Downloaden meterstanden werkt niet | Eneco Community
vraag

Downloaden meterstanden werkt niet

• 19 januari 2014
  • 60 reacties
  • 1670 Bekeken

Ik wilde vandaag de meterstanden weer binnenhalen, maar het downloaden wil niet meer.
De datum van de download pagina staaat standaar op 1-1-09 waar dat eerst de huidige datum was. 
Na het selecteren van de juiste data klik je op downloaden, maar dan gebeurt er niks.

Iemand een idee waarom? Het gebeurt in zowel chrome als IE10 en alle popup blockers ed staan uit.

60 Reacties

Ik heb begrepen dat er in dit weekend onderhoud wordt gepleegd.
Probeer het moregn nog eens.
Reputatie 4
Badge
Dat onderhoud zouden ze dus wel ergens kunnen vermelden, of is dat ergens vermeld?
Reputatie 7
Badge +7
Wel niet door Eneco maar wel door de site enelogic
en ook hier op het forum 

https://forum.eneco.nl/servicevragen-90/datagegevens-slimme-meter-ver-onder-de-maat-6603/#post52839
Vandaar dat ik ook een vraag hierover aan Stef heb gesteld:

https://forum.eneco.nl/denk-mee-eneco-118/content-vanuit-eneco-6263/index2.html#post52923
Ik wilde vandaag de meterstanden weer binnenhalen, maar het downloaden wil niet meer.
De datum van de download pagina staaat standaar op 1-1-09 waar dat eerst de huidige datum was.
Na het selecteren van de juiste data klik je op downloaden, maar dan gebeurt er niks.

Iemand een idee waarom? Het gebeurt in zowel chrome als IE10 en alle popup blockers ed staan uit.

Het werk nog steeds niet wanneer wordt dit op gelost, want ik wil kijken of de standen van mijn zonnepanelen doorkomen. Het is sinds Eneco de nieuwe site heeft gelplaatst alleen maar ellende,  hij is traag .
Reputatie 2
Badge
Ik begin het al bijna op te geven. Ook bij mij lukt het downloaden al een hele tijd niet meer. Ook de meterstanden kloppen vaak niet en nu zijn ze ook maar tot 12 januari bijgewerkt. Via Enelogic gaat het helemaal zonder problemen. Ik wacht nog tot eind deze maand. Als het dan nog niet voor elkaar is, neem ik afscheid van 'tussenstand slim'. Zie ook: https://forum.eneco.nl/diensten-89/deactiveren-tussenstand-slim-6710/
Ik begin het al bijna op te geven. Ook bij mij lukt het downloaden al een hele tijd niet meer. Ook de meterstanden kloppen vaak niet en nu zijn ze ook maar tot 12 januari bijgewerkt. Via Enelogic gaat het helemaal zonder problemen. Ik wacht nog tot eind deze maand. Als het dan nog niet voor elkaar is, neem ik afscheid van 'tussenstand slim'. Zie ook: https://forum.eneco.nl/diensten-89/deactiveren-tussenstand-slim-6710/

van de week een klacht ingediend bij via de site. vanmorgen gebeld door ENECO en daar mijn klacht ook weer neer gelegd kijken of ze er nu wat aan gaan doen.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Het is gemeld dat het downloaden van het bestand met de meterstanden niet meer werkt. Zodra dit weer werkt zullen we het doorgeven.
@Allen

Het is gemeld dat het downloaden van het bestand met de meterstanden niet meer werkt. Zodra dit weer werkt zullen we het doorgeven.

Al enig idee hoelang dit probleem gaat duren? En hebben we dan ook weer de juiste standen?
Ik vindt dat het nu wel bizar lang gaat duren voordat we weer de standen kunnen ophalen. Dit probleem loopt nu al een week of 2.
Waarvoor lees ik in een ander topic dat het wel werkt?
Waarvoor lees ik in een ander topic dat het wel werkt?

