Beginstand meterstanden | Eneco Community
vraag

Beginstand meterstanden

• 11 februari 2019
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Hallo,

ik heb mijn vraag al via een bericht op Facebook gesteld, maar daar reageren jullie helaas niet op, dus dan maar even zo. Wij hebben helaas gedoe met onze overstap naar jullie. Onze vorige leverancier geeft aan dat zij de meterstanden geschat hebben, omdat zij geen eindmeterstanden hebben gekregen. Wij hebben echter een slimme meter die zij hadden moeten aflezen en daarnaast geven zij in een eerdere mail aan dat zij de meterstanden zullen hanteren die jullie aan hen doorgeven. Dit hebben zij niet gedaan. In plaats daarvan hebben zij een schatting van verbruik gedaan. Deze klopt echter niet, omdat wij midden in een verbouwing zitten en in de maanden waar het over gaat geen gas hebben verbruikt. Zij willen nu graag de meterstanden waarmee jullie begonnen zijn op ons adres zwart op wit hebben. Kunnen jullie die aan ons geven? Bij voorkeur per mail? Klantnummer heb ik ingevoerd. Alvast dank!

4 Reacties

Bewandel je niet de verkeerde weg?😉
De leverancier die de eind nota moet opmaken moet ook de eind stand bij slimme meters uit laten lezen.
Die hebben zich er wel heel makkelijk vanaf gemaakt.
Is ook bekend waarom die dat niet hebben gedaan cq niet konden doen?
We hebben Eneco gisteren gebeld en zij zeiden dat we de eindstand bij Enexis moesten opvragen en niet bij de leveranciers. Leek ons vrij vergezocht, dus we hebben vandaag nog maar eens gebeld in de hoop een andere medewerker aan de lijn te krijgen. Dit is gelukt en deze wilde de meterstanden wel doorgeven. Het probleem is bij deze opgelost en dat scheelt ons weer €200,=
Dat is dus precies wat ik bedoelde.
Opgelost dus!

Update van moderator
Maar de reden is ook bekend inmiddels.
De meters staan in storing.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

ik heb mijn vraag al via een bericht op Facebook gesteld, maar daar reageren jullie helaas niet op, dus dan maar even zo. Wij hebben helaas gedoe met onze overstap naar jullie. Onze vorige leverancier geeft aan dat zij de meterstanden geschat hebben, omdat zij geen eindmeterstanden hebben gekregen. Wij hebben echter een slimme meter die zij hadden moeten aflezen en daarnaast geven zij in een eerdere mail aan dat zij de meterstanden zullen hanteren die jullie aan hen doorgeven. Dit hebben zij niet gedaan. In plaats daarvan hebben zij een schatting van verbruik gedaan. Deze klopt echter niet, omdat wij midden in een verbouwing zitten en in de maanden waar het over gaat geen gas hebben verbruikt. Zij willen nu graag de meterstanden waarmee jullie begonnen zijn op ons adres zwart op wit hebben. Kunnen jullie die aan ons geven? Bij voorkeur per mail? Klantnummer heb ik ingevoerd. Alvast dank!

Goedemorgen @B. Venhuizen,

Wat fijn dat je op deze manier contact met ons opneemt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat de slimme meters in storing staan. Hierdoor zijn de meterstanden geschat. Dit betekent dat wij als je oude leverancier nog niets in kunnen wijzigen. Dit moet namelijk door de netbeheerder op afstand of fysiek opgelost worden. Op dit moment houdt dit in dat we moeten afwachten om dit te laten corrigeren.

Groet, Audrey

Reageer