebben wij de stand van telwerk 1 geschat, vanwege het uitblijven van de stand.

In ieder geval vraag ik op basis van de standen van 26 februari 2013 een correctienota aan, waarbij we dan ook met terugwerkende kracht het verbruik tegen enkeltarief in rekening brengen. Zodra er nieuws is over de correctienota, breng ik je op de hoogte.

Groet, Kelly

PS: ik heb de naam van de medewerker waar je mee gechat hebt, uit je tekst verwijderd. Het is volgens de huisregels niet toegestaan namen van medewerkers te noemen, vanwege hun privacy.
Reputatie 5
Badge +3
@git,
Het correctieverzoek is nog in behandeling, ik verwacht je in de loop van volgende week meer te kunnen vertellen.
@Kelly
Ik heb zaterdagmorgen 12u de meterstanden opgenomen en zondagavong 24u. De laagtariefstand nog steeds onveranderd de normaalstand (II) heeft er drie verbruikt.
Groet,  Git
Reputatie 5
Badge +3
@git,
Ik heb je net een e-mail gestuurd omdat we wat aanvullende gegevens nodig hebben voor de correctie. Ik zie je reactie graag tegemoet!

Kelly
@Kelly
Ik heb op jouw verzoek telefonisch kontakt opgenomen met Stedin. Dit had ik niet hoeven doen. Ze kunnen de meter checken op verzoek van Eneco zonder mijn aanwezigheid vanuit een plek in de wijk. Daar is geen foto voor nodig. Op de meter staat trouwens een sticker dat er in maart 2012 nog een check is geweest.
Groet,
Git
Ik heb zaterdagmorgen 12u de meterstanden opgenomen en zondagavong 24u. Dus zou nu de laagtariefmeter moeten werken als deze aanstond. De laagtariefstand nog steeds onveranderd de normaalstand (II) heeft er drie verbruikt.
Groet,  Git
Reputatie 5
Badge +3
Hallo git,

Ik heb naar aanleiding van je laatste e-mail opnieuw contact opgenomen met de netbeheerder over de te corrigeren meterstanden. Vanzelfsprekend breng ik je op de hoogte zodra ik meer weet.

Groet, Kelly
Eneco zei me kontakt op te nemen met Stedin, wat ik gedaan heb. De info die gegeven wordt als je belt, waarna je een keuzenummer moet intoetsen, leerde dat Stedin niet langs komt. Een medew. vertelde me dat ze vanuit een punt in de wijk een signaaltje kunnen sturen naar mijn meterkast om te kunnen zien of er een storing was of niet. Dus ik had niet hoeven bellen maar Eneco. Want ik hoef er niet voor thuis te zijn. (Let wel: ik heb een gewone meter, in maart 2012 nog gecheckt(sticker). Blijkbaar denkt men bij Stedin dat iedereen een slimme meter heeft. Of ook dat staat verkeerd genoteerd. En ik moet enkeltarief.) Blijkt Joulz opeens langs te zijn geweest. En nu heeft de laagtariefmeter er opeens twee bijgeteld. MAAR IK WIL GEEN DUBBELTARIEF!!!!!!!!!
Reputatie 5
Badge +3
@git,
Even voor de duidelijkheid, we zijn er mee bezig om de jaarnota te corrigeren en tegen enkeltarief te berekenen. Dat het 2e telwerk niet loopt komt naar verwachting wel door een storing, welke Stedin op wil lossen omdat meestal ook omwonenden dan een storing hebben in het schakelen tussen normaal- en laagtarief.

Ik had je verwezen naar Stedin omdat zij in eerste instantie zelf de meterstanden wilde opnemen voordat er gecorrigeerd kon worden. Je gaf mij aan dat je geen foto van de meter kon maken, vandaar het advies Stedin te bellen. Echter heb ik gistermiddag overleg gehad hierover en verzocht zonder opname of foto toch een correctie te maken. We hebben immers werkelijke standen uit 2012 en de standen die je ons enige tijd geleden hebt doorgegeven. Dit verzoek wordt nu opgepakt en naar verwachting heb ik dus binnen een week meer informatie voor je over de correctie.

Nog heel geduld dus, het komt in orde. Als je in de tussentijd nog vragen hebt, stel die dan gerust.

Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@git,
Zoals zojuist telefonisch gesproken hebben we de jaarnota gecorrigeerd. We hebben de standen van 26 februari 2013 aangehouden en met terugwerkende kracht enkeltarief berekend. Naar verwachting ontvang je de correctienota vandaag of begin volgende week. Als je hierover nog vragen hebt, dan weet je me te vinden.

Het tegoed wat na verrekening met het termijnbedrag voor maart 2013 ontstaan is, maken we binnen 10 dagen aan je over.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@git,

Ik heb alsnog de beginmeterstanden per 15 maart 2012 kunnen achterhalen. We maken daarom nog een correctienota voor je, waar ook de juiste beginstanden op staan, omdat dit in je voordeel is. Je kunt de correctie binnen 2 weken tegemoet zien en je weet me te vinden als je er vragen over hebt 😉

Groet, Kelly
Zojuist de berekening van Eneco gebruikt om de nieuwste tarieven te beoordelen.
Ik heb een dubbele slimme meter en ik gebruik uitsluitend elektriciteit.
Indien ik het enkeltarief laat berekenen, dan ben ik goedkoper uit dan met een dubbeltarief.
Kan ik in mijn contract laten opnemen dat ik met een dubbele meter TOCH een nota wil op basis van mijn totaal verbruik?
groet Toon
Een vriendelijke toon is altijd goed; zo reageert het forum op mijn eerste bericht.

Hoezo ?? Wat mankeert er dan aan mijn toon?
Dit is geen leuk 'binnenkomertje'.
groet Toon
A. Bressers wrote:

Zojuist de berekening van Eneco gebruikt om de nieuwste tarieven te beoordelen.
Ik heb een dubbele slimme meter en ik gebruik uitsluitend elektriciteit.
Indien ik het enkeltarief laat berekenen, dan ben ik goedkoper uit dan met een dubbeltarief.
Kan ik in mijn contract laten opnemen dat ik met een dubbele meter TOCH een nota wil op basis van mijn totaal verbruik?
groet Toon

Een slimme meter heeft standaard altijd 2 telwerken.
Je spreekt gewoon met Eneco af dat je Enkeltarief wilt. De standen worden bij opmaking jaarnota uitgelezen en gewoon bij elkaar opgeteld en tegen het afgesproken enkeltarief afgerekend.
A. Bressers wrote:

Een vriendelijke toon is altijd goed; zo reageert het forum op mijn eerste bericht.

Hoezo ?? Wat mankeert er dan aan mijn toon?
Dit is geen leuk 'binnenkomertje'.
groet Toon

Ik denk dat je dit verkeerd interpreteert?
Standaard geeft de site aan iedereen die weer wil reageren een advies; niet meer in niet minder.
Dus het is geen reactie op de vorige reactie.?
Brandje bedankt.
Daar kan ik wat mee.
Toon
Graag gedaan Toon!
Nog even een tip: als je 40% van je totale verbruik in het daltarief afneemt dan bereik je het omslagpunt, wat overigens een voordeel van enkele euries per jaar maar oplevert.
Je kan achteraf/gaande weg altijd bij Eneco te zaak omzetten; een telefoontje of een berichtje hier is voldoende.
Als je zonnepanelen hebt en een jaaropwek van minder dan je totale jaarverbruik kan het zelfs voordliger zijn als je een dubbeltarief neemt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen