Zon op Toon met twee groepen zonnepanelen | Eneco Community
vraag

Zon op Toon met twee groepen zonnepanelen

Beste,
Ik heb een vraag over het installeren van Toon. Ik heb twee groepen voor mijn zonnepanelen. Een groep bevat 24x125W panelen en de andere groep 16x250W. Beide op 1 fase. Nu heb ik via de telefoon een aanbod gekregen waarbij de installatie van Toon gratis zou zijn met een vast contract voor 3 jaar, maar naar mijn idee zullen nu twee meters moeten worden geïnstalleerd. Valt dit buiten de gratis installatie en moet ik nu die tweede meter extra betalen? En is dit uberhaubt mogelijk met Toon?

1 Reactie

Wat bedoel je met 2 meters?
Toon heeft verder geen meter nodig, die gebruikt je standaard aanwezige slimme meters.

Bij een gratis aanbod Toon bij een energiecontract hoort nooit een extra aanvulling Zon op Toon.
Die kost met een 1fase verbruiksmeter €99 of met een 3fase verbruiksmeter €199 extra dus.

In jouw geval is de totale opwek 7000 (2 PV's), die door de verbruiksmeter aan Toon moet worden doorgegeven , dat kan bij Eneco in jouw geval alleen met een 3 fase verbruiksmeter.

Toon kan namelijk niet bediend worden door 2 kwh-verbruiksmeters afzonderlijk.

Zo'n 3fase verbruiksmeter die gebruikt wordt is:

http://www.ineprometering.com/images/pdf/catalogue/PRO380-user-manual.pdf

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen