Doorgeven meterstanden lukt niet | Eneco Community
vraag

Doorgeven meterstanden lukt niet

• 28 februari 2016
  • 82 reacties
  • 3467 Bekeken

Waarom kan ik mijn meterstanden niet doorgeven.
Want elke keer staat er output datum.
Ik probeer het 4 dagen geleden ook maar tot nu kan ik niks Help??

82 Reacties

Heb je een opname-kenmerk gehad?

Je mag je standen en opnamedatum ook hier vermelden, dan zorgt een moderator dat maandag de standen in de administratie opgenomen worden.
Mijn klantnummer is / opnaamkenmerk / GJ 0055,069 m3 00941,25 rano marsaip
Reputatie 7
Badge +6
@R.K. Marsaip,

Welkom op de Community!
Je klantnummer en opnamekenmerk heb ik verwijderd uit privacy oogpunt. Je klantnummer zien wij achter de schermen al!
Bedankt voor het doorgeven van de standen voor warmte. Ik heb ze genoteerd. Voor elektriciteit heb je een slimme meter, dus die standen krijgen we nog door. Het is nu wachten op de jaarnota die rond 5 maart wordt opgemaakt. 😉
Hoi Danielle,

Je vergeet z'n klantnummer nog te verwijderen..........
Reputatie 4
Badge +4
@Brandje,

Het klantnummer is nu ook verwijderd!
Helemaal top!
goedemiddag ,ik heb het afgelopen dagen ook al tig keer geprobeerd maar krijg dezelfde foutmelding over de datum ,kan ik mijn standen ook hier neerzetten of via een email adres ?
mw kamermans
Reputatie 7
Badge +6
Beste tweeling5,

Leuk dat je ook de weg naar de community hebt gevonden! Je mag de meterstanden hier neerzetten, of wanneer je het liever privé doet mag je me ook een pb sturen. Wat voor melding krijg je over de datum? Ik hoor het graag.

Groet,

Folkert
ik kan niet naar de volgende stap hij zegt bij de datum : output data invalid
Warmte I (GJ)

52

Warmte II (m³)

974

opnamekenmerk : 130156663
Ik heb het zelfde probleem. Bij 2 verschillende browsers.

Ik zet mijn gegevens hier ook maar neer, hopelijk komen ze op hun plek

Warmte 1 = 105
Warmte 2 = 1793
Opnamekenmerk = 130154999

Ik heb ook warmtapwater maar die standen kon ik niet invullen.
Reputatie 7
Badge +6
@tweeling5

Ik heb de standen voor je verwerkt.

@Giel538

Heb je de standen van warm tapwater ook voor me? Dan verwerk ik ze allemaal in 1 keer voor je.
Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn opnamekenmerk en huisnummer invul, wat kan ik hier het beste doen?
Gewoon je standen met opnamedatum hier in dit topic vermelden en een moderator zal dan as maandag de standen laten verwerken en het ligt digitaal vast en je krijg een een bevestiging hier.
Goedenavond, hier ook problemen met de match tussen opnamekenmerk en huisnummer. Dan maar zo eens proberen..

Elec I: 35991
Elec II: 62344
Gas: 54612

Ik hoor graag nog of e.e.a. gelukt is!
Reputatie 5
Badge +5
@A. van HASSENT

Goed dat je de meterstanden doorgeeft via deze weg. Jammer dat het eerder niet gelukt is.

Ik zie dat we de meterstanden aan jou gevraagd hebben vanaf 10 maart ongeveer. Vervelend genoeg zijn de meterstanden nu dus geschat.
De jaarnota is al gemaakt op basis van die geschatte standen. Dit ga ik laten corrigeren zodat er binnen 3 dagen een nieuwe, gecorrigeerde jaarnota voor jou beschikbaar staat.

Dus nog even geduld alsjeblieft.
En ook ik kamp met de zelfde foutmelding bij stap 1 v./d Meterstanden-opnameprocedure.

Waarom wordt er niet gewoon voor gezorgd dat de oorzaak van de fout wordt aangepakt in plaats van de fout via dit forum te omzeilen?......

[of] het verstrekte opnamekenmerk is incorrect
[of] er zit in bug in de formulier-procedure

Om de klanten dan ook nog eens te laten betalen voor een duur gesprek naar het info-nummer (0900-), komt in de verste verten niet in de richting van 'klantvriendelijkheid'!

-een loodgieter die voor de reparatie van een lekkage komt aanzetten met een steelpannetje is toch ook niet acceptabel?!
Dat het af en toe fout gaat is een gegeven. Je moest eens weten hoe vaak het fout gaat door de configuratie bij de klant zelf.
Met name bij het invullen van formulieren zoals bedoelt in andere topics heb ik een test gedaan en het werkte vlekkeloos.

Maar gelukkig is dat inderdaad hier te omzeilen.

Dus bellen naar de klantenservice ad €0,45 eenmalige kosten is dan natuurlijk onnodig.
Reputatie 7
Badge +6
@Ruben K

Welke foutmelding krijg je bij het invoeren van de standen? De reden dat het niet lukt is dat de termijn om deze door te geven verstreken is. Wanneer dit niet duidelijk is uit de foutmelding dan hoor ik het graag dan kaart ik dit intern aan. Ik kan de standen voor je corrigeren wanneer je deze plaatst in dit topic of aan mij doorgeeft via een pb
Dag Volkert,

Ik heb je een pb gestuurd met m'n meterstanden.

Bedankt voor de moeite.
En ook ik kamp met de zelfde foutmelding bij stap 1 v./d Meterstanden-opnameprocedure.

Waarom wordt er niet gewoon voor gezorgd dat de oorzaak van de fout wordt aangepakt in plaats van de fout via dit forum te omzeilen?......

[of] het verstrekte opnamekenmerk is incorrect
[of] er zit in bug in de formulier-procedure

Om de klanten dan ook nog eens te laten betalen voor een duur gesprek naar het info-nummer (0900-), komt in de verste verten niet in de richting van 'klantvriendelijkheid'!

-een loodgieter die voor de reparatie van een lekkage komt aanzetten met een steelpannetje is toch ook niet acceptabel?!

Als ik dit nog even terug lees en dan de reactie van Folkert hierop, dan valt het kennelijk allemaal wel mee......
Of waren er toch nog meldingen waar Eneco wat aan heeft om het proces aan te passen?
En ook ik kan via de app of site de stand niet doorgeven. Kamelenmelk wordt niet herkend op de site. Op de app staat mijn huisnummer al ingevuld onder kenmerk en die is niet te verwijderen. Daardoor lukt het niet het echte kenmerk in te vullen. Hoe moet ik het nu doorgeven?
Opnamekenmerk 130400958
18985
25330

27337
Reputatie 5
Badge +3
Hi @M.A.A. van der Donk,

Dank voor jouw bericht. Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat het door jou doorgegeven kamelenmelk, ook wel opnamekenmerk genoemd, de juiste is. 😉 Hierdoor kan ik niet verklaren waarom het niet lukt om via de app of onze website jouw standen aan ons door te geven. Wel zie ik dat de meterstanden gister alsnog in goede orde zijn aangekomen.

Ik wil je in elk geval bedanken voor jouw melding en de meterstanden via het forum. De jaarnota mag je eind april verwachten.

Groet,

Rodney
Rodney, hartelijk bedankt. Fijn dat het zo ook gelukt is. Vooral omdat ik vet minder gas verbruikt heb deze winter:-)
Groetjes Marian
Hallo,

Ik kan mijn opnamekenmerk niet terugvinden in de mail en ik heb geen brief gekregen.
Ik moet wel mijn meterstanden doorgeven want hier heb ik een mail over gehad.

Hoe nu verder?

Reageer