Aanvraag slimme meters | Eneco Community
vraag

Aanvraag slimme meters

Reputatie 2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 100 reacties
Ik heb net stedin gebeld met de vraag wanneer de slimme meter geplaatst worden, en kreeg de melding dat er geen aanvraag ingediend is.
Wij zijn inmiddels wel 5 weken verder, en kan mijn Toon nog steeds niet gebruiken.
Stedin geeft aan de slimme meters binnen 2 weken te kunnen plaatsen.
Waarom heeft Eneco mij hierover niet geïnformeerd?
Kan Eneco een nieuwe aanvraag doen?
Hoor graag van hoe verder te gaan!!!!!

112 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi V.A.M. Berends,

Ik zie dat het niet goed gegaan is met de aanvraag voor de slimme meter. Onze excuses hiervoor! Deze aanvraag ga ik alsnog met spoed voor je in orde maken, zodat dit ook bij Stedin bekend is.

Groet, Audrey
Reputatie 2
Bedankt voor de info.
Wanneer kan ik een reactie verwachten?
Reputatie 2
Hallo Audry,

Ben je al wat verder met de aanvraag naar Stedin?
Reputatie 2
Net nog even de stedin gebeld of er al een verzoek lag tot het aansluiten van de slimme meters.
Maar tot mijn verrassing is er nog steeds niets bekend over een aanvraag.
Mijn verzoek aan Eneco om dit toch te bespoedigen.
Stedin moet wettelijk gezien de meter binnen 3 maanden aansluiten,maar geeft dit aan binnen een paar weken te kunnen.
Graag je reactie.
Het weekend zit er tussen en ik vermoed dat zo'n aanvraag, ook met spoed, schriftelijk wordt gedaan.
Dan gaat die vandaag pas bij Eneco de deur uit en zou je Netbeheerder morgen pas het verzoek binnen hebben.

Ik zou morgen middag nog even contact opnemen met Stedin.
Helaas heb je nu ook nog pech met de komende vele vrije werkdagen.
Reputatie 2
Bedankt voor de info Brandje.
Ik zal Stedin morgen in de middag nog wel even bellen!
Reputatie 7
Badge +6
@V.A.M. Berends

Het kan even duren voordat de gegevens bij een medewerker van je netbeheerder bekend zijn. Meestal is dat binnen 5 werkdagen bekend daar en kunnen ze je helpen.
Reputatie 2
Hoi Folkert,

Dan wacht ik nog even af.
Bedankt voor je info!!
Reputatie 2
Hallo Folkert,
Net via de e-mail bericht gehad dat Eneco een aanvraag heeft ingediend bij Stedin.
Waarvoor mijn dank!!
Reputatie 2
Net nog even de stedin gebeld of er al een verzoek lag tot het aansluiten van de slimme meters.
Maar tot mijn verrassing is er nog steeds niets bekend over een aanvraag.
Heeft dit jullie aandacht?
we zijn inmiddels wel een aantal weken verder!!!!
Reputatie 7
Badge +6
@V.A.M. Berends,

Jammer dat de medewerker van Stedin nog niet op de hoogte is van de aanvraag. Echter gaat onze aanvraag niet via de reguliere weg waardoor het voor kan komen dat het niet bij alle afdelingen bekend is dat er een aanvraag is gedaan. Desnoods kun je Stedin via Twitter of Facebook banderen mocht je dat niet hebben gedaan, dan kunnen ze meestal wat verder kijken en je ook verder helpen.
Reputatie 2
Hoi Danielle,

Bedankt voor de info, ik zal stedin via Facebook eens benaderen!!
Ik zal je op de hoogte houden.
Reputatie 2
Ik heb contact gezocht met Stedin op facebook. Dit is hun reactie:
Goedemiddag Vincent,

Wat fijn dat Eneco de aanvraag voor jou heeft gedaan. Wij zien echter nog geen werkopdracht terug in ons systeem op het adres dat jij opgeeft. Wellicht dient de aanvraag hier nog verwerkt te worden of is de aanvraag van Eneco nog niet bij ons binnen.

Normaal gesproken, als Eneco de aanvraag juist indient, is er bij ons binnen ongeveer 2 weken een werkopdracht zichtbaar. Mocht Eneco de aanvraag langer dan 2 weken geleden hebben gedaan dan raad ik je aan om contact met Eneco op te nemen om te vragen naar de status van de aanvraag. Is het nog niet zo lang geleden dan raad ik je aan om het nog even af te wachten.

