Bijzonder hoog gebruik warmte | Eneco Community
beantwoord

Bijzonder hoog gebruik warmte

• 3 januari 2018
  • 3 reacties
  • 253 Bekeken

Goedemorgen/middag,

Ik heb het vermoeden dat er wellicht iets niet helemaal goed is met onze warmte meter.
We wonen in een studio van 30m2 op de 3de verdieping en niet op een hoek.
toch heb ik met de laatste nota flink bij moeten betalen voor warmte. En dit terwijl we zelf maandelijks al meer betaalde.

We zijn beide alleen in het weekend en s'avonds thuis en douchen dagelijks gemiddelt 5 min p.p.
Ook de verwarming staat alleen in de winter maanden aan als de buiten temperatuur onder de 5 graden zakt.

Heeft iemand een idee of mijn vermoeden gegrond is?
icon

Beste antwoord door Danielle 3 januari 2018, 15:13

@Towkie,

Welkom hier op het forum! Vanmorgen zie ik ook dat er telefonisch contact is geweest. De meterstand van vorig jaar is geschat en daardoor krijg je dit jaar een vertekend beeld. Volgend jaar heb je wel weer een goed beeld als we weer werkelijke meterstanden doorkrijgen, dan weet je precies wat het jaarverbruik is geweest.
Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik het graag!
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Towkie,

Welkom hier op het forum! Vanmorgen zie ik ook dat er telefonisch contact is geweest. De meterstand van vorig jaar is geschat en daardoor krijg je dit jaar een vertekend beeld. Volgend jaar heb je wel weer een goed beeld als we weer werkelijke meterstanden doorkrijgen, dan weet je precies wat het jaarverbruik is geweest.
Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik het graag!
Ik snap dat ik na een schatting je een vertekend beeld kan hebben.
Toch vind ik het bijzonder dat de rest van de buren 5 tot 10 GJ verbruiken.
Zijn er wellicht testjes die ik zelf zou kunnen doen om te checken of de meter juist werkt?
kan me namelijk niet voorstellen met onze leefstijl dat we minimaal 20GJ p maand meer verbruiken dan de buren.
Reputatie 7
Badge +6
@Towkie,

Door het bijhouden van de meterstand wat telefonisch ook besproken is kun je in de gaten houden of je verbruik volgens verwachting verloopt. Let wel dat je de jaarnota's van vorige jaren erbij kunt halen, want het verbruik wat je ziet over de afgelopen perioden zijn een herleid jaarverbruik en kunnen anders zijn dan wat we op de nota's hebben berekend.

Reageer