Dagverbruik volgens Toon | Eneco Community
vraag

Dagverbruik volgens Toon

• 3 februari 2018
  • 8 reacties
  • 187 Bekeken

Badge
Zag gisteravond dat als dagverbruik electriciteit € 130,00 vermeld was. Schrik! Voor gasverbruik werd wel normaal bedrag aangegeven. Dagverbruik electriciteit staat vandaag (11.00) op 0, gas dagverbruik € 1,-
Wat is hier aan de hand, hoe verder?

8 Reacties

Je wordt uiteraard niet op je Toon®️ afgerekend.
Op je jaarnota wordt je afgerekend op de verbruiks standen van je slimme meters.

In de handleiging over Toon®️ wordt ook gesproken over dat Toon®️ slechts een afgeleide is van je slimme meters. Storingen kunnen nu eenmaal optreden, zoals je nu hebt meegemaakt.

En mbt een e-mail nog een tip. Als er een storing is verschijnt er een notificatiebalk met tips.
Wellicht draai jij nu een oude software versie op Toon®️?
De nieuwste is 4.10.6?
Badge
Dank voor je reactie. Ik maak eruit op dat ik niet bang hoef te zijn voor een nota met een absurd bedrag. Misschien iets voor de programmeur van Toon om in zo'n geval automatisch een berichtje naar Toon te programmeren/sturen waarin dit wordt uitgelegd
Het kan overigens best zijn dat het overbrengen van data al eerder is weggevallen, maar in ieder geval kan dat nooit over een langere periode geweest zijn. Ik kijk misschien niet dagelijks maar toch wel regelmatig op Toon. Zal in ieder geval nu in Toon nog wel even de meteradapter electriciteit afkoppelen en opnieuw aankoppelen.
Uiteraard was dat wel zinvol, want die draadloze verbinding is de zwakke schakel in het overbrengen van data van de slimme meter naar je Toon®️.
Die is dus kennelijk eerder weggevallen en wordt later dan via dat hogere verbruik over langere periode hersteld.
Achteraf kan dat helaas niet gecorrigeerd worden.

Ik zou je zelfs adviseren je meteradapter in je Toon®️ te verwijderen/herstellen om een hernieuwde en hopelijk betere koppeling te hebben, want wellicht ontstaat de situatie nog eens....?
Badge
Nee, heb het voor alle zekerheid wel gedaan, zie geen verschil en vraag me af of dit wel zinvol was. Immers, zoals ik in het oorspronkelijke bericht al aangaf, was de volgende dag het probleem er al niet meer van zo'n absurd hoog bedrag. En gisteren en vandaag ook al niet. Maar goed, toch maar even gedaan. Maar mijn wezenlijke probleem komt niet aan de orde. Dat is dat ik afgelopen vrijdag € 130,- als dagverbruik las en ik me afvraag hoe Eneco dit corrigeert. Moet ik zelf actie richting Eneco ondernemen, of corrigeert Eneco dit zelf?
Reputatie 7
Badge +6
@timmera

Welkom op het Toon forum. Heeft de tip van Brandje geholpen? Ik hoor het graag van je.

Groet,

Folkert
Weet IQ niet precies, maar ze zijn wel slim.

Bij slimme meters moet het verbruik 1 op 1 gelijk zijn met je slimme meter.

Maak je meteradapter even 30 sec stroomloos.
Badge
Weet IQ niet precies, maar ze zijn wel slim.
Heb je domme of slimme energiemeters?

Reageer