bizar toch? | Eneco Community

bizar toch?

• 18 februari 2014
  • 21 reacties
  • 578 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 20 reacties
hoi mensen
ik wil even mn verbruik melden,niets veranderd in thuis situatie geen droger zonnebank ofzoiets en we wonen met drie volwassenen in een rijtjes huis.
totaal verbruik stroom
2011 - 2345 kwh
2012 - 14130 kwh
2013 - 26203 kwh

bij de laatste twee jaren staat er een verschil tegenover buurtbewoners bij van +381% -+246%

nou komt mijn zoon net met de opmerking straks denken ze dat we een plantage boven hebben.
dit is toch geen normaal verbruik? snap ook niet dat eneco niet aan de bel trekt om te komen kijken hoe dit kan.
ben echt een beetje radeloos

groetjes cisca

21 Reacties

Hoi cisca,

Even voor de zekerhedi zijn dit de standen die je van je domme cq slimme meter hebt afgehaald?
nee brandje dit staat vermeld op mijn eneco.
ik ben op een bepaalt moment zeer veel gaan verbruiken terwijl er niets bijzondersis veranderd,sterker nog we zijn er aardig mee bezig led verlichting ed snap er niks van
we betalen nu 246 euro in de maand
Oke dat vermoedde ik al.
Dan is er in principe toch niets aan de hand?
De standen van Mijn Eneco worden niet gebruikt om je jaarnota op te maken.
Dus is elke vorm van ongerustheid niet nodig.
Reputatie 3
Badge
En wat is dan het verbruik volgens de meter? Want dat is het enige dat telt.
ik kom er even niet helemaal uit ik kom er zo snel mogelijk op terug
gr cisca
ik kom er even niet helemaal uit ik kom er zo snel mogelijk op terug
gr cisca

Hoi Cisca,

Rustig aan we wachten gewoon even af.
Maar nogmaals vergeet gewoon de idiote standen van je Mijn Eneco.
Zoals gezegd je meters in de werkkast bij je thuis die zijn maatgevend ten alle tijde!
Reputatie 4
Badge
En wat is dan het verbruik volgens de meter? Want dat is het enige dat telt.

Precies, en als je domme meters heb, wanneer heb je voor het laatst de meterstanden doorgegeven.
hoi
ik heb mijn meterstanden in januarie doorgegeven,maar zal eerlijk zijn voorheen heb ik me er nooit zo mee bezig gehouden.tot het nu een zooitje is geworden bij me.sinds de jaarnota van vorig jaar ben ik spaarlampen ed gaan doen.sinds een maand schrijf ik mn meterstanden op,maar snap er niet veel van.ik heb toevallig wel gisteren een domme meter aangevraagd omdat ik mn oude wilde laten nakijken maar dat kost 600 euro als het blijkt dat de meter goed is en een domme meter 56 euro.
maar als ik het goe begrijp is een slimme meter ook niet de uitkomst?
toon heb ik ook al afgezegd,de standen op mijn eneco kloppen niet zeggen jullie,pffffff is nog erger dan de belasting

gr cisca
Reputatie 4
Badge
Hoi Cisca, bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u geschrokken bent van uw verbruik. Het gaat in dit geval over het verbruik wat we in rekening hebben gebracht op de jaarnota van 19 februari 2013. U heeft helemaal gelijk dat dit zeer hoog was, namelijk ruim 27000 KwH over de periode 17 januari 2012 tot 24 januari 2013. Het ging echter wel om een werkelijk verbruik en je verbruiksgegevens op Mijn Eneco zijn dan ook correct.

U heeft hier vorig jaar ook (uitgebereid) contact over gehad met mijn collega en toentertijd is er ook een betalingsregeling met u getroffen in 36 termijnen. Mijn collega heeft toen de laatste standen met u doorgelopen en geen afwijkingen geconstateerd. Een mogelijkheid is dat uw eerdere standen niet correct waren, waardoor u vorig jaar opeens een onrealistisch hoog verbruik berekend heeft gekregen. U dient immers niet uit het oog te verliezen dat u eerder juist geld terug kreeg op de jaarnota's en er een zeer laag verbruik in rekening werd gebracht.

Inmiddels is de afrekening over het afgelopen jaar gemaakt, en uw verbruik toont een stuk realistischer beeld, al zit u nog wel boven het gemiddelde qua elektriciteitsverbruik. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk schept. Als u, na ontvangst van de laatste jaarnota, een nieuwe regeling wilt treffen, verzoek ik u mij een privébericht te sturen. Bedankt alvast. Groet Martijn, Eneco
Reputatie 4
Badge
de standen op mijn eneco kloppen niet zeggen jullie,pffffff is nog erger dan de belasting

Correctie, ik heb dat niet gezegd hoor ;-)

Maar hopelijk is het nu wat duidelijker voor je door het antwoord van Martijn.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Cisca,

Rustig aan we wachten gewoon even af.
Maar nogmaals vergeet gewoon de idiote standen van je Mijn Eneco.
Zoals gezegd je meters in de werkkast bij je thuis die zijn maatgevend ten alle tijde!

@Brandje

Er is geen issue bekend waarbij de standen in Mijn Eneco niet kloppen, de issues gaan over verbruiken en het ontbreken van de standen. In dit geval doet het niet ter zake want Cisca beschikt niet over slimme meters.

