Altijd inzicht in je verbruik | Eneco Community

Altijd inzicht in je verbruik

• 11 februari 2013
  • 24 reacties
  • 507 Bekeken

Beste Eneco,

Wellicht een idee om de mogelijkheid te bieden op MijnEneco enkele keren per jaar je meterstanden in te vullen om zo tot geschatte kosten te komen.. op die manier heb je nog enige input voor het eventueel bijsturen van je termijnbedrag. Nu moet je of een jaar afwachten of je een beetje goed geschat hebt of zelf allemaal lastige berekeningen maken. Bovendien kunnen jullie een betere schatting maken dan de doorsnee klant aangezien jullie inzicht hebben in marktontwikkelingen.

Overigens snappen klanten naar mijn idee wel dat ze door de flictuerende prijzen van zowel electra/gas als transportkosten geen aanspraak kunnen maken op deze schattingen.

Mvg,

Michael

24 Reacties

Reputatie 3
Badge
Verbruik bijhouden zou je ook via andere aanbieder kunne doen op bv een telefoon app? Eneco is er wel mee bezig maar dut had geen prioriteit omdat er nog zaken waren die voorrang hadden. Vandaar mijn advies om is op internet te zoeken
Hoi Jeroen,

heb je misschien een tip voor een goede app voor het bijhouden?
Reputatie 2
Badge +4
Uiteindelijk krijgt iedere nederlandse woning een slimme meter volgens mij,
Hoi Jeroen,

heb je misschien een tip voor een goede app voor het bijhouden?

Hoi Cher,

Een heel bekende is:

www.energiemanageronline.nl

Vele met mij gebruiken die al lange tijd!

Wel is waar geen App, maar gewoon op je PC bij te houden.
Reputatie 7
Badge +7
http://energiemanageronline.nl/

http://mindergas.nl/

wat site,s voor het bij houden van je energie verbruik

mvg,

jan
Moet het perse een App zijn dan kan je deze overwegen:

http://www.iculture.nl/apps/myuse-meterstanden-bijhouden-met-iphone-app/
Maar gezien een reactie in een ander topic bedoelt Cher eigenlijk inzicht zonder een Toon.
Dan zou je ook nog slimme meters kunnen nemen en via een koppeling de data op je PC/smart-phone zichtbaar te maken.
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle tips. Ik heb zelf een excelsheet gemaakt met allerlei berekeningen en grafieken. Alleen is het makkelijker om het even op je telefoon in te voeren, aangezien mijn computer niet in de meterkast staat. Maar zonder slimme meter wordt dat lastig begrijp ik en gezien het feit dat die er binnen afzienbare tijd voor iedereen is, zal het ook wel niet meer komen.
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle tips. Ik heb zelf een excelsheet gemaakt met allerlei berekeningen en grafieken. Alleen is het makkelijker om het even op je telefoon in te voeren, aangezien mijn computer niet in de meterkast staat. Maar zonder slimme meter wordt dat lastig begrijp ik en gezien het feit dat die er binnen afzienbare tijd voor iedereen is, zal het ook wel niet meer komen.

Ben ik niet mee je eens. Ik heb bv domme meters en het is een kleine moeite om 1 x per week de standen te noteren. Eens per week klop je dat even in op de site die ik bedoelde en allerlei grafieken e.d. komen er meteen uitrollen.
En je laptop in de werkkast stoppen lijkt me niet nodig, daar heb je pen en papier voor.............:P
Er wordt geroepen dat pas in 2020 heel Nederland slimme meters zou moeten hebben. Ik ben wat pessimistisch ingesteld en vermoed dat ze (Netbeheerders) dat niet halen.
En wil je jezelf makkelijk maken neem dan gewoon een Toon en die houd alles voor je bij en realtime meteen afleesbaar bij domme meters voor gas en stroom.
Bij slimme meters bij gas achteraf na een uur.

Het is een kwestie van kiezen en geld....................
Of kijken voor een langdurig contract en misschien een gratis Toon.

Maar let op! Ik ben geen Toon verkoper he; slechts een forumlid!!
Een Toon gaat niet werken, aangezien mijn gas en stroommeter te ver uit elkaar zitten. Ik ken het pen en papier principe, maar merk dat ik het vaak oversla omdat ik dan weer heen en weer moet lopen, geen pen bij de hand heb, enz. Eigenlijk wil ik alleen de invoer in de excelsheet via mijn iPhone kunnen doen.

Eigenlijk wil ik alleen de invoer in de excelsheet via mijn iPhone kunnen doen.

Tja dat is ouderwets, gezien de vele andere mogelijkheden.
Reputatie 4
Badge
Eigenlijk wil ik alleen de invoer in de excelsheet via mijn iPhone kunnen doen.
Foto maken met je telefoon en dan invoeren in je pc? Heb je geen pen nodig.
Reputatie 7
Badge +7
Een Toon gaat niet werken, aangezien mijn gas en stroommeter te ver uit elkaar zitten. Ik ken het pen en papier principe, maar merk dat ik het vaak oversla omdat ik dan weer heen en weer moet lopen, geen pen bij de hand heb, enz. Eigenlijk wil ik alleen de invoer in de excelsheet via mijn iPhone kunnen doen.

Wat is ver ,

en als je de telefoon mee neemt naar je meters kun je het toch invullen op je foon:?
geen pen en papier nodig .

heb je gelijk een loopje 😃
@ Brandje, wat is er ouderwets aan om de invoer op je telefoon te doen?
@ Toontjelager, dat is een optie, maar wel nog steeds omslachtig.
@ jvdl, ver uit elkaar is een meter of 10 als ik een draadje moet laten lopen van de een naar de ander. Ik zoek dus iets om het in te vullen op mijn foon...
Reputatie 4
Badge
Dan is misschien Microsoft Office Mobile wel wat voor je?
Reputatie 7
Badge +7
@ jvdl, ver uit elkaar is een meter of 10 als ik een draadje moet laten lopen van de een naar de ander. Ik zoek dus iets om het in te vullen op mijn foon...

er zal best wel een app voor je iphone zijn waar je iets op kan invullen.
bestaat er geen excelsheet app voor je iphone ?
Ik heb de gratis app 'Meterstanden' gevonden. Hiermee kan ik een csv bestand naar mezelf mailen en dat dat inserten in mijn eigen good old excelsheet. Jammer blijft wel dat hij slechts de datum en niet de tijd registreert. Als je het maandelijks checkt is dat geen probleem, bij dagelijks maakt het wel verschil.
Reputatie 7
Badge +7
als je de csv mail naar je zelf mail,t staat daar toch een tijd bij 😳
Badge +5

Wat dacht je van Notes? Werkt tadeloos!

Hoi Cher,

Natuurlijk is dat ouderwets omdat er zat andere methodes zijn die het vrijwel automatisch doen.
En als het 10 meter is, dan is dat toch gewoon met een netwerkkabel te overbruggen?
Of ben je bang dat je boven de standaard lengte van 5 meter uitkomt?
Maar dan moet je een Toon wel willen, anders is het zinloos uiteraard.
Reputatie 4
Badge

Misschien is Mobile Office Suite wat?
Moet het perse een App zijn dan kan je deze overwegen:

http://www.iculture.nl/apps/myuse-meterstanden-bijhouden-met-iphone-app/

Vandaar dat ik Cher het bovenstaande adviseerde!
Reputatie 4
Badge
Ik heb de gratis app 'Meterstanden' gevonden.
Je kan het hiermee vinden?

Reageer