Betaling niet duidelijk, meterstand klopt niet | Eneco Community
vraag

Betaling niet duidelijk, meterstand klopt niet

• 12 februari 2013
  • 3 reacties
  • 1048 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Helaas heeft eneco  een foute meterstand gekregen
Dat heeft geresulteerd dat i ineens met een rekenig van 377. euro zat
Wat ook nogeens ineen keer van mijn rekening werd afgehaald
En aangezien ik een aow heb ben ik daar dus niet blij mee
Intussen en dat is nu 12 dagen geleden,de juiste stand doorgegeven
Zou het toch wel fijn vinden als dit snel geregeld kan worden
 met vr gr cdebie

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo cdebie,

Welkom op ons forum, leuk dat je ons hier bezoekt. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en de titel ter verduidelijking aangepast.

Ik heb naar je gegevens en de nota's gekeken en zie dat je van 10 januari 2013 tot 31 januari 2013 klant bent geweest van een andere leverancier. Vanwege deze overstap hebben we op 19 januari 2013 een eindnota van 129,61 euro voor je gemaakt. De meterstanden die we daarvoor gebruikt hebben, liggen in lijn met de standen die we in september 2012 en per 31 januari 2013 hebben ontvangen. Ik zie daarom geen reden om de nota aan te passen. Als je vindt dat er iets niet klopt aan de eindnota, wil je mij dan aangeven wat er niet klopt?

We hebben onlangs ook de jaarnota gecorrigeerd, dus ik kan het me voorstellen als het momenteel wat onduidelijk is voor je. In november 2012 hebben we de jaarnota gemaakt, op basis van geschatte meterstanden per 2 oktober 2012. Hieruit kwam een tegoed naar voren van 589,80 euro wat we op 13 november 2012 aan je hebben overgemaakt. Na ontvangst van de meterstanden van 10 januari 2013, hebben we de jaarnota gecorrigeerd. In plaats van 589,80 euro, heb je na correctie recht op 341,55 euro. Je hebt dus 248,25 euro teveel van ons terug ontvangen. Dat bedrag vorderen we bij je terug, samen met het bedrag van de eindnota van 129,61 euro. Deze twee bedragen samen (248,25 + 129,61) vormen de incasso van 377,86 euro op 25 januari 2013.

Op 7 februari 2013 hebben we de in de jaarnota berekende boete van in totaal 250,02 euro gecrediteerd. Dit bedrag hebben we op 7 februari 2013 aan je overgemaakt.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is voor je. Als je nog vragen hebt of graag ziet dat ik telefonisch contact met je opneem hierover, laat het me dan even weten.

Groet, Kelly
Zou nu toch weleens een juiste reaktie willen hebben over de naheffing
ben voor een maand overgestapt naar budget energie,na kontakt met een medewerkster van eneco
besloten om maar te bliven,ofwel terug te keren,vorig jaar had ik mijn maand bedrag verhoogd om niet te hoeven bij te betalen
dat pakte dus goed uit,en kreeg zelfs geld terug, echter na een foute meterstand die budgetenergie door gaf moest ik ineens
fors terug betalen,ruim 200 euro,dat het verhaal niet klopt blijkt ook wel mijn verbruik is hetzelfde als vorig jaar/
mijn maandelijks termijn zou nu 129 euro permaand zijn en dat valt niet te rijmen met het zogezegde tekort wat ik dus had
terwijl ik dus vorig jaar nog 220 euro betaalde daar hield ik dus wel wat van over dacht ik.
zou toch wel fijn zijn als dit nu eens goed werd uitgezocht
Reputatie 5
Badge +3
Beste cdebie,

Ik heb je e-mail beantwoord. We zijn van mening dat we de juiste meterstanden gebruikt hebben. Vorig jaar kreeg je geld terug op basis van geschatte meterstanden. Na ontvangst van de werkelijke standen is hierop een correctie gemaakt. De standen die wij gebruiken komen overeen met de standen die je in de e-mail genoemd hebt. We zien dus geen reden om aan de nota's te twijfelen.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is.

Groet, Kelly

Reageer