In het zeldzame geval er verkeerde meterstanden in Mijn Eneco staan kan dit het gevolg van een adminstratieve fout zijn en dit kan wel degelijk consequenties hebben voor de jaarnota. Denk bijvoorbeeld aan een meter die administratief op de verkeerde lokatie is gezet door een netbeheerder.
Reputatie 4
Badge
Bedankt voor het antwoord Folkert, ik hoop dat het nu ook iets duidelijker is voor Cisca.
hoi mensen
ik doe zo mn best om eruit te komen
maar de eindstand van vorig jaar moet toch de beginstand van nu zijn?

dit staat er bij mij
elec laag 54410-60048
elec laag 60048-63400
elec normaal 47930-55606
elec normaal 55606-58900

eerste cijfers zijn eindstand vorig jaar na streepje beginstand nieuwe jaar
ik snap er werkelijk niets van
ik ben er ook achter gekomen dat bij een normaal gezien een verbruik van 4500kwh normaal is snap dan nog steeds niet waarom wij ruim 20000 kwh verbruiken

groetjes cisca
Reputatie 2
Badge
@Cisca.

Uw gebruik is inderdaad heel erg veel. Daar klopt volgens mij ook echts niets van. Ik hoop niet dat je stroom door een ander wordt afgetapt of dat er een 'lek' is.

Je zou je gebruik eigenlijk nog meer moeten monitoren. Dat betekent vaker (meerdere keren per dag) op je meter kijken. Dan kun je ook zien hoeveel je wanner gebruik. Wellicht blijkt dat je 's nachts heel veel gebruikt, terwijl je waarschijnlijk geen elek. apparaten aan hebt staan. Dan weet je dat er iets heel vreemds aan de hand is. 

Met een slimme meter is dit makkelijk bij te houden. Bij bepaalde energiemanagers kun je dan per kwartier zien hoeveel stroom je gebruikt (vb enelogic.com).

Het zou zeker lonen om hier heel actief achteraan te gaan. 5 x zoveel gebruik als een normaal gezinsverbruik is echt heel vreemd.
ja he vinden wij ook
maar ik heb er de ballen verstand niet van,ik heb vorige week een slimme meter aangevraagd,vandaag een energie meter binnen gekregen.van een kennis een slimme termostaat van essent gekregen(sorry eneco) ik hoop zo dat ik eruit komt.
maar die begin en eindstand klopt dat wel?

groetjes cisca
nog iets gek wat ik denk wat niet klopt
meterstanden opgeschreven en een twintig minuten later staat hij nog steeds op dezelfde stand????????????
Reputatie 2
Badge
nog iets gek wat ik denk wat niet klopt
meterstanden opgeschreven en een twintig minuten later staat hij nog steeds op dezelfde stand????????????

Blijkbaar heb je die 20 minuten geen elektriciteit gebruikt. Of is het gekke dat je juist wel elektriciteit gebruikt hebt? Ik zou als ik jou was, vanavond voordat je naar bed gaat. De meterstanden opschrijven en morgenochtend als je opstaat ook weer. Ik ben benieuwd wat er uitkomt.

De begin en eindstand op de rekening zouden in principe moeten kloppen. Het kan ook nog zijn dat je meters niet goed afgesteld (gekalibreerd) zijn.

Veel succes nog!
ja hoor ik heb gewoon stroom verbruikt,nu is hij een cijfertje geklommen.
maar nog ff een vraag
er zijn twee kolommen met cijfers 1 en 2 dus dag en nacht,nou neem ik aan dat de bovenste dag is en de onderste nacht toch?

ik ga doen wat je zegt hoor ben ook benieuwd
groeten cisca
Reputatie 3
Badge
Ik zou ook even kijken wat precies de datums van de opname zijn. Je hebt 8 cijfers, dus 2x een verbruik laag en 2x een verbruik hoog. Het kan zijn dat je deze cijfers van je jaarnota hebt overgenomen, dan is de eerste reeks een meteropname in het jaar geweest, en de tweede is zijn je eindstanden.

Ga met de energiemeter maar heel snel kijken of er geen enorm grote verbruiker in je huis zit. Een andere mogelijkheid is een defect in de elektrische installatie: als er energie lekt zonder dat de de aardlek eruit gaat (bijv. ook defect) dan kan een dergelijk verbruik heel goed.
Reputatie 4
Badge

maar nog ff een vraag
er zijn twee kolommen met cijfers 1 en 2 dus dag en nacht,nou neem ik aan dat de bovenste dag is en de onderste nacht toch?

Er staat naast de meter een pijltje als het goed is, daar kun je zien welke op dat moment in gebruik is.
Bij mij is de bovenste de nacht en onder de dag. Maar dat kan bij jou weer anders zijn.
klopt  hoor toontjr is bij bij ook,maar stedin komt over twee weken langs omdat hij stil stond.
mischien gaat hij daar tegen ook weleens als een gek?
schrijf nu twee keer per dag alles op,mn kleinzoon is er nu een paar daagjes als hij weg is gaan we met dat ding actief op zoek naar de slurpers,als ik snap hoe het werkt haha

Reageer