Dan wil wel weten waarom het bij dan niet werkt. Op verschillende pc's geprobeerd maar niks. Bij het scherm om de datum in te vullen zie je staan van 01 jan 2009 tot 01 jan 2009. En als je de datum aanpast gebeurdt er nopes. Begin het een beetje zat te worden. Vorige week ook iemand van de klanten service aan de telefoon gehad en die snapte hey niet waar ik het over had. Die zei dan mijn ENECO gewoon werkte. Geprobeerd het probleem uit te leggen maar ze begreep het niet..
Reputatie 7
Badge +7
De "verbruikgegevens" downloaden in / naar een xls bestand werkt nog niet.
Niet in chrome / firefox / IE
zoals hier al vermeld door Folkert.

wel kun je je verbruiks gegevens in zien .
De "verbruikgegevens" downloaden in / naar een xls bestand werkt nog niet.
Niet in chrome / firefox / IE
zoals hier al vermeld door Folkert.

wel kun je je verbruiks gegevens in zien .

Ik heb het gevoel dat het ENECO niet intersseert. Dit probleem loopt al weken en ze doen er niks aan. Het heeft geen hoge prioriteit.
Net weer geprobeerd in te loggen en wat denk je  het lukt niet Krijg ik de volgende melding te zien.

Op dit moment vindt er onderhoud plaats aan Mijn Eneco. Het is daarom tijdelijk niet mogelijk om in te loggen. Na het onderhoud kunt u uw energiezaken weer online regelen via Mijn Eneco.

Naar verwachtiging zal Mijn Eneco morgenochtend (vrijdag 31-jan-2014) weer beschikbaar zijn.

Excuses voor het ongemak.

Gaan  ze er nu wat aan gaan doen? Laten we het maar hopen.
@Allen

Heeft de site er sinds gisteren uitgelegen ivm onderhoud, dan denk je natuurlijk gaat ze wat aan het probleem doen zodat je het verbruik weer kan ophalen. Valse hoop  het werkt nog steeds niet. ENECO hoelang gaat deze aanfluiting nu nog duren zet er eens mensen op die er verstand van hebben. iK wil mijn verbruik nu eens controleren en kijken of mijn nieuwe meter naar behoren werkt.
Nu krijg ik weer de melding

Op dit moment wordt er een technische storing opgelost. Het is daarom tijdelijk niet mogelijk om in te loggen in Mijn Eneco.

Zal het nog goed komen met de site, ik zelf heb mijn twijfels.
Reputatie 7
Badge +7
Nu krijg ik weer de melding

Op dit moment wordt er een technische storing opgelost. Het is daarom tijdelijk niet mogelijk om in te loggen in Mijn Eneco.

Zal het nog goed komen met de site, ik zelf heb mijn twijfels.

beste @ plasschaert,

Denk aan je rikketik.:rolleyes:

en vette letters is hier niet op zijn plaats.

hier lukt het inloggen op mijn Eneco ook nog niet , so what het zal best wel weer goed komen.
jvdl Ik heb de standen nodig om te kijken of de data verwerking van de meter goed werkt.  En een leverancier moet zijn afspraken nakomen. Als dat niet doe wordt ik er op aangesproken. Eneco zet op de site dat je door de slimme meter een betere inzicht hebt op je verbruik, maar door dat Eneco al weken een probleem heeft heb ik geen duidelijk inzicht op mijn verbruik.
Reputatie 7
Badge +7
het beste is , om zelf zolang mijn Eneco tussenstand slim niet werkt / niet goed werkt.

je meterstanden zelf regelmatig te controleren ( en al zou mijn Eneco tussenstand slim wel goed werken)
het toch regelmatig te vergelijken met je echte meterstand.
je gegevens lopen via verschillende partijen / software / communicatie kanalen naar Eneco.
en dan kan er wel eens iets mis gaan.

je kunt ook eens kijken op de site van Enelogic , die werkt naukeurig , en loop over het algemeen 1 dag achter. ( en is gratis)
met de betaalde versie kun je ook realtime je standen uitlezen.
het beste is , om zelf zolang mijn Eneco tussenstand slim niet werkt / niet goed werkt.

je meterstanden zelf regelmatig te controleren ( en al zou mijn Eneco tussenstand slim wel goed werken)
het toch regelmatig te vergelijken met je echte meterstand.
je gegevens lopen via verschillende partijen / software / communicatie kanalen naar Eneco.
en dan kan er wel eens iets mis gaan.

je kunt ook eens kijken op de site van Enelogic , die werkt naukeurig , en loop over het algemeen 1 dag achter. ( en is gratis)
met de betaalde versie kun je ook realtime je standen uitlezen.