Zodra de werkopdracht in ons systeem verwerkt is, wordt deze binnen enkele werkdagen overgedragen aan een aannemer. De aannemer neemt zelf contact met jou op voor het inplannen van de opdracht. De doorlooptijd die hiervoor staat is 12 weken.

Hopelijk is jouw vraag hiermee voldoende beantwoord. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Wat kan ik hier nou mee.Het bekende van het kastje naar de muur verhaal?
Reputatie 7
Badge +6
@ViBe,

Goed dat je Stedin gelijk benaderd hebt.
Ik zie dat de aanvraag op 22 april is doorgezet, dus de 2 weken zijn nog niet verstreken.
Volgende week kun je nog eens navraag doen bij Stedin, dan zal het verwerkt en zichtbaar zijn.
ViBe wrote:

Ik heb contact gezocht met Stedin op facebook. Dit is hun reactie:
Goedemiddag Vincent,

Wat fijn dat Eneco de aanvraag voor jou heeft gedaan. Wij zien echter nog geen werkopdracht terug in ons systeem op het adres dat jij opgeeft. Wellicht dient de aanvraag hier nog verwerkt te worden of is de aanvraag van Eneco nog niet bij ons binnen.

Normaal gesproken, als Eneco de aanvraag juist indient, is er bij ons binnen ongeveer 2 weken een werkopdracht zichtbaar. Mocht Eneco de aanvraag langer dan 2 weken geleden hebben gedaan dan raad ik je aan om contact met Eneco op te nemen om te vragen naar de status van de aanvraag. Is het nog niet zo lang geleden dan raad ik je aan om het nog even af te wachten.

Zodra de werkopdracht in ons systeem verwerkt is, wordt deze binnen enkele werkdagen overgedragen aan een aannemer. De aannemer neemt zelf contact met jou op voor het inplannen van de opdracht. De doorlooptijd die hiervoor staat is 12 weken.

Hopelijk is jouw vraag hiermee voldoende beantwoord. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Wat kan ik hier nou mee.Het bekende van het kastje naar de muur verhaal?

Of dat het kastje naar de muur is dat lijkt me nog te vroeg; immers Stedin schrijft: twee weken; dus, hoe vervelend ook, zou ik gewoon die termijn afwachten.
En dan gewoon weer via facebook een verzoek doen; ik denk dat de zaak dan wel verwerkt is.
Reputatie 2
Het gaat eindelijk de goede kant op......maar duurt nog zeker 6 weken!!!!:S

Wij geven u graag een update over uw bestelling van nieuwe slimme meters voor elektriciteit en gas om uw Toon®️ goed te laten functioneren.

Uw netbeheerder heeft de aanvraag voor nieuwe slimme meters ontvangen en heeft bevestigd dat uw slimme meters geïnstalleerd worden. De netbeheerder neemt binnenkort telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak om de slimme meters bij u te installeren. De netbeheerder is verplicht de slimme meter binnen 12 weken te plaatsen. Gemiddeld duurt dit 6 weken
Maar voor het zelfde geld, bellen ze je volgende week al.
Het blijft afwachten.
Ik hoop het beste en snelste voor je!
Reputatie 2
Er zit niets ander op dan te wachten.
Inderdaad leidzaam afwachten is de enige remedie, maar af en toe even aan de bel trekken kan echt geen kwaad!
Reputatie 2
Maandag 6 Juni worden de slimme meters aangesloten.
ViBe wrote:

Maandag 6 Juni worden de slimme meters aangesloten.

Nou dat valt toch alleszins mee!!
Reputatie 2
Dat dacht ik ook!!!! Gaat het toch nog goedkomen.
ViBe wrote:

Dat dacht ik ook!!!! Gaat het toch nog goedkomen.

Uiteraard!!
Bij jou ben ik het even kwijt; heb je wel de juiste adapter en een goed wit kabeltje?
Reputatie 2
Nee eerst moeten de slimme meters worden aangesloten,daarna de adapter en het kabeltje aansluiten en die zijn aanwezig.
Of het de juiste adapter is moet blijken naar 6 Juni!!!
Reputatie 7
Badge +8
ViBe wrote:

Nee eerst moeten de slimme meters worden aangesloten,daarna de adapter en het kabeltje aansluiten en die zijn aanwezig.
Of het de juiste adapter is moet blijken naar 6 Juni!!!

Dit kan je controleren in Toon.. Menu >> Instellingen >> Software
Firmware Meteradapter moet zijn: 0.25/0.13
Dan beschik je over de juiste meteradapter..

Als ik mij niet vergis 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen