Behoud analoge meter | Eneco Community

Behoud analoge meter

  • 27 juni 2019
  • 3 reacties
  • 255 Bekeken

Na duidelijk te hebben aangegeven op de site van Stedin GEEN digitale meter te willen krijg ik toch de post door de bus voor afspraak. Op de Stedin site is echter geen mogelijkheid een afspraak te annuleren. Daarnaa 2 maal naar hoofdkantoormensen dit kenbaar gemaakt en geen reactie.
De klantvriendelijkheid van Stedin staat op 3 zag ik bij consumentenklachten.
Maar ook bij Eneco wordt NIET op dit recht gewezen en er geen aandacht aan besteed.
Wil de de analoge meter houden. dan heb je hier het recht toe!!

3 Reacties

Niets bijzonders dat laatste; vaak uitgebreid hier behandeld.
Zolang de Stroomwet nog niet is aangepast heb je wettelijk (nog steeds) het recht om je weigering te doen.
Dat Eneco daar geen echte aandacht aanschenkt is ook wel logisch. The core business is energie leveren. 😉
De Netbeheerder is eigenaar en daar moet je dan ook zijn om je wensen kenbaar te maken.
Heb je de App mogelijkheid van Stedin ook geprobeerd?
Reputatie 6
Badge +3
Alles in je meterkast tot en met de meter ( dus de invoerkabel, de hoofdzekeringen en de meter) is eigendom van de netbeheerder. Als die bepaalt dat er een digitale meter komt, dan is daar weinig tegen in te brengen, je kunt vanwege de elektriciteitswet hooguit afdwingen dat-ie niet op afstand uitgelezen wordt, maar da's ook alles.
Reputatie 7
Badge +8
Exact @FireChief !

Waarschijnlijk is de oude meter echt aan vervanging toe, dan ontvang je een andere meter. Dit is geen slimme meter, maar een digitale meter die niet op afstand uit te lezen is.

Reageer