Ik ken de site via  mijn werk  en heb daar geen goede ervaringen mee Ik doe daar geen zaken mee.
Maar dat heeft niks te maken met de problemen met Eneco. Zij beloven dingen en maken deze niet waar.
Reputatie 7
Badge +7
Ik ken de site via  mijn werk  en heb daar geen goede ervaringen mee Ik doe daar geen zaken mee.
Maar dat heeft niks te maken met de problemen met Eneco. Zij beloven dingen en maken deze niet waar.

tja , als ge daar ook al niet tevreden bent en bij Eneco ook niet dan vraag ik me af waar dan wel.:rolleyes:
ik heb als particulier geen problemen met enelogic , alles klopt als een bus met m,n meters.
en zaken hoef je er niet mee te doen , een gratis account is voldoende om je meters te laten uitlezen.
maar dat wist je al.
Ik ken de site via mijn werk en heb daar geen goede ervaringen mee Ik doe daar geen zaken mee.

tja , als ge daar ook al niet tevreden bent en bij Eneco ook niet dan vraag ik me af waar dan wel.:rolleyes:
ik heb als particulier geen problemen met enelogic , alles klopt als een bus met m,n meters.
en zaken hoef je er niet mee te doen , een gratis account is voldoende om je meters te laten uitlezen.
maar dat wist je al.

Je hoeft mij niks uit te leggen over de Energie markt Ben zelf al ruim 40 jaar werkzaam in deze branch, ik heb alle vernieuwingen van heel dicht bij mee gemaakt waaronder de introductie van de slimme meters, ik had een van de eerste operationele meters in nederland bij mij thuis hangen. Maar dat doet niet terzake het probleem is dat ENECO niks doet aan de problemen met de site. Ik ben klant bij ENECO en heb hun opdracht gegeven om mijn standen zichtbaar te maken op de Site en Stedin op ze uit telezen.Ik betaal ENECO en als er iets niet in orde is moet ik bij ENECO of bij Stedin zijn en niet bij Enelogic.
Reputatie 7
Badge +7
Je hoeft mij niks uit te leggen over de Energie markt Ben zelf al ruim 40 jaar werkzaam in deze branch, ik heb alle vernieuwingen van heel dicht bij mee gemaakt waaronder de introductie van de slimme meters, ik had een van de eerste operationele meters in nederland bij mij thuis hangen. Maar dat doet niet terzake het probleem is dat ENECO niks doet aan de problemen met de site. Ik ben klant bij ENECO en heb hun opdracht gegeven om mijn standen zichtbaar te maken op de Site en Stedin op ze uit telezen.Ik betaal ENECO en als er iets niet in orde is moet ik bij ENECO of bij Stedin zijn en niet bij Enelogic.

je laatse regel ben ik met je eens ,
maar de regel met " ik heb opdracht gegeven" niet dus.

je neemt een dienst af .
betaal je daar voor , dan mag je een tegenprestatie verwachten.

die dienst word geleverd stroom/gas geen probleem.

de extra,s zoals mijn Eneco tussenstand slim is een ander verhaal.
met vele externe factoren.

dat het niet echt opschiet ben ik helemaal met je eens.
maar meer dan afwachten kunnen we niet .
druk maken is zeer slecht voor de rikketik.

wil je de standen nauwkeurig weten kijk dan zelf op je slimme meter , en noteer de standen regelmatig.
dat is je enigste optie op het moment.

(ik hoop dat je nog pen en papier in huis hebt):p
Pardon ik betaal vastrecht en meterhuur. hier in zitten diensten in verwerkt. Dus ik betaal Vertel mij nu niet hoe het in elkaar zit heb er al lang genoeg mee te maken en weet hoe alles in elkaar zit.en min rikketik is inorde, maar de service van ENECO niet.

Reageer