Dubbele of enkele meter? | Eneco Community
beantwoord

Dubbele of enkele meter?

• 7 november 2013
  • 43 reacties
  • 20812 Bekeken

Toon eerste bericht

43 Reacties

Badge
Uiteindelijk heb ik toch het dubbeltarief gehouden.

Martijn (moderator) had me een bericht gestuurd dat je bij teruglevering automatisch 4 telwerken krijgt en dus ook dubbel tarief. Omdat de teruglevering altijd eerst met hoog tarief wordt gesaldeerd, is het vrijwel altijd gunstiger om dubbel tarief te houden, ook al hou ik geen rekening met dag en nacht tijden.
Reputatie 7
Badge +6
@Leo B

Ik heb het op een andere manier berekend en kom tot een andere conclusie, namelijk dat je met hoog/laag tarief enkele euro's goedkoper uit bent.

Wanneer ik kijk naar het hoog laag tarief dan kost het met de genoteerde tarieven:
463 * 0.2294 = 106.21
686* 0.2133 = 146.32
Samen 252. 53

Het enkeltarief komt neer op het volgende:
463 +686 = 1149 * 0.2230 = 256, 227
Sorry, ik had te snel getypt.

(verbruikHOOG / verbruikLAAG) < (dubbeltariefHOOG - enkeltarief) / (enkeltarief - dubbeltariefLAAG)

moet natuurlijk zijn:

(verbruikHOOG / verbruikLAAG) < (enkeltarief - dubbeltariefLAAG) / (dubbeltariefHOOG - enkeltarief)
Pfff...
Lastig
Is er iemand die voor mij kan berekenen wat voor mij voordeliger is? Of kan ik daarvoor ook de Klantenservice bellen?
Mijn verbruik is nu dal; 2120.
En normaal; 2650.

Ik hoor graag een reactie hierover..
De vuistregel is simpel.
Je telt beide standen bij elkaar op en als je dan meer dan 40% in de daluren afneemt dan is dubbel tarief iets goedkoper.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Marijke80,

Jij verbruikt nu zo'n 44% van je energieverbruik tijdens de daluren wat het voor jou inderdaad voordeliger maakt om dubbeltarief te gebruiken.
Ik begrijp iets niet. Bij mijn producten zie ik twee tarieven.
Laag en normaal tarief.
Maar ik heb in het verleden al twee keer mijn contract omgezet naar enkeltarief.
Iets of iemand maakt dat weer dubbeltarief van??
Op deze manier wordt ik benadeeld, hoe krijg ik mijn teveel betaalde bedrag terug?
Wat maatgevend is, is hoe je via je jaarnota wordt afgerekend.
Dus hoe staat de stroom daar? Gesplitst in laag- en hoog-tarief?
Op de jaarnota staan inderdaad twee posten.
Ik heb het al twee keer in het verleden (telefonisch) gewijzigd in enkel tarief.
Oké duidelijk!
Houdt dan in de gaten of morgen een moderator je melding oppakt en dan krijg je wel te horen hoe Eneco dit voor je oplost.
Nog even geduld dus!
Dank je wel Brandje!
Hallo Moderator,

Kun je voor mij nakijken wat voor mij voordeliger is: enkel- of dubbeltarief?
Ik heb nu dubbel, maar denk dat t ondertussen misschien voordeliger is om het om te zetten.
Ik kan mijn huidige verbruik niet checken, ik krijg steeds de melding dat het niet te bekijken is ivm storing.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Sandra
Reputatie 4
Badge
Beste A. C. ten Hove,

Op basis van je verbruik in het afgelopen jaar, loont het bij jou wel om het op dubbel tarief te laten staan. Op de komende jaarnota kunnen we het eventueel opnieuw bekijken.

Groet Martijn
Hallo Moderator,

Kun je voor mij nakijken wat voor mij voordeliger is: enkel- of dubbeltarief?
Ik heb nu dubbel, maar denk dat t ondertussen misschien voordeliger is om het om te zetten.
Ik kan mijn huidige verbruik niet checken, ik krijg steeds de melding dat het niet te bekijken is ivm storing.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Sandra

Hoi Sandra,

Vermeld hier dan ook even je huidige standen dan kan de berekening makkelijker gemaakt worden.

Update: hiervoor heeft Martijn net al geantwoord!!
Hij was me te snel af!:D
Reputatie 2
Badge +1
Wij hebben een dubbele meter maar goed wij wassen in het weekend en de vaatwasser kunnen we instellen dat hij na 23:00 pas gaat draaien. Je moet er wel extra op letten dat je meer in de nacht of weekend doet. Dan kan het lonend zijn
@moderator,

Kan één van jullie kijken of mijn dubbeltarief voordeliger is dan enkeltarief?
Ik werk in ploegendiensten. Dus wassen we vooral overdag e.d. Ik heb het idee dat een enkeltarief goedkoper kan zijn.

Helaas afscheid moeten nemen van Toon, dus recente verbruiksgegevens heb ik helaas niet meer.

Kunnen jullie dan voor ons nakijken?
Reputatie 4
Badge +4
@JeroenB22,

Als ik het verbruik van de afgelopen periode bekijk, heb je meer verbruikt op het nachttarief dan op het dagtarief en is het dus voordeliger om dubbeltarief te gebruiken. Je kan dit eventueel ook zelf bekijken via Mijn Eneco.
Hoi Eva,

Dankjewel! Heb ik waarschijnlijk even niet goed gezocht in mijn Eneco,...

Reageer