Boiler en dubbele meter | Eneco Community
beantwoord

Boiler en dubbele meter

• 1 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 230 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Ik heb sinds kort een boiler. Is het verstandig een dubbele meter aan te schaffen? Wat zou het me qua kosten jaarlijks schelen?
icon

Beste antwoord door Danielle 3 oktober 2017, 13:19

@Atmg,

Goed dat je navraag doet. Er is een enkele meter aanwezig in de woning en als je een dubbele meter wilt, kun je die aanvragen bij Stedin. Mogelijk kun je nagaan wanneer je sowieso een slimme meter krijgt, aangezien de netbeheerder tot 2020 de tijd heeft om elk huishuiden te voorzien van een slimme meter. Dan kost het je zelf niets en wordt je ook automatisch afgerekend op een dubbeltarief. Wat het je minder zou kosten kan enkele tientallen euro's zijn per jaar.
Bekijk origineel

5 Reacties

Geef hier je standen even op en mandag kan een moderator een service berekening voor je maken.
In principe heb je al een dubbele meter; het is maar net welk tarief je met Eneco afspreekt.

Je zegt een boiler, maar over hoeveel liter hebben we het in je boiler?
Het is er een met 80 liter.
Dan is een dubbel tarief echt wel voordeliger.
Ivm opwarmen in de daluren.
Reputatie 7
Badge +6
@Atmg,

Goed dat je navraag doet. Er is een enkele meter aanwezig in de woning en als je een dubbele meter wilt, kun je die aanvragen bij Stedin. Mogelijk kun je nagaan wanneer je sowieso een slimme meter krijgt, aangezien de netbeheerder tot 2020 de tijd heeft om elk huishuiden te voorzien van een slimme meter. Dan kost het je zelf niets en wordt je ook automatisch afgerekend op een dubbeltarief. Wat het je minder zou kosten kan enkele tientallen euro's zijn per jaar.
Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wat aan.

Reageer