2 GW sluipverbruik | Eneco Community
vraag

2 GW sluipverbruik

• 8 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 200 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Sinds ik zonnepanelen heb, 18/9, is toon een beetje van de leg. Zo heb ik opeens een sluipverbruik van 2 Giga Watt. Ook is er een dag aantoonbaar waar ik 500 watt leek te verbruiken terwijl het geheel op de panelen liep. Op mijn eneco bleek dat de volgende dag niet zo te zijn geregistreerd. Wat is de betrouwbaarheid (en nut) van toon bij zonnepanelen?

8 Reacties

Hoi,
dank voor het snelle reageren.
Ik maak me geen seconde zorgen over dit verbruik, de leidingen zouden uit de muur smelten bij 2 gig :-)

Ik heb de app verwijderd, Ipad reset en nu maar eens kijken. Toon zelf (lokaal) heeft te wel onthouden.

Ik had graag zon willen gebruiken maar de "vriendelijkheid" van het systeem verhinderd dit. de € 99 voor toon vind ik te doen maar de kosten van de aanpassing aan mijn installatie om die KwH meter beneden te krijgen is de bottleneck. Ik had een slimmer systeem verwacht, eventueel draadloos vanaf de zolder of via PVoutput.

Grtz
M
Nah, Toon van de muur hoeft ook niet. T is een goeie klokthermostaat. Het bijbehoren abo ga ik echt ff overwegen. Dank voor de feedback

Grtz
M
Je gebruikt de tablet App; verwijder die even en installeer die opnieuw.
Sluipverbruik weer instellen; daggie wachten en dan zal het wel over zijn.

Verder is het van belang of je Zon op Toon gebruikt.
Doe je dat niet, tja dan wordt het qua berekeningen op stroom gebied op Toon een beetje een rommeltje.

Als je het sluipverbruik op Toon zelf bekijkt dan kan je daar zien of het wel werkt.

Dat vermoedde ik al.
Dus zijn je berekeningen volledig onbetrouwbaar op stroom gebied.

Ik zeg altijd: of hier in berusten of Toon van de muur!

Uiteraard is de App Mijn Eneco wel betrouwbaar, omdat die zich mbt je PV alleen richt op de teruglevering.
Nah, Toon van de muur hoeft ook niet. T is een goeie klokthermostaat. Het bijbehoren abo ga ik echt ff overwegen. Dank voor de feedback

Grtz
M

Graag gedaan M.,

Tja dat is jouw keuze uiteraard; maar opzeggen abo, is uiteraard in jouw situatie, een overweging waard.
Scheelt toch mooi €4,50 per maand.🎟
Reputatie 6
Badge +3
... Zo heb ik opeens een sluipverbruik van 2 Giga Watt. ...

Lijkt mij een doodgewone software-bug. Je krijgt de maximaal negatieve waarde die de software kan aangeven ( - (2^31) ) .

... de leidingen zouden uit de muur smelten bij 2 gig 🙂 ...
Ik denk dat je ze in de nacht een heel eind tot aan de energiecentrale zou kunnen volgen 😉
Reputatie 5
Badge +1
Toch is dit wel vreemd. Niet alleen jouw sluipverbruik staat op -2GW, maar ook die van een zuinige gebruiker! Overigens, ik heb "boven bij de omvormer" een KWh meter van de leverancier, en heb "beneden in de meterkast" een 2e meter van Toon in serie staan. Werkt bij mij perfect. Toon ligt een beetje achter qua opbrengst, omdat die 3 maanden later is geïnstalleerd.
Als Eneco de meter zelf installeert, is het geen probleem. Het wordt pas echt problematisch als je de omvormer aan een bestaande groep (wasmachine) aansluit, want dan kan je nooit goed meten. Als je machine aanstaat gaat de KWh meter van alles meten, behalve het goede.

P.s. als je geen zon-op-toon neemt, dan wordt je sluipverbruik op Toon zelf als 0 getoond. Het zou fijn zijn als het software team eens een voorbeeld neemt aan de "Slimmemeter portal" door het sluipverbruik alleen s'nachts te bepalen (en dus niet als de zonnepanelen leveren). Je kunt mensen niet dwingen om Zon op Toon te pakken en de aanpassing is minimaal!

Reageer